Karın yağlarından kurtulma yolları! Fazla kilolarınıza veda edin!

Hareketinizi kısıtlayan ve sizi eskisi kadar zinde göstermeyen göbeğinizden kurtulmanın yöntemlerini arıyorsanız cevabı haberimizde. Yaşınıza, cinsiyetinize göre günde ne kadar kalori alarak karın yağlarınızdan kurtulabilirsiniz? Göbek yağlarını yakmaya yönelik besinler var mı? İşte her yönüyle karın yağlarından kurtulma rehberi!

16 Ekim 2021, Cumartesi 18:32 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
1. Birinci adım: Bazal metabolizma hızımızı öğrenme

1. Birinci adım: Bazal metabolizma hızımızı öğrenme

Metabolizma hızımız vücudumuzun temel yaşamsal faaliyetlerini yerine getirmek için harcadığı kalori miktarını gösterir. Bazal metabolizma hızımızı bilirsek, buna göre günde ne kadar kalori almamız gerektiğini bulabiliriz. Bazal metabolizma hızımızı yaş, cinsiyet, hareket düzeyi, vücudumuzdaki yağ ve kas oranımız etkiliyor. Bu nedenle BMH olarak da kısaltabileceğimiz metabolizma hızımızı şu şekilde hesaplayabiliriz:

Kadınlarda bazal metabolizma hızı (BMH) hesaplama:

655,1 + (9,56 X Kilomuz) + (1,85 X boyumuz) - (4,68 x Yaşımız)

Erkeklerde bazal metabolizma hızı (BMH) hesaplama:

66,5 + (13,75 x kilomuz) + (5,03 x Boyumuz) - 6,75 x yaşımız) 

Bu hesaplamayı, beslenme ve diyet uzmanlarının kendi sitelerindeki bazal metabolizma hızı hesaplama araçlarıyla da otomatik olarak öğrenebilirsiniz. Girmeniz gereken değerler: Cinsiyetiniz, kilonuz, boyunuz ve yaşınızdır.

İkinci adım: Kalori hesabı

İkinci adım: Kalori hesabı

Kilo vermek için günlük aldığınız kalorinin miktarını tutmanız gerekiyor. Harcadığınız enerjiden fazla aldığınız her kalori size yağlanma olarak geri dönüyor. Bu nedenle vücudumuzun yaktığı kaloriye uygun bir kaloride beslenmemiz gerekiyor; yağ yakmayı fazlalaştırmak için ise aldığımız kalorini miktarını sağlıklı bir oranda düşürmek...

Bazal metabolizma hızımız bize günde ne kadar kalori alabileceğimizi gösteriyor. Buna göre metabolizmamızın harcadığı kalori + günlük enerji aktivitemiz alabileceğimiz kalori miktarını gösteriyor.

Beslenme ve Diyet Uzmanı Diyetisyen Ayşe Tuğba Şengel'in İnternet sitesinde verdiği bilgilere göre

  • 30 yaşında, 65 kg, sedanter bir yaşam süren ve 165 cm boyunda bir kadının günde ortalama kalori ihtiyacı 1435 kcal'dır.
  • Buna göre bu kişinin günde 1435 kaloriden fazla beslenmesi ona kilo ve yağ olarak geri dönecektir. Aynı zamanda bu değerlere sahip bir kadının olması gereken kilo 57'dir. 
  • Erkeklerin bazal metabolizma hızı daha yüksektir. 
  • 30 yaşında olan 75 kg ve 175cm boyundaki bir erkeğin günde ortalama kalori ihtiyacı 1768 kcal'dır. 

Üçüncü adım: Sıvı tüketiminizi artırın

Üçüncü adım: Sıvı tüketiminizi artırın

Sıvı tüketimi kilo verme sürecinin en önemli aşamalarından biri. Ancak doğru sıvılarla beslenip beslenmediğinizin ayırdında olmanız gerekiyor. Çünkü yanlış sıvı tüketimi kilo vermek isterken çok fazla kalori almanıza da neden olabilir. Meyve suları, gazlı içecekler; şekerli, kremalı kahveler, şeker içeren limonatalar size ihtiyacınız olmayan kaloriler olarak geri döner. 


Sağlıklı sıvı tüketimi için su, doğal maden suyu, şekersiz kahve, bitki ve meyve çayları gibi sıfır ya da az kalorili içecekleri tüketin. Ancak unutmayın, kahve veya çay, su tüketmek anlamına gelmez. Günde 2,5-3 litre su içmeye özen gösterin. 

Üstelik su, açlık hissi ile karıştırabileceğiniz susuzluğunuzu da giderir. Çoğu zaman vücut susuz kaldığında bunu açlık hissi ile karıştırabilir. Besinlerde de sıvı bulunduğu için bir şeyler atıştırarak ihtiyacınız olan sıvı ihtiyacınızı karşılamadığınız gibi, bu ihtiyacı geçici olarak çok fazla kalori alarak ötelemiş olursunuz. 

Dördüncü adım: Ödem atmak için bitki çaylarından yararlanın

Dördüncü adım: Ödem atmak için bitki çaylarından yararlanın

Yeşil çay, kiraz sapı çayı, nane çayı gibi çaylar ödem atmanıza yardımcı olur. Hem de gereksiz kalori almazsınız. Bu arada unutmayın, bitki çaylarını şekersiz içmeniz gerekiyor. Neden mi? Cevabı burada: Bitki çaylarını şekerle içerseniz ne olur?

Beşinci adım: Diyet yapın

Beşinci adım: Diyet yapın

Kilo vermek istiyorsanız, boğazınıza söz geçirmeniz gerekiyor. Bunun da yolu size uygun bir diyet programından geçiyor. Birkaç püf noktası isterseniz hemen sıralayalım:

  • Akşam saatlerinde karbonhidrat gruplarından uzak durun. Bunları ekmek, bulgur, pirinç, makarna, çorba, patates olarka sıralayabiliriz.
  • Gün içinde şekerli gıdalar tüketmeyin, işlenmiş besinlerden uzak durun.
  • Doymuş yağ oranı yüksek margarin gibi yağlarla yapılmış besinler yemeyin, yağlı yemeklerden kaçının. 

Temel olarak dengeli ve sağlıklı beslenmenin yollarını pek çok haberimizde anlattık. Özellikle şu kategori size çok faydalı olacaktır: Egzersiz & Diyet

Bu arada şu da ilginizi çekebilir: Kilo vermek için ihtiyacınız olan vitamin ve mineraller

Birkaç sağlıklı diyet programı öğrenmek isterseniz, en iyi kilo verdiren ve yaşam tarzı haline kolayca getirilebilecek sağlıklı 5 diyeti şurada inceledik: Kilo verme garantili 5 popüler diyet

Altıncı adım: Kaçamakları sınırlandırın

Altıncı adım: Kaçamakları sınırlandırın

Tüm hafta diyet yaptıktan sonra bir hafta sonu öğlen vakti yiyeceğiniz bir parça çikolata size zarar getirmez. Önemli olan porsiyon kontrolü. Bir parça diyorsak, gerçekten bir parça bitter türü bir çikolata yiyin. Nefsinizi bastırın ancak onunla doymaya çalışmayın.

Yedinci adım: Egzersiz ve kardiyo yapın

Yedinci adım: Egzersiz ve kardiyo yapın

Karın yağlarından kurtulmak için yapacağınız diyetin önemi büyük. Ancak aynı zamanda egzersizi de hayatınıza katmanız gerekiyor. Egzersiz, metabolizmanızın daha hızlı çalışmasına da fayda sağlayarak, yediklerinizin vücudunuz tarafından yakılmasını kolaylaştıracaktır. 

Bunun için spor profesyonelleri gibi saatlerce egzersiz yapmanıza gerek yok. Günde 20-40 dakika arası basit bir kardiyo egzersizini hayatınıza katsanız yeter. 30 dk - 1 saat koşu, tempolu yürüyüş, ip atlama, kickboks, kürek gibi egzersizler yapabilirsiniz. Bu egzersizleri bir şekilde günlük aktivitenizin içine katarsanız, hayatınız çok daha kolay olacaktır. 

Her gün işe metro ile gidip geliyorsanız, metroya kadar tempolu yürüyüş, yürüyen merdivenleri kullanmak yerine normal merdivenlerden çıkıp inmek, günlük adım sayınızı 10 binin altında tutmamak da kardiyoya başlamak için güzel bir fırsat. 

Toplu taşıma aracı kullanıyorsanız, bir iki durak sonra binmek, bir iki durak önce inmek bile size fazladan birkaç kalori yakma fırsatı verecektir. 

Unutmayın ki diyet yapmak kilo verdirir ancak vücudunuzu değiştirmek için egzersize de ihtiyacınız var. İkisini birlikte yaparsanız, inanın hayatınız da değişir. 

Sekizinci adım: Karın bölgesine özel antrenmanlar yapın

Sekizinci adım: Karın bölgesine özel antrenmanlar yapın

Karın bölgenizdeki yağlardan şikayetçiyseniz, günlük kardiyo dışında karın bölgesine özel antrenmanları da haftada 2-3 defa olmak üzere yapmaya başlamanız gerekiyor. Buna göre, göbek eriten ve karın kası yapmanıza yardımcı olabilecek bazı egzersiz hareketleri var. 

Flutter kick, plank bunlardan sadece ikisi. Tüm göbek eriten egzersizleri öğrenmek ve hangi hareketi nasıl yapacağınızı görmek için haberimize tıklayabilirsiniz: Göbek eriten ve karın kası yapan 5 egzersiz

Dokuzuncu adım: Karın yağlarını yakmaya yardımcı besinlerle tanışın

Dokuzuncu adım: Karın yağlarını yakmaya yardımcı besinlerle tanışın

Evet, inanılmaz gibi geliyor ama karın yağlarını yakmayı daha kolay hale getiren bazı besinler var. Kırmızı biber, süt ürünleri, zeytinyağı, kinoa gibi besinler karnınızdaki yağları yakmanıza yardımcı oluyor. 

Bunları şu haberimizde saymıştık: Karın yağlarını yakan 12 besin

Bu haber ilginizi çekebilir: Göbek yağlarını eriten 5 doğal tarif

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Hareketli yaşam beynin küçülmesini önlüyor