Kalp krizi işaretlerini tanıyın (Kalp krizi geçirdiğimizi nasıl anlarız?)

Uzun ve enerjik bir yaşama sahip olmanın yolu kalp sağlığını korumaktan geçiyor. Gerekli önlemler alınmadığı takdirde ise kalp krizi gelişme riski artıyor. Peki kalp krizi ile ilgili neleri doğru biliyoruz? Kalp krizi anında ne yapmalıyız? Kalp krizinin belirtileri nelerdir? Kalp krizinin geldiği nasıl anlaşılır? Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Kardiyoloji Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Prof.Dr.Bilgehan Karadağ anlattı

14 Ocak 2019, Pazartesi 15:09 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Önceki Fotoğraflar
ZAMANA KARŞI YARIŞ

ZAMANA KARŞI YARIŞ

Kalp krizi, kalbi besleyen damarların birinin aniden kan pıhtısıyla tıkanması sonucu oluşur. Tıkanan damarın beslediği kalp dokusuna yeterince kan ulaşamayınca bu dokuda hasar oluşur ve canlılığını kaybeder. Kalp dokusunun kendini yenileme yeteneği yoktur. Kalıcı hasar, göğüs ağrının başlangıcından yaklaşık 20 dakika sonra başlar ve geçen her dakika artar. Bu nedenle kalp krizlerinde zamana karşı yarış yapılır. Tıkalı damarı ne kadar hızlı açar ve kalp dokusuna kan akımını sağlarsak kalp o kadar az hasar görür.

KALBİN 9 DÜŞMANI

KALBİN 9 DÜŞMANI

Kalp-damar hastalıkları yaşam tarzımızla kuvvetli bir ilişki gösterir. Araştırmalar, 9 risk faktörünün kalp krizlerinin yüzde 90’ından fazlasından sorumlu olduğunu gösteriyor. İşte kalbimizin düşmanları:


● Sigara

● Hipertansiyon

● Yüksek kolesterol

● Şeker hastalığı

● Hareketsiz yaşam

● Anne baba ya da kardeşlerden birinde, erkek ise 55 yaşından, kadın ise 65 yaşından önce kalp hastalığı öyküsü olması (aile öyküsü)

● Şişmanlık

● İleri yaş

● Sağlıksız beslenme

SAĞLIKLI KALMANIN EN ÖNEMLİ ŞİFRELERİ

SAĞLIKLI KALMANIN EN ÖNEMLİ ŞİFRELERİ

Basit önlemlerle kalp ve damar hastalıklarını önleyebilirsiniz:


● Günde 4-5 porsiyon taze sebze-meyve tüketin. (1 porsiyon yaklaşık 1 avuç içine sığacak büyüklüktedir.)

● Her gün 30 dakika orta şiddette egzersiz yapın. (Tempolu yürümek, bisiklete binmek, yüzmek gibi...)

● Büyük tansiyonunuzu 14’ün altında tutun.

● Total kolesterolünüz 200’ü geçmesin.

● Kötü kolesterolünüz (LDL) 115’in altında olsun.

● Fazla kilolarınızı verin.

● Diyabetinizi kontrol altında tutun.

● Sigarayı bırakın.



HAZIRLAYAN: ÖZGÜR GÖKMEN ÇELENK

ozgur.celenk@posta.com.tr

Sağlık içerikleri sadece bilgilendirme amaçlıdır, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz.
Sıradaki haber yükleniyor...
SIRADAKİ HABER Posta Gazetesi Haydar Dümen’e sorulan yeni sorular (27 Şubat 2020)