Karantinanı kurtaracak 100 kalorinin altında 10 atıştırmalık

Karantinada canın sıkıldıkça mutfağa koştuğunu biliyoruz. Her atıştırdığında abur cubur yediğini düşünmek bile istemiyoruz. Karantina sonrasını başın ağrımadan ve diyet yapmadan geçirmek istiyorsan biraz daha düşük kalorili atıştırmalıklara yönelmeni öneriyoruz. Düşük kalorili atıştırmalık deyince aklınıza sadece salatalık gelmesin. Düşük kalorili yiyecekler hazırlarken lezzeti yakalamak da mümkün. İşte karantinada hayatını kurtaracak içinde patlamış mısırdan ananasa pek çok eğlenceli yiyeceğin bulunduğu 10 düşük kalorili atıştırmalık!

09 Mayıs 2020, Cumartesi 17:19 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
Humus ve çiğ sebzeler

Humus ve çiğ sebzeler

Çilingir sofralarının vazgeçilmezi olarak tanıdığımız humus yeni çağın fitness yiyeceği oldu! Çünkü humus hem protein yönünden zengin hem de tok tutuyor. Üstelik hazırlaması da bulması da kolay. Havuç, soyulmuş kabak, paprika biber, mantar gibi sevdiğin çiğ sebzeleri humusa banıp afiyetle yiyebilirsin. 2 çorba kaşığı humusu geçme. Acı seviyorsan bol acıyla metabolizmanı da hızlandırabilirsin.

Çiğ kuruyemişler

Çiğ kuruyemişler

Çiğ kuruyemişler, yani özellikle kavrulmamış olanlar süper gıdalar arasında sayılıyor. Bulamazsan kavrulmuş olanları yemende de sakınca yok. Sadece işlenmiş olanları tercih etme, örneğin işlenmiş fıstık gibileri. Antep fıstığı, badem, ceviz, fındık gibi kuru yemişlerden ortalama 5–10 tane yediğinde 100 kalorinin altında kalırsın. Fıstık bu anlamda bir istisna çünkü 100 gram fıstık 500 kalori civarında. Çok faydası olmasına rağmen yerken aşırıya kaçmamaya dikkat.


Taze meyve

Taze meyve

Ne yiyeceğim diye düşünüyorsan bir elma hemen yardımına koşsun. Taze meyvelerin kalorisi düşük, besin değeri yüksektir. Elmaların lif oranı da yüksektir. Fakat çok şekerli olanlara ve muz gibi kalorisi yüksek olanlara dikkat. Unutma, hafif bir atıştırmalık peşindesin, karnını doyurmak değil!

Lor peyniri ve ananas

Lor peyniri ve ananas

Yarım orta boy kase tuzsuz lor peyniriyle çeyrek kase küp doğranmış ananası karıştırdığında muhteşem bir atıştırmalık elde edersin. Peynir tatlısı gibi farklı bir dokusu olan bu atıştırmalık yeni favorin olabilir, bizden söylemesi!

Taze meyveli yulaf ezmesi

Taze meyveli yulaf ezmesi

Yulaf bilindiği üzere bol lif oranı ve içeriğindeki vitaminler ve mineraller sayesinde süper gıdalardan biri sayılıyor. Çeyrek kase yulafı üzerini örtecek kadar suda pişirip lapa haline getirdikten sonra üzerine çeyrek kase yaban mersini ya da böğürtlenle süsleyebilirsin, istersen çeyrek muzla da tatlandırabilirsin. Muzlu yaparsan tarçın eklemeni tavsiye ederiz, hem kan şekerini düzenler hem de hoş bir aroma verir.

Ton balığı

Ton balığı

Balık besleyici olduğu kadar hafif de bir besin. İşte size ton balığıyla 100 kalorilik 3 öneri:

  • 50 gram ton balığına bolca limon sıkıp kaşıklayın.
  • 30 gram ton balığını bir dilim tam buğday ekmeğinin üzerine sürüp yiyin.
  • 40 gram ton balığı, 1 adet salatalık, birkaç marul tanesi ve 1 küçük domatesten oluşan bir salata hazırlayın. Salatanızı limonla tatlandırın.

Patlamış mısır

Patlamış mısır

Düz taban bir tencereyi orta ateşte ısıttıktan sonra iki çorba kaşığı kadar mısırı tabanı kaplayacak kadar içine dök ve kapağını kapat. 20–30 saniyede bir tencereyi salla. Patlayınca üzerine biraz baharat çeşnisi dök ve afiyetle ye. Hala 100 kalorinin altındasın.


Tam buğday ekmek üzeri avokado

Tam buğday ekmek üzeri avokado

Tam buğday ekmeği üzerine süreceğin çeyrek avokado 100 kaloriyi geçmeyeceği gibi hem iştahını bastırır hem de lezzet verir.

 Yoğurt ve meyve

Yoğurt ve meyve

8–9 tane çilek ve 3 çorba kaşığı sade yoğurt ile hazırlayacağın bu karışım tamamen zararsız bir tatlı olmakla beraber lif bakımından da oldukça zengin olacaktır. 

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Omurga egzersizlerinde doğru bilinen yanlışlar