Kendinize karşı sabırlı olun: Eski egzersiz rutinine nasıl geri dönülür?

Pandeminin belki de en çok etkilediği şey; egzersiz rutinimiz... Spor salonlarının kapanmasının ardından birçoğumuz evde spor yapmayı denedi, bazılarımız bundan hiç sonuç alamayıp tamamen sporu bıraktı. Tüm dünya şimdi normale dönmeye çalışırken, sıra bedenimizi de normale döndürmeye geldi. Eski egzersiz rutinine geri dönmek, başlangıçta çok zahmetli gelebilir. Ancak eski rutininize dönmek için bilmeniz gereken bazı püf noktalar var...

11 Nisan 2021, Pazar 10:41 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
1- GÜNLÜK RUTİNİNİZE HEMEN BAŞLAYIN

1- GÜNLÜK RUTİNİNİZE HEMEN BAŞLAYIN

Çoğu spor salonu hala açılmamış ya da kısmi olarak açılmış olabilir. Bu durumda bulaşı önlemek için mesafeli ve uygun saatlerde spor salonuna gitmeniz gerekiyor. Uzun süredir hareketsizseniz ya da düşük tempoda bir egzersiz yaptıysanız, spor salonuna gittikten sonra şiddetli kas ağrıları yaşamanız mümkün. Bu nedenle kas ağrılarını azaltmak için şimdiden egzersize başlayın ki spor salonuna gittikten sonra günlerce kas ağrısı çekmeyin. 

2- TEMPO EGZERSİZİNİ DENEYİN

2- TEMPO EGZERSİZİNİ DENEYİN

Tempo egzersizleri, ağır bir egzersize geçmeden önce kendinizi hazırlamanızı sağlar. Aktivitenizi artırmak istiyorsanız, tempo egzersizleri iyi bir seçenek.

Tempo egzersizleri, kasların gerginliğini artırır, kasların tekrar hareketlerini tamamlamasını kolaylaştırır.


3- ESNEME HAREKETLERİYLE VÜCUDUNUZU HAZIRLAYIN

3- ESNEME HAREKETLERİYLE VÜCUDUNUZU HAZIRLAYIN

Vücudu hareketli ve esnek tutmak, kasların aktif kalmasına ve sakatlanmaların önlenmesine yardımcı olur. Haftada birkaç kez esneme hareketleri yaparak kaslarınızın gerginliği alabilir ve harekete hazır hale getirebilirsiniz. Böylece spor salonuna gittiğinizde daha rahat hareket edebilirsiniz.

4- YOĞUNLUĞU KADEMELİ OLARAK AYARLAYIN

4- YOĞUNLUĞU KADEMELİ OLARAK AYARLAYIN

Karantina dönemi boyunca hareketsiz kaldığımız için aniden ağır bir egzersizle geri dönüş yapmak rahatsız edici olabilir. Bu nedenle ağırlık kaldırıyorsanız, spor salonuna döndüğünüzde ağırlık miktarını her zamankinden daha düşük tutmalısınız. Sonrasında kademeli olarak artırarak rutininize geri dönebilirsiniz. Kardiyoda ise hem yoğunluğu hem de süreyi kısa azaltın. Dinlenmeyi de ihmal etmeyin.

5- SABIRLI OLUN

5- SABIRLI OLUN

Egzersize geri dönmek sabır gerektiren bir iş. Acele edip kendiniz zorlarsanız, geri dönüşüş olmayan sakatlanmalar yaşayabilirsiniz. Acele etmeniz uzun vadede ilerlemenizi yavaşlatabilir ve egzersizden gereken verimi alamayabilirsiniz.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Salatadan sıkılanlar buraya: Ortalama bir salatanın yerine geçecek 10 öğle yemeği menüsü