Kaliteli bir uyku için 5 öneri

Gündelik hayat içinde yaşadığımız stres ve zor hayat koşulları yüzünden zaman zaman uykuya dalmakta zorlanıyoruz. Oysa sağlıklı olmanın en önemli anahtarlarından biri kaliteli bir gece uykusu. Ertesi güne dinç ve enerjik başlamanızı sağlayacak öneriler...

14 Mart 2018, Çarşamba 14:59
A A
Oda sıcaklığı ideal olmalı

Oda sıcaklığı ideal olmalı

Uykuya geçiş evrelerinde oda sıcaklığı oldukça önemli. Çok sıcak veya çok soğuk bir odada uykuya dalmanız biraz zor olabilir. Bu nedenle odanın sıcaklığına oldukça dikkat etmelisiniz.

Kötü düşüncelerden arının

Kötü düşüncelerden arının

Uykunun en büyük düşmanı endişe dolu düşünceler. Yatağa yattığınız anda aklınızı kurcalayan o düşünceler uykuya dalmanızı zorlaştırır. Her ne kadar zor olsa da yatağa girmeden önce aklınızdaki kötü düşünceleri kendinizden uzaklaştırmanız oldukça önemli. Yoksa ne kadar uykunuz olursa olsun uykuya dalmanız uzun sürebilir. Bu süre uzadıkça da yatağınızda kalmanız zorlaşabilir. Pozitif düşünüp kendinizi pembe hayallere bırakabilirsiniz.

Ilık bir duş alın

Ilık bir duş alın

Yatağa girmeden önce alacağınız ılık bir duş daha sağlıklı bir şekilde uyumanıza yardımcı olur. Rahatlayan ve hafifleyen bedeniniz yatağın içerisinde kendinizi huzurla uykuya bırakır. Hem daha temiz hissettiğinizde üzerinizde bulunan olumsuz düşüncelerden arınmanız da kolaylaşır.

Bitki çayı için

Bitki çayı için

Uyumadan önce içeceğiniz bir bardak bitki çayı çok daha kaliteli bir uyku uyumanızı sağlar. Hem dinlendirici hem de arındırıcı olan bu çaylar sayesinde yatağa girdiğiniz anda göz kapaklarınız yavaşça kapanır. Eğer bitki çayları ile aranız yoksa bir bardak ılık süt de içebilirsiniz.

Ağır yemeklerden kaçının

Ağır yemeklerden kaçının

Uyumadan önce ağır yiyecekler tüketmeniz bütün uyku süresi boyunca rahatsız olmanıza neden olur. Bu nedenle uyumadan 3–4 saat öncesine kadar bir şeyler yemeyi bırakmalısınız. Ağır ve yağlı yemekler tüketirseniz uyku kalitenizde düşüş olabilir.

Sıradaki haber yükleniyor...

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.