Karantinada en çok ne satın aldık?

Tüm dünyayı olduğu gibi Türkiye’yi de etkileyen koronavirüs salgını sosyal hayatı alt üst ederken, virüsten korunmanın en etkili yöntemi sosyal izolasyon. Kendilerini korumak amacıyla eve kapanan vatandaşlar ise hem vakitlerini değerlendirmek hem de hobilerini geliştirmek için farklı sektörler ve ürünlerde talep patlaması yaşanmasına neden oldu. İşte bunlardan bazıları...

23 Mayıs 2020, Cumartesi 15:58 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
Görüntülü konuşmak için

Görüntülü konuşmak için

Koronavirüs tedbirleri kapsamında sokağa çıkması yasak olan 65 yaş ve üstü ile 20 yaş altı vatandaşlar yakınlarıyla görüntülü görüşebilmek için akıllı telefonlara yöneldi. Özellikle yaşlılar uzaktaki çocukları ve torunlarıyla görüşemedikleri için görüntülü konuşmaya başladı.

Yüzde 500’lük artış

Yüzde 500’lük artış

Salgından korunmak isteyenler arı ürünlerine talebi artırdı. Özellikle insan sağlığını destekleyici ürünler arasında yer alan propolis, arı sütü, polen ve bal satışları tavan yaptı. Bu talep nedeniyle ürünlerin satışları yüzde 500 arttı.


Un satışını patlattık

Un satışını patlattık

Eve kapanıp ekmeğimizi kendimiz yapınca un satışında yüzde 170'lik artış yaşandı. Sürekli yükselen maya talebi ise yüzde 202'lik artışla zirve yaptı. Bunun dışında ekmeklerini dışarıdan almak istemeyenler de elektrikli sac ya da ekmek yapma makinesi almayı tercih etti.


Bisikletle uzak kaldık

Bisikletle uzak kaldık

Kalabalık içine girmekten çekinen vatandaşlar, toplu taşımadan uzak durarak motosiklet ve bisiklete yöneldi. Motosiklet satışları özellikle son 1 ayda yüzde 30 civarında artarken, bisiklet satışlarındaki artış yüzde 15 oldu. Sağlıklı yaşam için spor yağmayı tercih edenler de bisiklet satışını artırdı.

Kilolar kontrol altında

Kilolar kontrol altında

Evde basit egzersizlerle yapılabilecek sporlar için gereken ürünlere talep artarken, kilo takibini sağlayan baskül de bu artıştan aynı oranda etkilendi. 15 Mart'tan itibaren basküllerde yüzde 280’e varan artışlar yaşandı.

Bahçe, balkon, teras

Bahçe, balkon, teras

Koronavirüs salgını insanların ev arayışındaki tercihlerini de değiştirdi. Bu dönemde açık hava ile toprağa temas gibi ihtiyaçlar ön plana çıkarken, talep artışı ev fiyatlarının yükselmesine de neden oldu. Konut sektöründeki değişimleri değerlendiren Emlak Danışmanı Evrim Kırmızıtaş,“Bahçeli, balkonlu ya da teraslı müstakil evlere olan talep yüzde 100 arttı. Geçen yıl dönemsel kiralamada 100 bin lira olan bir yazlık için bu yıl 200 bin lira istendi” dedi.

Elektrikli ürünler revaçta

Elektrikli ürünler revaçta

Evde balkonlarında mangal yapmak isteyenler elektrikli mangal satışlarını uçurdu. Berberlerin kapalı olduğu dönemde evde saçlarını kesmek isteyenler de tıraş makinesi satışlarını artırdı. Son iki ayda tıraş makinesi satışları yüzde 570 arttı.


Temassız tatil planı

Temassız tatil planı

Yeni normal dönemde vatandaşlar güvenli ve temassız bir tatil için kiralık villalara yönelirken, internette ‘kiralık villa’ aramaları 4 kat arttı. Yine tekne turu ve karavanla yapılan tatillerde de talep artışı yaşandı.

Cilt ve saç bakımı

Cilt ve saç bakımı

Evde kalınan süreci bakım zamanı olarak değerlendirenler de oldu. Bu durum kozmetik ürünlerinin satışlarına da yansıdı. Cilt ve saç bakımlarına yönelen tüketiciler, kozmetik satışlarını yaklaşık 10 kat artırdı. Saç bakımında ise serumlardan kaş ve kirpik bakım setlerine ve şampuanlara kadar pek çok ürünün satışı arttı.

Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Erkeklerin sevmediği ama bizim bayıldığımız 6 parça