Abone Ol Google News
Kalça rahatlatıcı yoga pratiği – Bölüm 1

Kalçalarımız için bedenin çöplükleri denir. Olumsuz duygularımızın, bedenimizde bu alanda birikip sıkışma hissi yarattığı düşünülür. Canımızı sıkan, bizi strese sokan durumlar karşısında duygu durumumuz ve nefesimiz kadar bedenimiz de bunlardan etkilenir. Genellikle de bu etkileri beden yüksek sesle alarm verdiğinde fark ederiz. Örneğin fıtık, baş ağrısı, boyun ağrıları, kalçalarda sıkışmalar vb. Oysaki o sesin yükselmesini beklemeden bedenimizi koruyabilir ve rahatlatabiliriz. Bunun için de düzenli pratikler öneriyoruz. 

Dairesel kalça esnetmeleri, yarım kelebek, kelebek ve güvercin duruşlarını içeren bu kısa ve etkili kalça rahatlatıcı yoga pratiği sonrası göreceksiniz ki kendinizi hem bedensel hem de duygusal olarak rahatlamış hissedeceksiniz.

Her yoga çalışmasında dikkat etmemiz gereken en önemli konu; bedenimizin sınırlarına saygı duymak, kendimizle rekabet etmemek, bedeni hiçbir şeye zorlamamak. Noktasal bir acı/ağrı hissettiğinizde lütfen duruşun içinden nazikçe çıkın.

Kalça açıcı çalışmalarda uygulanan duruşların doğası gereği, dizler de etkilenir. Dizinizde kronik bir rahatsızlık varsa lütfen doktorunuza danışın. Dizlerin üzerinde yapılan çalışmalarda dizlerinizin altına battaniye gibi yumuşak bir destekleyici yerleştirebilirsiniz.


Kalça rahatlatıcı yoga pratiği – Bölüm 1

Görüntülü toplantılar, telefon çağrıları, e-posta trafiği derken masa başından kalkamadınız. Bu nedenle de özellikle bacak-kalça-bel-omurga bölgenizde bazı ağrılar oluşabilir. Peki kalça rahatlatıcı yoga hareketleri nasıl yapılır?

26 Ağustos 2020, Çarşamba 16:20 Son Güncelleme:

Kalçalarımız için bedenin çöplükleri denir. Olumsuz duygularımızın, bedenimizde bu alanda birikip sıkışma hissi yarattığı düşünülür. Canımızı sıkan, bizi strese sokan durumlar karşısında duygu durumumuz ve nefesimiz kadar bedenimiz de bunlardan etkilenir. Genellikle de bu etkileri beden yüksek sesle alarm verdiğinde fark ederiz. Örneğin fıtık, baş ağrısı, boyun ağrıları, kalçalarda sıkışmalar vb. Oysaki o sesin yükselmesini beklemeden bedenimizi koruyabilir ve rahatlatabiliriz. Bunun için de düzenli pratikler öneriyoruz. 

Dairesel kalça esnetmeleri, yarım kelebek, kelebek ve güvercin duruşlarını içeren bu kısa ve etkili kalça rahatlatıcı yoga pratiği sonrası göreceksiniz ki kendinizi hem bedensel hem de duygusal olarak rahatlamış hissedeceksiniz.

Her yoga çalışmasında dikkat etmemiz gereken en önemli konu; bedenimizin sınırlarına saygı duymak, kendimizle rekabet etmemek, bedeni hiçbir şeye zorlamamak. Noktasal bir acı/ağrı hissettiğinizde lütfen duruşun içinden nazikçe çıkın.

Kalça açıcı çalışmalarda uygulanan duruşların doğası gereği, dizler de etkilenir. Dizinizde kronik bir rahatsızlık varsa lütfen doktorunuza danışın. Dizlerin üzerinde yapılan çalışmalarda dizlerinizin altına battaniye gibi yumuşak bir destekleyici yerleştirebilirsiniz.


Sağlık içerikleri sadece bilgilendirme amaçlıdır, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz.