Kemikleri güçlendiren kalsiyum zengini 11 mucize besin

Kalsiyum vücudumuzun en çok ihtiyaç duyduğu mineral. Süt ürünleri ve yeşil sebzelerde bol miktarda bulunan kalsiyum, kemikler için olmazsa olmaz bir mineral. Bu nedenle kalsiyum içeren besinler tüketmekte fayda var. Peki hangi besinlerde kalsiyum var? Kalsiyum açısından zengin besinler hangileri? İşte kemikleri güçlendiren kalsiyum zengini 11 mucize besin.

13 Eylül 2020, Pazar 13:43 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
Kefir veya yoğurt

Kefir veya yoğurt

Hem kefir hem de yoğurt kalsiyum açısından oldukça zengindir. 1 kasesinde 300 mg kalsiyum var.


Badem

Badem

1 avuç bademde 76 mg kalsiyum bulunur.

Mercimek ve fasulyeler

Mercimek ve fasulyeler

Fasulyenin her türünde bol miktarda kalsiyum bulunur. Yeşil ve kırmızı mercimek de kalsiyum açısından zengin bakliyatlar arasında yer alıyor. Fasulye ve mercimek zaten akraba besinler ve hepsinin de içinde kalsiyum kadar bol miktarda demir, çinko, magnezyum, potasyum ve folat var.


Brokoli

Brokoli

Yarım fincan pişmiş brokolide 93 mg kalsiyum bulunur.


Yeşil ve bol posalı sebzeler

Yeşil ve bol posalı sebzeler

Özellikle yeşil ve posası bol sebzelerde, en çok da lahanagiller, ıspanak ve pazıda kalsiyum bulunuyor.

Bamya

Bamya

1 fincan bamyada 82 mg kalsiyum var.

Çiğ süt

Çiğ süt

Çiğ sütün 1 bardağında 300 mg kalsiyum var. Düzenli çiğ süt tüketerek vücudunuzdaki kalsiyum eksiğini kısa sürede kapatabilirsiniz.

Peynir

Peynir

2 dilim peynir 224 mg kalsiyum içeriyor.


Su teresi

Su teresi

1 fincan su teresinde 41 mg kalsiyum var.


İncir

İncir

İncir de güçlü bir kalsiyum kaynağıdır. Ancak fazla şeker içerdiğini unutmamak gerekiyor. Bu nedenle günde 1-2 incir tüketmek yeterli olacaktır.


Sağlık içerikleri sadece bilgilendirme amaçlıdır, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz.
Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Sigara beyin kanaması riskini artırıyor