Karpuz ve peyniri birlikte tüketirken dikkat!

Yazın tüketmeyi en çok sevdiğimiz ikili şüphesiz ki karpuz ve peynir. Tatlı ve tuzlunun birleşimi olan karpuz ve peynir ikilisi, protein zengini olması ve sıvı ihtiyacını karşılaması sayesinde sindirim sistemine iyi geliyor. Ancak bazı sorunlara da davetiye çıkarıyor. Özellikle cildinize ve kilonuza dikkat ediyorsanız, karpuz ve peyniri birlikte tüketirken bazı durumlara dikkat etmelisiniz.

20 Ağustos 2021, Cuma 09:34 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
FAZLASI ZARAR

FAZLASI ZARAR

Beslenme ve Diyet Uzmanı Yeşim Özcan, karpuz-peynir ikilisinin aşırı tüketilmemesi gerektiğini vurgulayarak “Bu ikili, günde bir kez ara öğün olarak ve haftada en fazla 3-4 kez tüketilebilir. Fazlası ciltte sivilce sorunlarından kan şekeri yüksekliğine ve karaciğerde yağlanmaya uzanan bir dizi soruna neden olabiliyor” diye uyarıyor.

SPORDAN SONRA KARPUZ SUYU

SPORDAN SONRA KARPUZ SUYU

Su yönünden zengin bir içeriğe sahip olan karpuz, serinlemek için en çok tercih edilen meyvelerin başında geliyor. Aynı zamanda karpuzun potasyum içeriğinden dolayı kas ve eklem ağrılarına da iyi geliyor.

Özellikle spor sonrasında karpuz suyu içmek kas sistemi için çok faydalıdır.

Karpuz birçok faydasının yanı sıra şeker oranı yüksek bir meyve olduğu için fazla tüketilmesi özellikle diyabet hastalarında alarm zillerinin çalmasına yol açabiliyor. Bu nedenle karpuzun yanında iyi bir protein kaynağı olan peyniri de tüketmenin kan şekerini dengelemeye ve tokluk süresini uzatmaya yardımcı oluyor.

Karpuz ve peynir ikilisi, diyetlerde ara öğün için kullanılan en uygun seçeneklerden biri.

TÜKETİRKEN DİKKAT

TÜKETİRKEN DİKKAT

Karpuz ve peyniri tek başına öğün olarak tüketmenin bazı sakıncaları var. Karpuz, şeker oranı yüksek olduğundan insülin salgısını artırıp göbek çevresi yağlanmasına sebep olur. Peynirin fazla tüketilmesi de vücuda gereğinden fazla yağ ve tuz alınması, yani kilo anlamına gelebilir. Bu nedenle karpuz-peynir ikilisinde porsiyon miktarı göz önünde tutulmalı.

İDEAL PORSİYON MİKTARI NEDİR?

İDEAL PORSİYON MİKTARI NEDİR?

Ara öğün olarak iki ince dilim karpuz ile bir dilim peynir yeterlidir. İştah kontrolü açısından en uygun zamanın da öğleden sonraki ara öğündür.

Bu öneriler dikkate alınmadığında ise çeşitli sağlık sorunlarıyla karşılaşılabilir.

Karpuz fazla tüketildiğinde kan şekeri dengesi bozuluyor ve daha hızlı acıkmaya, fazla yemeye neden oluyor. Ayrıca mide ve bağırsak düzeni etkilendiği için gaz ve şişkinlik gibi sorunlar ortaya çıkabiliyor. Bir başka tehlike de karpuzun içeriğindeki fazla şekerin karaciğer yağlanması gibi sorunlara yol açabilme riski.

Peynirin aşırı tüketimi de tuz nedeniyle tansiyon sorunlarına, ciltte sivilcelere ve yüksek yağ içeriği nedeniyle fazla kiloya dönüşebiliyor.

KARPUZLU PEYNİRLİ SALATA

KARPUZLU PEYNİRLİ SALATA

Malzemeler: 

  • Karpuz dilimleri 
  • 2 dilim beyaz peynir 
  • Nane yaprakları
  • 2 tam ceviz 

Yapılışı: 

Karpuzları küp halinde kesin, üzerine peynirleri ve nane yapraklarını ekleyin. Cevizleri ilave ederek yemeklerin yanına servis edebilirsiniz. 

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER En popüler 10 diyet