'Kaplama lastik' kazaya davetiye çıkarıyor!

'Kaplama lastik' kazaya davetiye çıkarıyor!

Karayolu Trafik ve Yol Güvenliği Araştırma Derneği Genel Başkanı İhsan Memiş, kaplama lastiğin hiçbir zaman orijinal lastik olmadığını belirterek, 'Türkiye gibi yolcularının yüzde 90'ını karayolunda taşıyan ülkelerde kaplama lastik kullanılması yolcu güvenliğini tehlikeye atmaktır' dedi

26 Ocak 2014, Pazar 12:49 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Kayseri'nin Pınarbaşı ilçesinde meydana gelen ve 21 kişinin ölümü 29 kişinin ise yaralanmasıyla sonuçlanan kazada, yolcu otobüsünün 2013 model olmasına karşın, arka lastiklerinin 2011 yılına ait ve kaplama yapılmış kış lastiği olduğu belirlendi.

Memiş, Kayseri’de 21 kişinin hayatını kaybettiği kazada, yol zemini ve hızın felaketi tetiklediğini dile getirerek, ölümlerin fazla olmasında yolcuların emniyet kemeri takmamalarının da etkili olduğunu bildirdi.

"Şayet yolcularımız emniyet kemerini takmış olsalardı, kaza anında camdan fırlama olmayacağından kazada hayatını kaybeden vatandaşlarımızın yüzde 80’i hayatta olabilirdi" diyen Memiş, otobüs firmaları, işletme sahipleri veya mal sahiplerinin yolculara emniyet kemerini taktırması gerektiğini belirtti.

Memiş, bununla ilgili otobüs kaptanları ve yardımcılarının eğitilmesi gerektiğine işaret ederek, "Hayatta kalmanın ilk şartı araç içerisinde seyir halindeyken emniyet kemerinin takılı olmasıdır" değerlendirmesinde bulundu.

'EMNİYET VE JANDARMA DENETİM YAPMALI'

"Kış mevsiminin fazla ve fiziki şartların da elverişsiz olduğu şehirlerarası yollarda emniyet ve jandarmanın daha çok yolcu güvenliğine yönelik denetiminin olması ve yoluna devam edecek otobüslerin de yol zabıtası tarafından bilgilendirilmesi şarttır" diyen Memiş, kış mevsiminde araçların hem ön, hem arka lastiklerinin kış lastiği olması gerektiğine işaret etti.

Memiş, "Arkaya kış lastiği, ön tarafa yaz lastiği takılmasıyla hareket halindeki aracın aynı güvenlikte yol tutuşunda dengesizlikler meydana gelecektir. Hele buz ve gizli buzlanmada 4 tekerin de dişlerinin yeri kavramasının eşit olması şarttır" diye konuştu.

Kaplama lastiğin hiçbir zaman orijinal lastik olmadığını vurgulayan Memiş, şunları kaydetti:

KAPLAMA LASTİK NASIL YAPILIYOR?



"Ömrünü tamamlamış ancak çatlağı veya yırtılması olmayan lastiklerinin üzerine yeni bir dişli lastik geçirilmekte, preslenmektedir. Yani mevcut lastiğin ömrünü bir yıl veya iki yıl daha uzatmadır. Türkiye gibi yolcularının yüzde 90’ını karayolunda taşıyan ülkelerde kaplama lastik kullanılması yolcu güvenliğini tehlikeye atmaktır.

Toplu ölümlü kazalar çok yönlü hataların birleşmesinden meydana gelmektedir. Hala devleti temsil eden kamu otoritesi şehirlerarası uzun yolda dahi vatandaşına emniyet kemeri taktıramıyorsa kendini sorgulamalıdır. Daha sonra firmalar ve vatandaş da sorgulamalıdır. Yani hatalar zinciri yukarıdan aşağıya gelmektedir."

AA

Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER İzledikçe gaza geleceksiniz: Borsa ve para konulu 10 film