Kahve içmeden güne daha zinde uyanmanın 5 formülü!

Günümüzde artan kafein tüketiminin temel sebebi zinde hissederek enerji ihtiyacını karşılamak. Ancak kafein tüketmeden de zinde olmak mümkün. "Kahve içmeden uyanamıyorum" diyenlerdenseniz ancak kafein miktarını azaltmak istiyorsanız, bunun bir değil, 5 formülü var!

18 Kasım 2021, Perşembe 18:01 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Kafein birçok bitkinin kök, yaprak veya meyvesinde bulunan bir içerik. En çok bilinen kaynakları ise kahve çekirdeği, kakao, çay yaprakları ve kola tohumu. Kafein en çok kahvenin içerisinde yer aldığından, kahve ile özdeşleşmiş durumda ancak kafein ayrıca yiyecek ve içeceklerin içerisinde de yer alıyor. Vücudumuzda emiliminin büyük bir çoğunluğunun ince bağırsakta olan ve sinir sistemimizi uyarıcı etkilere sahip olan kafeini daha az almanın yolları var.

Günlük ortalama 300 mg kafein, yetişkinler için güvenli doz kabul ediliyor. Bu da yaklaşık 3-4 fincan kahve veya 5-6 büyük bardak çay tüketimine denk geliyor.

Ancak kafein, fazla tüketimi halinde kalp çarpıntısı, sinirlilik veya uyku problemlerine sebep olabiliyor.

Bu etki kişiden kişiye değişebildiği gibi tüketilen besinin içeriği veya hazırlanış şekilleri de bu değişikliğe sebep olabiliyor.

Hatta bazı türev ilaçlar ile etkileşime girerek etkinlik düzeyini değiştirebiliyor.

Kafein, büyüme gelişme sürecini de olumsuz etkileyebiliyor

Kafein, büyüme gelişme sürecini de olumsuz etkileyebiliyor

Kafein tüketimi kişinin gelişim sürecinni de etkilyor.

Adölesan (ergenlik) çağında tüketilecek kafeinin içeriğinin genellikle asitli içeceklerden gelmesi, büyüme ve gelişme sürecini etkiliyor, vücut ağırlığının kontrolünde bozulmalara sebep olabiliyor.

Ancak kafein içermeyen ama kişiyi zinde tutup ve mutluluk verecek bazı formüller var.

Günümüzde artan kafein tüketiminin temel sebebi zinde hissederek enerji ihtiyacını karşılamak. Ancak kafein tüketmeden de zinde olmak mümkün. Diyetisyen Nagehan Afşar, kahve içmeden ve kafein tüketmeden zinde uyanmanın 5 formülünü paylaştı.

1. Daha fazla su tüketin

1. Daha fazla su tüketin

Güne su alımı ile başlayan bir kişi bedeni için gerekli olan hidrasyonu sağlayabiliyor. Yeterli su tüketimi, bedenimizde oluşabilecek yorgunluk hissini azaltarak organlarımıza uyanma mesajını iletiyor.

Tükettiğimiz suyu mevsim meyveleri dilimleyerek daha aromalı ve sağlıklı hale getirmek de mümkün.


2. Daha hafif bir kahvaltı yapın

2. Daha hafif bir kahvaltı yapın

Güne enerjik başlamamız için bedenimize ihtiyacı olan enerjiyi sağlamamız gerekiyor. Fakat kahvaltı içeriğinde kızartmalar, ilave şeker içeren unlu mamuller veya paketli hazır gıdaların bulunması anlık enerji ve tokluk oluşturmalarına sebep oluyor.

Bu durum ilerleyen saatlerde daha yüksek yorgunluk ve uyku haline sebep olabiliyor. Bu sebeple yapacağınız hafif ve besin değeri yüksek bir kahvaltı ile gün içerisinde daha zinde olmanız mümkün.

3. Kokulardan yararlanın

3. Kokulardan yararlanın

Etkisi kişiden kişiye değişiklik göstermekle birlikte, bazı koku türleri sabah daha zinde uyanmanıza veya gün içerisindeki yorgunluğu azaltabileceğine dair sonuçlar gözlemlenmiş.

Uyanmak için taze nane, limon kabuğu rendesi, biberiye veya karanfil kokularının canlandırıcı etkilerinden faydalanabilirsiniz. 


4. Nefes egzersizi yapın

4. Nefes egzersizi yapın

Sabah erken saatlerde iş yoğunluğunuz dolayısıyla egzersiz için vakit bulamayabilirsiniz. Fakat gün içinde yapacağınız solunum egzersizleri, dolaşımdaki oksijenlenmeyi arttırdığı için bedeninizi uyararak daha zinde olmanıza yardımcı olabilir.

Uzun, derin nefesler sizin daha konsantre ve zinde olmanızı sağlayacaktır.

Bu haber ilginizi çekebilir:

Bu nefes egzersizi hipertansiyona, kalbe, strese ve uyku sorunlarına iyi geliyor!

2. Uyku düzeninizi gözden geçirin

2. Uyku düzeninizi gözden geçirin

Uykunun gün boyu zinde olmak üzerinde etkisi büyük. Zinde bir gün geçirebilmenin en temel etkenlerinden birisi de yeterli ve kaliteli bir uyku. Günümüzde yoğun stres, obezite teknoloji veya diğer faktörlere çok fazla maruz kalmamızdan kaynaklı olarak yeterli ve kaliteli bir uyku sağlanamıyor. Uyku kalitenize ekstra özen göstererek hem gün içerisinde zinde kalabilir hem de sağlığınızı koruyabilirsiniz.

Bu haberler ilginizi çekebilir:



Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Gaz yapmayan yiyecekler nelerdir? Gaz ve şişkinliği önlemek için en iyi gazsız gıdalar