Kalp sağlığınız için uymanız gereken beslenme önerileri

Sağlığınızın tehlikede olduğunu anlamak için kalp krizi geçirmenize gerek yok! Tüm dünyada yaşamı tehdit eden sağlık sorunları arasında ilk sırada yer alan ve hızla yaygınlaşan kalp ve damar hastalıkları için önlem alabilmek mümkün! 8- 14 Nisan Dünya Kalp Haftası nedeniyle kalp ve damar hastalıklarıyla kolesterol ilişkisinin halk arasında yanlış bilindiğine dikkat çeken Fitoterapi Uzmanı Dr. Ümit Aktaş, “Kolesterol, tamir edici özelliğiyle adeta vücudun yara bandıdır. Kolesterolden korkmayın, kan şeker ve insülin seviyesinin yüksek olmasından korkun!” diye uyarıyor.

10 Nisan 2019, Çarşamba 15:57
A A
ZEYTİNYAĞI VE TEREYAĞINI KORKMADAN TÜKETİN!

ZEYTİNYAĞI VE TEREYAĞINI KORKMADAN TÜKETİN!

Kalp sağlığı için en büyük riskin, kolesterol değil yüksek kan şeker olduğunu vurgulayan Dr. Ümit Aktaş, “Zeytinyağı ve tereyağını korkmadan tüketin. Ama her türlü tatlı, şeker ve hamur işinden kaçının. Tuzlu poğaça bile yeseniz, vücudunuz ona şeker muamelesi yapar. İnsülin direnci ve diyabet, kalp damar hastalıklarının arkasında yatan en önemli sebeptir” diyor.

SEBZE TÜKETİYORSANIZ ENDİŞELENMEYİN

SEBZE TÜKETİYORSANIZ ENDİŞELENMEYİN

Kolesterolün, vücudumuzun enerji üretiminde, bağışıklık sisteminin güçlendirilmesinde önemli bir rol üstlendiğini kaydeden Dr. Ümit Aktaş, düşük kolesterolün enfeksiyonlara yakalanma riskini artırarak kalp yetmezliği gibi riskli hastalıklara davetiye çıkardığına dikkat çekiyor. Ağırlıklı olarak yeşillikler olmak üzere çeşitli sebzelerin yer aldığı bir beslenme programı uygulayanların kalp sağlıklarından endişe etmemeler gerektiğinden bahseden Dr. Ümit Aktaş, şu önerilerde bulunuyor:

KALP DOSTU SEBZELERİ KEŞFEDİN

KALP DOSTU SEBZELERİ KEŞFEDİN

Doğanın sunduğu kalp dostu sebzeler keşfedin. Sebze tüketiminiz arttıkça damarlarınızın sağlığı da o oranda iyileşiyor. Brokoli, Brüksel lahanası, karnabahar ve lahana kalp ve damar sağlığının korunmasında çok güçlü bir konumda yer alıyor. Günde üç porsiyon lahana, brokoli, Brüksel lahanası ve karnabahar tüketenlerin kalp kriz risklerini belirgin bir oranda azalıyor.

ÇİĞ TÜKETMEYE ALIŞIN

ÇİĞ TÜKETMEYE ALIŞIN

Bu besinlerin sağlık sırrı sülforafan adlı bir molekülde saklı. Ama bu kalp dostu maddenin ısıya karşı hassas olduğunu unutmayın! Yani lahananın yemeğinden ziyade salatasını yapıp yiyin. Brokoliyi, Brüksel lahanasını bir-iki dakikadan fazla haşlamayın. Hatta mümkünse çiğ tüketmeye çalışın!

KIRMIZI SOĞAN, KARALAHANA, BAMYA İLE KALBİNİZİ KORUYUN

KIRMIZI SOĞAN, KARALAHANA, BAMYA İLE KALBİNİZİ KORUYUN

Diyabetle savaşan besin, aynı zamanda kalp sağlığını korumada da son derece etkilidir. Kalbinizi korumak istiyorsanız, beslenme programınıza kuersetin zengin besinler de ekleyin. Kuru soğanın beyazı bol miktarda kuersetin içerse de birincilik kırmızı soğanda! Karalahana ve bamya da kuersetin açısından oldukça zengin.


GÜÇLÜ ANTİOKSİDAN İÇİN LAHANA TURŞUSU

GÜÇLÜ ANTİOKSİDAN İÇİN LAHANA TURŞUSU

Lif ve probiyotik zengini turşular kalp sağlığını da koruyor. Bağırsak sağlığını destekleyerek sistemin düzgün çalışmasını sağlıyor, tansiyona iyi geliyor. Özellikle içerisinde bulunan güçlü antioksidandan ötürü lahana turşusu tüketmenizi öneririm.

GÜNEŞLENİN

GÜNEŞLENİN

Güneşin de kalp krizi geçirme olasılığını azaltan bir etkisi bulunuyor. “D vitaminimi alıyorum, güneşlenmeme gerek yok’ diye düşünüyorsanız yanılıyorsunuz! Güneş, kalp damarlarının gevşemesi ve kan akışının sorunsuz bir şekilde gerçekleşmesini sağlıyor. Dolayısıyla, kalp krizi geçirme riskinizi önemli oranda azalıyor.


KALBİ KORUYAN 10 BİTKİSEL GÜÇ ÖNERİSİ

KALBİ KORUYAN 10 BİTKİSEL GÜÇ ÖNERİSİ

  • Brokoli
  • Lahana
  • Soğan
  • Bamya
  • Karalahana
  • Roka
  • Kişniş otu
  • Kırmızı pancar
  • Fesleğen
  • Susam

KAN BASINCINI DÜŞÜRMEYE YARDIMCI ÇAY

KAN BASINCINI DÜŞÜRMEYE YARDIMCI ÇAY

1 tatlı kaşığı bamya çiçeği (hibiscus), 1 tatlı kaşığı zeytin yaprağı, 1 tatlı kaşığı yabanmersinini porselen ya da cam bardağa koyup üzerine kaynar su ekleyin. 10 dakika demleyin.

 

Sıradaki haber yükleniyor...

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.