Kefirin 10 muhteşem faydası: Kullanımı nasıl olmalı? Ne zaman ve nasıl içilirse zayıflatır?

Son zamanlarda adını sıkça duyduğumuz kefir, kökeni Kafkaslara dayanan ve ilk kez Türkler tarafından yapılan süt içeceği. Kefir, zayıflamaya yardımcı olduğu kadar, sindirim sistemi sorunlarına kadar birçok hastalığa da iyi geliyor. Üstelik kefir, evde de yapılabilecek bir besin. Çoğu insanın kafasında kefir ne zaman içilir, kefir zayıflatır mı, kefir nasıl içilmeli gibi soru işaretleri var. İşte kefirin 10 muhteşem faydası, evde kefir tarifi ve kefir hakkında merak edilen her şey.

01 Haziran 2020, Pazartesi 10:34 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Kefir tanelerinin, sütte laktik asit ve etil alkol fermantasyonunu gerçekleştirmesiyle oluşuyor. Zengin içeriğinden ve bağışıklıktan hücre yenilenmesine dek önemli faydalarından dolayı kefire beslenmemizde mutlaka yer vermemiz gerekiyor. Beslenme ve Diyet Uzmanı Özge Güneş “Protein, vitamin ve mineral deposu kefir tam bir şifa kaynağı. Bilinen bir zararı olmamakla birlikte mikroorganizma içeriğinin yüksek olmasından dolayı 2 yaş öncesinde kullanmamakta fayda var. Yetişkinler günlük olarak 1-2 su bardağı içebilir. 2 yaş sonrası çocuklarda günlük 1 çay bardağı kefirle başlanıp yavaş yavaş artırılmalı” diyor. Beslenme ve Diyet Uzmanı Özge Güneş, kefirin 8 faydasını anlattı, kefir yapımının ve kefirli lezzetlerin tarifini verdi. 

1-Bağışıklığı güçlendiriyor

1-Bağışıklığı güçlendiriyor

İçeriğinde bulanan betakaroten bağışıklık sistemini güçlendiriyor, vücutta oluşan toksin maddelerin üremesini durdurarak, bağışıklık sistemini zayıflatan mikroorganizmaları yok ediyor.

2-Mide ülserini önlüyor

2-Mide ülserini önlüyor

Mide ülserine neden olan ‘helicobakterpilori’ isimli bakterinin öldürülmesine yardımcı oluyor. Antibiyotik etkisiyle de mide ülserinin oluşmasının engellenmesinde ve tedavisinde destekleyici role sahip.

3-Sindirimi kolaylaştırıyor

3-Sindirimi kolaylaştırıyor

Yararlı mikroorganizmalar, bağırsaklarda zararlı mikroorganizmaların oluşmasının ve çoğalmasının önüne geçerek bağırsak florasını düzenliyor. Besinlerin sindirilmesine ve emilmesine katkıda bulunuyor. Bağırsaklarda bu mikroorganizma dengesi bozulduğunda ishal, kabızlık, emilim bozuklukları oluşabilirken, kefir içeriğindeki doğal mikroorganizmayla bu dengeyi sağlıyor.

4-Kemikleri güçlendiriyor

4-Kemikleri güçlendiriyor

Yüksek oranda içerdiği kalsiyumla kemiklerin gelişmesini sağlayan kefir, büyüme dönemindeki çocukların ve yaşlıların artan kalsiyum ihtiyacını karşılamakta en etkili kaynaklardan. Vücut,  ihtiyacı olan kalsiyumu besinlerle alamadığında gereksinmeyi kemiklerden sağladığından, kemik yumuşaması ve kırılmaları, diş dökülmeleri oluşabiliyor. Günlük tüketilen 2 su bardağı kefir günlük kalsiyum ihtiyacının ortalama yüzde 60’nı sağlıyor.  

5-Hücreleri yeniliyor

5-Hücreleri yeniliyor

Beslenme ve Diyet Uzmanı Özge Güneş “E vitamini ve selenyumdan zengin olan kefir güçlü bir antioksidandır. Hücre yıkımına sebep olan toksin maddelerin oluşumunu ve çoğalmasını engelleyerek hücre yenilenmesine katkı sağlar” diyor.

6-Kan şekerini dengeliyor

6-Kan şekerini dengeliyor

Kefir gibi probiyotikler protein ve yağların kolay sindirilmesini sağlıyor.Glisemik indeksi düşük olan kefir içerdiği proteinle birlikte midede uzun süre kalarak tokluk hissi veriyor ve kan şekerinin de daha yavaş yükselmesini sağlıyor. Böylelikle yaşanılan açlık krizlerinin önüne geçilerek fazla besin ve kalori alımı azaltılıyor.

7-Mide gazını azaltıyor

7-Mide gazını azaltıyor

Laktik asit fermantasyonusayesinde sindirimi kolaylaştırarak, midede oluşan gazı azaltan kefir, bu özelliğiyle de laktoz intoleransı olan kişilerde kalsiyum ihtiyacını karşılamak için kullanılabilir.  

8-Depresyondan koruyor

8-Depresyondan koruyor

Beslenme ve Diyet Uzmanı Özge Güneş “Kefir triptofan aminoasidi ve B vitamini içeriğiyle sinirleri yatıştırıcı ve depresyonu azaltıcı etkisi olan mucizevi bir içecek. Gevşeme ve uyku verici özelliğiyle gece rahat uyumaya yardımcı oluyor” diyor.  

9-Alerji ve astımda etkili

9-Alerji ve astımda etkili

Düzenli olarak tüketilen kefir alerji ve astım hastalıklarında da oldukça etkili bir içecek.

10-Zayıflamaya yardımcı

Kefir diyeti sayesinde sağlıklı bir şekilde kilo vermek de mümkün. Kefir diyeti düzenli yapıldığı zaman 4 ayda 20 kilo verilebiliyor. Kefir diyeti 2 hafta dönüşümlü olarak yapılıyor.

Evde kefir nasıl yapılır?

Evde kefir nasıl yapılır?

Kefirin evde hazırlanması oldukça kolay. Güvenilir yerlerden temin edeceğiniz kefir tanelerine ve süte ihtiyaç vardır. Malzemeler

  • 1 litre süt
  • 30 gr kefir tanesi (1 yemek kaşığı)
  • Cam kavanoz
  • Plastik süzgeç

Hazırlanışı 1 litre sütü kaynatın. Üzerinde oluşan kaymağı alın. Metal olmayan bir kapta oda sıcaklığına getirilen süte (20 derece) kefir tanelerini ilave edin. Tahta kaşıkla iyice karıştırın. Kabın üzerini temiz bir bez ile kapatın. 20-25 derece kalacak şekilde karanlık bir yerde sütü bekletin. Ortalama 48 saat sonra süt pıhtılaşır. Mayalanmış sütü plastik bir süzgeç ya da tülbentten geçirerek kefirinizi elde edin. Süzgeçte kalan kefir tanelerini tekrar maya olarak kullanabilirsiniz.

Buzdolabında saklayacağınız kefiri iki gün içerisinde tüketmelisiniz.  

Kefir ne zaman içilmeli?

Kefir ne zaman içilmeli?

Kefirin içilme zamanının yetişkin bir insan açısından önemi yok. Günün her saati bir bardak kefir içilebilir. Ancak her faydalı içecekte olduğu gibi kefirin tüketimi de abartılmamalı. Kefir günde maksimum 2 bardak içilmeli. Mide sorunu olan bir çocuğunuz varsa eğer kefiri yatmadan en az iki saat önce içirmeniz gerekebilir. 


Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sağlık içerikleri sadece bilgilendirme amaçlıdır, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz.
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Bacak krampları neden olur? Tedavisi ve önleme yöntemleri