Karpuz diyeti nedir? Karpuz diyeti ile nasıl kilo verilir?

Karpuz, yazın gelmesiyle birlikte en tükettiğimiz besinler arasında yerini aldı. Karpuz diyeti ise, bu kadar sevdiğimiz bir meyveyi tüketerek kilo verdiğimiz kulağa oldukça cazip geliyor. Karpuz diyeti, özellikle karpuzu kahvaltısında ve akşam yemeğinden sonra sofrasında eksik etmeyenler için ideal. Karpuz diyetiyle kısa sürede kilo vermek mümkün iken, karpuz diyetini denemekte yarar var. Ancak her beslenme uygulamasının bir beslenme uzmanı danışmanlığında yapılması, sağlık açısından büyük önem taşıyor. İşte karpuz diyeti nedir? Karpuz diyeti ile nasıl kilo verilir?

19 Haziran 2020, Cuma 14:24 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
Karpuz diyetinin faydaları

Karpuz diyetinin faydaları

  • Öncelikle uzmanlar her meyvede olduğu gibi karpuzda da yüksek oranda şeker olduğundan dikkatli yapılması gereken bir diyet olduğu konusunda uyarıyıorlar.
  • Kalp, prostat sağlığı için büyük bir rolü olan laykopenden içerek karpuzun, son bilimsel çalışmalarda aynı zamanda kemik sağlığı içinde faydalı olduğunu gösterdi.
  • Karpuz, fazlaca su içerdiğinen özellikle spor yaparak diyet yapanlardaki su ihtiyacına da cevap veriyor.
  • 150 gram karpuzda yaklaşık 45 kalori mevcut.
  • Vücudumuzu zararlı maddelerden koruyan C vitamini zengini bir meyve. 150 gram karpuz günlük C vitamini ihtiyacının yaklaşık %20’sini karşılamakta.

Karpuz diyeti yaparken dikkat edilmesi gerekenler

Karpuz diyeti yaparken dikkat edilmesi gerekenler

  • Meyve şekeri olan fruktoz içeren karpuzun aşırı tüketimi durumunda kilo vermek yerine kilo alkabilirsiniz.
  • Özellikle şeker hastaları karpuz tüketim miktarını ve sıklığını çok iyi ayarlamalı. Kan şekeri hızlı yükselen ve kan şekeri düzeyleri oturmamış şeker hastalarının bir süre tüketmemesi daha uygun olacaktır.


Peynir ile tüketimi öneriliyor

Peynir ile tüketimi öneriliyor

Proteinli yiyecekler daha uzun sürede sindirildiklerinden ötürü yanlarında tüketilen karbonhidratın da kan şekerini yükseltme hızını dengelemeye yardımcı olurlar. Kültürümüzde var olan karpuz-peynir ikilisi bu nedenle doğru bir seçimdir. Karpuzun yanında tüketilen peynir, kan şekerinin daha yavaş yükselip daha yavaş düşmesine yardımcı olur.

Karpuz peynir diyetiyle ilgili bilinmesi gerekenler

Karpuz peynir diyetiyle ilgili bilinmesi gerekenler

Gün boyunca sadece karpuz-peynir tüketmek: Tek besin diyeti ile vereceğiniz kiloyu geri almaya mahkûmsunuz. Ayrıca gün içerisinde sadece karpuz peynir tükettiğinizde birçok vitamin ve minerali vücudunuza yeteri kadar alamamış oluyorsunuz. Bu da hem kısa hem de uzun dönemli sağlık sorunlarına neden olabilir.

Gün içerisinde peynir dışı hiç protein almamak: Kalsiyum kadar önemli bir mineral de demirdir. Peynir ve diğer süt ürünlerinde demir minerali yok denecek kadar azdır. Bu nedenle beslenme düzeninizde günlük olarak et, tavuk veya balık yer almalıdır.

Karpuzun yanına ekmek tüketmek: Ekmekte karpuz gibi temel karbonhidrat kaynaklarından biridir. Bu nedenle aynı öğünde yüklü miktarda karpuz ve ekmeği yan yana tüketmek hem yüksek kalori hem de yüksek karbonhidrat almanıza neden olacaktır. Bu durumda kilo vermek isterken almanıza neden olabilir.

Karpuz diyeti nasıl yapılır?

Karpuz diyeti nasıl yapılır?

  • Karpuz diyeti 2 tür olabilir; uzun vadeli plan ve kısa vadeli plan. Uzun vadeli planın ayrıca iki aşaması vardır. Bu temel olarak daha az kalorili bir alımla kilo verme eğiliminde olduğunuz bir detoks stratejisidir.
  • İlk aşamada üç gün boyunca sadece karpuz tüketilir. Sağlıklı bir bireyseniz, herhangi bir sağlık sorunundan muzdarip olmayabilirsiniz, ancak diğer tüm bireyler için sağlık sorunları görünebilir.
  • Herhangi bir sağlık problemi yaşarsanız, diyeti keserek derhal bir doktora görünmelisiniz.
  • İkinci aşama yaklaşık 6 ila 10 gün sürer ve biraz başka yiyecekler içerebilir ancak akşam yemeği için daha fazla karpuz yemelisiniz.

 Karpuz diyetine 2 günlük örnek menü

Karpuz diyetine 2 günlük örnek menü

Birinci gün

Sabah

  • Su ( 2 bardak )
  • Karpuz ( 1 dilim )
  • Peynir ( 1 dilim )
  • Kepekli ekmek ( 1 dilim )

Öğle

  • Karpuz ( 1 dilim )
  • Akşam
  • Izgara tavuk göğsü ( 1 porsiyon )
  • Bol yeşillikli salata ( 1 kase )
  • Kepekli ekmek ( 1 dilim )

Gece

  • Karpuz ( 1 dilim )
  • Kepekli ekmek ( 1 dilim )

2. Gün

2. Gün

Sabah

  • Su ( 2 bardak )
  • Karpuz ( 1 dilim )
  • Yumurta ( 1 adet )
  • Çay ( 1 bardak )
  • Kepekli ekmek ( 1 dilim )

Öğle

  • Karpuz ( 1 dilim )
  • Patlıcan salatası ( 1 kase )
  • Yağsız yoğurt ( 1 kase )
  • Kepekli ekmek ( 1 dilim )

Ara Öğün

  • Karpuz ( 1 dilim )
  • Akşam
  • Izgara biftek ( 1 porsiyon )
  • Kepekli ekmek ( 1 dilim )

Gece

  • Karpuz ( 1 dilim )
  • Peynir ( 1 dilim )

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Hızlı ve kalıcı kilo vermenin 10 altın kuralı