Kalp sağlığınızı korumak için bu besinlerden vazgeçmeyin

Kalp sağlığımızı korumak için sigaradan mutlaka uzak durup, aktif bir hayat tarzı benimsemek ve sporla iç içe yaşamak gerek. Beslenme ve Diyet Uzmanı İpek Ertan beslenme konusundaki yanlış tercihlerin de kalp için sağlıksız olabileceğini söylüyor ve kalp hastalıklarından korunmak için yardımcı olabilecek besinleri sıralıyor...

05 Nisan 2019, Cuma 07:54 Son Güncelleme:
A A

Beslenme ve Diyet Uzmanı İpek Ertan kalp sağlığını korumak için tercih edilmesi gereken beslenme alışkanlıklarını şöyle sıralıyor: Sağlıklı yağlar tüketmek, posalı besinlerin tüketimini artırmak, Akdeniz diyetini tercih etmek, sağlıklı tahıllar tercih etmek ve basit karbonhidrat tüketimini azaltmak.


Peki bu kurallar çerçevesinde sağlıklı bir kalbe sahip olmak için hangi besinleri tüketmek gerekiyor? İşte kalp sağlığını koruyan o besinler...


BU BESİNLERE SOFRANIZDA SIKÇA YER VERİN

BU BESİNLERE SOFRANIZDA SIKÇA YER VERİN



Somon balığı: Balıklardaki Omega-3 yağ asitleri, düzensiz kalp atımlarını ve damarlarda tıkanıklığa neden olan plak oluşumunu engelliyor. Genel olarak tüm balıklar omega 3 içermesine karşın, somon balıklar arasında yağ oranı en tüksek, dolayısıyla omega 3 miktarı da en yüksek balıktır. 

Ceviz, fındık, fıstık: İçerdikleri yağ asitleri ile kalbi koruyorlar. Hipertansiyon genel olarak tüm kalp damar hastaları için risk olduğundan tuzsuz olanlarını tercih etmeyi unutmayın. 

Üzümsü meyveler: Yaban mersini, ahududu, böğürtlen ve çilek gibi meyveler içerdikleri lif ve biyoaktif bileşikler sayesinde kalp dostudur. Bu meyvelere renk veren bileşikler kan basıncını dengeliyor ve damar sağlığını koruyor.


Kuru baklagiller: Lif ve B grubu vitaminler açısından zengin olan kuru fasulye, barbunya, nohut ve yeşil mercimek gibi bakliyatlar kalp sağlığını koruyor. Kuru baklagiller kan şekerinin de dengelenmesini sağlıyor.


Yeşil yapraklı sebzeler: Ispanak ve brokoli gibi yeşil sebzeler potasyum, lif, folat (folik asit), kalsiyum ve C vitamini açısından zengin kalp dostu sebzeler.


Yulaf: İçerdiği çözünür lif sayesinde yiyeceklerdeki kolesterolün bir kısmının dışkıyla atılmasını sağlıyor, kolesterol düzeyini azaltıyor ve tok tutuyor. 


Turunçgiller: C vitamini, beta karoten, folat ve lif açısından zengin olan portakal, mandalina, papaya ve ananas gibi meyveler pıhtılaşmayı dengeleyerek kalp hastalıklarından koruyor.

Avokado: Zeytinyağına benzer şekilde tekli doymamış yağ asitlerinden zengin olan avokado, hem kolesterol düşürücü etkisi hem de içerdiği potasyum sayesinde kan basıncını dengeleyerek kalp sağlığına katkıda bulunuyor.


Domates: Domates kalp sağlığı için önemli olan potasyum açısından zengin bir besin. Güçlü bir antioksidan olan likopen sayesinde kötü kolesterolü (LDL) düşürüyor ve kalp krizi riskini azaltıyor. 

Kahve: Günde 2 fincan kahve, içerdiği biyoaktif bileşikler sayesinde kalp hastalıkları ve kalp krizi riskini azaltıyor. Ancak kahvenin şekersiz ve kremasız olması gerektiğini unutmayın.



Sıradaki haber yükleniyor...

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.