Kaju fıstığının faydaları

Kuruyemişler arasında özel bir yere sahip olan kajunun anavatanı Brezilya. Tropik bir ağacın meyvesi olan kaju sadece çok lezzetli olmakla kalmıyor, aynı zamanda sayısız faydasıyla sağlıklı bir kuruyemiş haline geliyor. İşte kajunun sağlığa faydaları.

25 Mart 2019, Pazartesi 08:11 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
VİTAMİN VE MİNERAL DEPOSU

VİTAMİN VE MİNERAL DEPOSU

Zengin içeriğiyle dikkat çeken kaju fıstığı C, E, K ve B6, B12 vitaminlerini barındırıyor. Tüm bunlara ek olarak magnezyum, demir, sodyum ve potasyum gibi minerallere de sahip olan kaju aynı zamanda bir bakır deposu.

ZİNDE OLUN

ZİNDE OLUN

Kaju sabahları az bir miktar bile yenilirse size enerji verir ve gün içinde zinde olmanızı sağlar. Ruh sağlığına da iyi gelen kaju depresyonla savaşınızda yardımcı olur.

Kansere karşı koruyucu

Kansere karşı koruyucu

Kajunun faydaları arasında belki de en önemlisi kansere karşı koruyucu bir kalkan oluşturması… İçerisinde yoğun oranda bakır bulunan kaju, bu özelliği sayesinde başta kolon kanseri olmak üzere birçok kanser türüne karşı vücudun kalkanı gibi hareket eder.

KALP DOSTU

KALP DOSTU

Değerli yağlara sahip kaju kalp dostu olduğu gibi aynı zamanda kan basıncını da dengeler. Ancak tuzlu olarak tüketilecekse miktarı kontrol altında tutmakta fayda var.

KİLO VERMEYE YARDIMCI OLUR

KİLO VERMEYE YARDIMCI OLUR

Bu durum size şaşırtıcı geliyor olabilir ama sağlıklı yağlar kilo vermede iyi birer destekçidir ve kajunun yağları da sağlıklı yağlar sınıfına girer. Ölçülü tüketildiğinde kaju metabolizmanız için katalizör görevi görür ve zayıflamanıza yardımcı olur.

SAÇ SAĞLIĞI İÇİN

SAÇ SAĞLIĞI İÇİN

Kajunun içindeki mineraller, özellikle de bakır saç dökülmesine çok iyi gelir. Sağlıklı saçlar için de güvenle kaju tüketebilirsiniz.

EVDE KENDİNİZ HAZIRLAYIN...

EVDE KENDİNİZ HAZIRLAYIN...

Evde kendi fıstık ezmenizi hazırlamak isterseniz kaju fıstığı da kullanabilirsiniz. Tek yapmanız gereken istediğiniz miktarda kajuyu az bir miktar zeytinyağıyla birlikte robottan geçirmek ve içine bir kaşık bal veya pekmez eklemek.

Sıradaki haber yükleniyor...
SIRADAKİ HABER Obezite riski 6 saatten az uyuyanlarda daha fazla