Kar yağışı online alışverişi artırdı

Anadolu’da Aralık’ın son haftasından beri etkili olan, son günlerde İstanbul’da da yaşamı olumsuz etkileyen kar yağışı, online alışverişi yüzde 30’a yakın artırdı
 

11 Ocak 2017, Çarşamba 11:14
A A
400’ü aşkın online alışveriş sitesini tek çatı altında toplayan Avantajix.com, İstanbul, Ankara, hatta İzmir’de dahi kar yağışının etkili olduğu 25 Aralık- 8 Ocak arasındaki 15 günlük e-ticaret verileri ile 25 Aralık’tan önce yağışın olmadığı 15 günün verilerini karşılaştırdı. Yapılan kıyaslamada, kar yağışının olduğu dönemlerde online alışverişin, önceki döneme göre yüzde 30’a yakın arttığı görüldü.

EN ÇOK GİYSİ ALINDI
 
Kar yağışının etkili olduğu günlerde en yoğun alımlar yüzde 28 ile giyim kategorisinde yapıldı. Giyimi yüzde 24 ile marketlerin online sitelerinden yapılan alışverişler izledi. Üçüncü sırada yüzde 19 ile elektronik  ve küçük ev eşyası satan siteler yer alırken  kozmetik ürünlerinin online satıştaki payı yüzde 12’yi buldu. Kalan yüzde 17’lik kısmı ise tatil ve uçak rezervasyonu, dekorasyon, bahçe ürünleri, mobilya ve diğer olarak adlandırılan sitelerden yapılan alışverişler oluşturdu.

KAVURUCU SICAKLARDA DA DURUM AYNI
 
Avantajix.com’un kurucu ortaklarından Güçlü Kayral, meteorolojik şartların insanların alışveriş alışkanlıklarını etkilediğinin altını çizerek “Benzer araştırmayı yazın kavurucu sıcaklar olduğu günlerde de yapmıştık. Hatta kavurucu sıcakta online alışverişteki artışın yüzde 100’e yakın olduğu saptanmıştı. İnsanlar, teknolojinin ve internetin yaygınlaşması ile birlikte aşırı sıcaklarda ya da yoğun kar yağışının olduğu günlerde evlerinden veya ofislerinden çıkmamaya özen gösteriyorlar. Doğal olarak da temel ihtiyaçları dâhil alışverişlerinin çoğunu e-ticaret üzerinden yapıyorlar" dedi.
 
Kayral, Avantajix.com’un  son yıllarda alışveriş tutkunlarının adresi haline geldiğini de anımsatarak, şunları söyledi: “Tüketici, artık online alışverişi oldukça bilinçli yapıyor. Alışveriş karşılığı para iadesi yapan Avantajix.com benzeri sitelerin üye sayısı her geçen gün artıyor. Tüketici, sanal mağazalara doğrudan değil de Avantajix.com üzerinden girers bu mağazalardan komisyon alıyoruz ve bu komisyonu alışveriş yapan kişiye ödüyoruz. Bu para bir indirim değil, direkt nakit para ödeniyor. Üründe bir indirim söz konusuysa tüketici ondan da yararlanıyor.”

 

SON 24 SAATTE YAŞANANLAR

;

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.