Karbonhidrat kilo aldırır mı? Yeni araştırma sonucu şaşırttı

Zayıflamak isteyenlerin ilk yaptığı şey, karbonhidratları hayatından çıkarmak oluyor. Karbonhidrat kilo aldırır mı? sorunu merak eden uzmanlar, yeni bir araştırmayla herkesi şaşırttı. Görünen o ki, kilo verme konusunda karbonhidratları yabana atmamamız gerekiyor. Yüksek karbonhidrat ve düşük karbonhidratla beslenen insanları karşılaştıran araştırmacılar, kilo alımı arasında nasıl bir benzerlik bulmuş, gelin birlikte bakalım...

14 Ekim 2021, Perşembe 08:31 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

NTV'nin haberine göre, hakemli bir dergi olan "Advances in Nutrition"da bu hafta yayınlanan bir araştırma, yüksek glisemik gıdaların kilo alımına yol açma olasılığı, düşük glisemik gıdalardan daha yüksek değil. 

Glisemik indeks (GI) İlk defa 1981 yılında Kanada’daki Toronto Üniversitesi'nde profesör David Jenkins tarafından tanıtıldı. Jenkins, vücudun karbonhidratları ne kadar hızlı parçaladığını ölçmek için bir yiyeceğe 0'dan 100'e kadar bir sayı atadı. Bu gıdalar, kan şekerini ne kadar hızlı yükselttiklerine göre "hızlı karbonhidratlar" ve "kompleks karbonhidratlar" olarak adlandırıldı.

GLİSEMİK İNDEKS NEDİR?

GLİSEMİK İNDEKS NEDİR?

Kısaca GI olan glisemin indeks, 1981 yılında Kanada’daki Toronto Üniversitesi'nde profesör David Jenkins tarafından dünyaya duyuruldu. Vücudun karbonhidratları ne kadar hızlı parçaladığını ölçmek için bir yiyeceğe 0'dan 100'e kadar bir sayı atayan Jenkins, kan şekerini yükseltme oranlarına göre bu gıdalara "hızlı karbonhidratlar" ve "kompleks karbonhidratlar" adını verdi.

Bu haber ilginizi çekebilir: Karbonhidratların neden diyetimizde kalması gerekir?

Uzun yıllardır işlenmiş gıdaların, tatlıların ve gazlı içeceklerin glisemik indeksinin yüksek olduğu ve beyaz ekmek yerine kepekli olanların tercih edilmesi gerekriği söyleniyordu.

Hızlı karbonhidratların da kan şekerini yükseltebileceği ve yağ depolanmasına neden olabileceği, ayrıca şeker hastalığı ve obeziteye neden olabileceği söylenmişti.

Tüm bu bulgular her ne kadar doğru olsa da araştırmacıların yeni bulguları bizi şaşırtacak nitelikte.

KİLO ALIMINDA TUTARLI BİR FARK YOK

KİLO ALIMINDA TUTARLI BİR FARK YOK

Yeni araştırmada bilim insanları, yaklaşık 2 milyon yetişkinle ilgili verileri analiz ettikten sonra, hızlı karbonhidrat tüketen yetişkinler ve daha düşük glisemik indekse sahip yiyecekleri tüketenler arasında vücut kitle indeksinde (BMI) tutarlı bir fark olmadığı sonucuna vardı.

Bu haber ilginizi çekebilir: Karbonhidrat yiyerek kilo vermeye devam etmenin 8 yolu

KARBONHİDRATLAR KARŞILAŞTIRILDI

KARBONHİDRATLAR KARŞILAŞTIRILDI

Bilim insanları, kilo kaybı için hızlı karbonhidrat ve yüksek karbonhidrat diyetleri arasındaki farkları karşılaştıran 27 çalışmanın katılımcılarının yüzde 70’inin benzer BMI'lere sahip olduklarını söyledi.

Bununla birlikte, sanılanın aksine BMI'nin en yüksek glisemik endekse sahip yiyeceklerle beslenenler arasında daha düşük olduğu görüldü. 

Arizona Eyalet Üniversitesi’nden çalışmanın ortak yazarı Prof. Dr. Glenn Gaesser, "Popüler inanışın aksine, yüksek glisemik indekse sahip gıdalardan oluşan bir diyet tüketenlerin obez olma veya kilo alma olasılığı, düşük glisemik indekse sahip gıdalarla beslenen insanlardan daha fazla değil Ayrıca, kilo verme olasılıkları daha az değil” diye konuştu.

KARBONHİDRATLAR SAĞLIKLI BİR DİYETİN PARÇASI OLABİLİR

KARBONHİDRATLAR SAĞLIKLI BİR DİYETİN PARÇASI OLABİLİR

Öte yandan araştırmacılar, besin yoğunluğu, diyet lifi ve eklenen şeker miktarı gibi karbonhidratların diğer niteliklerinin glisemik indeksinden daha önemli olduğunu iddia etti.

St. Catherine Üniversitesi'nden Prof. Dr. Julie Miller Jones, "Temel paket, karbonhidratların, türü ne olursa olsun, sağlıklı bir diyetin parçası olabileceği ve sağlıklı bir tabakta yer alabileceğidir" dedi.

Bu haber ilginizi çekebilir:  Karbonhidrat hangi besinlerde bulunur?

SAĞLIKLI KARBONHİDRATLAR LİSTESİ

SAĞLIKLI KARBONHİDRATLAR LİSTESİ

Kilomuzu koruyarak da karbonhidrat tüketebiliriz. Bunun için karbonhidrat seçimi çok önemli. Sağlıklı karbonhidratlar listesi şöyle:

Rafine olmayan kepek unu

Meyve ve sebzeler ile suları

Arpa

Kepekli makarna

Yulaf ezmesi

Hububat içeren gıda maddeleri

Esmer pirinç

Kepek

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Yeni araştırma: Önerilen günlük C vitamini yetersiz kaldığı ortaya çıktı