Keto diyette ne yenir? Keto diyet için en sağlıklı besinler

Keto diyet, hızla zayıflamak isteyen kişilerin son zamanlarda başvurduğu en popüler diyetler arasında yer alıyor. Keto diyet, sağlıklı, yüksek yağlı ve düşük karbonhidratlı besinlerin tüketimine odaklanıyor. Peki keto diyette neler yenilebilir? Şimdi sıralayacağımız yiyecekleri, günlük diyetinize eklemek kilo vermenize yardımcı olacaktır.

07 Nisan 2021, Çarşamba 11:48 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Keto diyet, sağlıklı yağlardan, biraz proteinden ve az miktarda karbon hidrattan oluşan bir diyet sistemi. Keto diyeti yapmayı planlıyorsanız, ne tarz yiyeceklerle beslenmeniz gerektiği konusunda kafanız karışabilir.

Keto diyeti, vücuttaki tüm şeker rezervlerini kullanmaya odaklanır. Vücutta şeker kalmadığı zaman, vücut enerji için yağ yakmaya odaklanır.

Sürecin bir parçası olarak, vücutta enerji kaynağı olan ketonlar üretilir.

Enerji için vücudun yağ rezervini kullanmak, kilo vermeyi sağlar. Bu da keto diyetinin neden bu kadar popüler olduğunun bir kanıtı.

Daily Express'e konuşan beslenme uzmanı  Franziska Spritzler, "Ketojenik diyet kilo vermeye, kan şekerini düzenlemeye ve diğer sağlıkla ilgili birçok şeye iyi gelebilir. Günlük diyetinize ekleyebileceğiniz birçok sağlıklı ve lezzetli besinler var. Ketojenik diyetin faydalarından yararlanabilmek için keto dostu besinler tüketilmeli. Yine de bu diyetin uzun vadeli sonuçlarının araştırılmasına ihtiyacı var" dedi.

KETOJENİK DİYETTE NE YENİR?

KETOJENİK DİYETTE NE YENİR?

Keto diyetinde yüksek yağ, düşük karbonhidrata odaklanmak gerekiyor.

DENİZ ÜRÜNLERİ

Deniz ürünleri ve kabuklu canlılar, keto diyet için oldukça idealdir.

Balıklarda çok az karbonhidrat varken, karides ve yengeç neredeyse hiç karbonhidrat içermez.

Somon ve orkinos gibi yağlı balıklar, omega-3 yağ asitleri açısından zengindir ve insülin duyarlılığının artması ile ilişkilendirilir.

SEBZELER

SEBZELER

Ketojenik diyetinize, içerdikleri karbonhidrat miktarını baz alarak bazı sebzeler de ekleyebilirsiniz. Patates ve pancar gibi nişastalı sebzeler günlük karbonhidrat seviyenizi artırabilir.

Düşük karbonhidratlı sebzeler, standart karbonhidratlardan daha idealdir. Örneğin karnabahar, patates püresi yerine tüketilebilir, spagetti yerine de kabak rendesi yapılabilir.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Günde 4 badem yemek, kilo vermeye yardımcı oluyor