Ketojenik diyet mi, Akdeniz diyeti mi daha iyi?

Ketojenik diyet ve Akdeniz diyeti, kilo vermek isteyenlerin favorisi. Akdeniz diyetinde zeytinyağlı tam tahıllar ve sebzeler gibi bitki bazlı yiyecekler tüketilirken, keto diyette esas olan düşük karbonhidrat alımıdır. Peki sizin için uygun olan Akdeniz diyeti mi Ketojenik diyet mi? Elbette bir diyete başlamadan önce uzman tavsiyesi almak en doğru seçim. Öncesinde ise her iki diyet hakkında bilmeniz gereken bazı noktalar şöyle...

09 Ocak 2022, Pazar 14:38 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
AKDENİZ DİYETİ

AKDENİZ DİYETİ

Akdeniz diyetinde, birincil yağ kaynağı olarak zeytinyağlı tam tahıllar ve sebzeler gibi bitki bazlı yiyecekler yersiniz. Ana protein kaynağı olarak deniz ürünleri ve kümes hayvanları içerir. Bu diyet süt ürünlerini sınırlar ve kırmızı etleri, doymuş yağları ve şekeri minimumda tutar. Bu diyet, insanların Amerikalılardan çok daha sağlıklı ve hastalık riskinin daha düşük olduğu İtalya ve Yunanistan gibi ülkelerde sıklıkla tercih edilir.

KETOJENİK DİYET

KETOJENİK DİYET

Ketojenik diyet veya keto diyetinde hızlı kil vermeye yardım için düşük karbonhidrat ve yüksek yağ alımını destekler. Bu diyet %70 yağ, %20 protein ve sadece %10 karbonhidrat içerir. Burada, birincil kalori kaynağınız proteinler (kırmızı et, deniz ürünleri), süt ürünleri (peynir, yumurta) ve sağlıklı yağlar (fındık, avokado) ve ekmek, nişastalı sebzeler ve rafine şeker gibi tüm karbonhidratlardan kaçınırsınız.


PEKİ YA FARKLARI?

PEKİ YA FARKLARI?

Akdeniz diyeti ile keto diyeti arasındaki büyük bir fark, meyvelerin karbonhidrat içerdikleri için keto'da minimumda tutulması veya hiç olmaması gerektiğidir. Buna karşılık, Akdeniz diyeti meyvelere teşvik eder. Hangi diyeti seçerseniz seçin, artılarını ve eksilerini öğrenmek, doğru kararı vermenize ve hedeflerinize ve yaşam tarzınıza daha uygun olanı seçmenize yardımcı olabilir.

HIZLI KİLO VERMENİN ETKİLİ YOLU

HIZLI KİLO VERMENİN ETKİLİ YOLU

Keto diyetinde karbonhidrat alımınızı büyük ölçüde azaltır ve onu yağ ile değiştirirsiniz. Azaltılmış karbonhidrat miktarı, vücudunuzu, adının geldiği ketoz adı verilen metabolik bir duruma sokar. Ketozda vücudunuz enerji için karbonhidrat yerine yağ kullanır. Kan şekerinizi ve insülin seviyenizi düşürdüğünü iddia edilir.

Keto diyeti bir yaşam tarzından ziyade kilo vermeye odaklanan daha kısa vadelidir ve diyabet ve kalp hastalıkları gibi insülinle ilgili sağlık sorunlarına yardımcı olabilir. Karbonhidrat alımınızı minimumda tutmaya çalışırken ve bir ziyafet istediğinizde, keto dostu atıştırmalıklar satın alabilirsiniz, ancak bunlar genellikle pahalı taraftadır.

Keto diyetinin eksilerinden biri de birçok gıda kısıtlamasının olması ve kaçamak günlerinin olmamasıdır. Bu nedenle sürdürülmesi zordur.


UZUN SÜRELİ KİLO KAYBI İÇİN

UZUN SÜRELİ KİLO KAYBI İÇİN

Akdeniz diyeti sağlıklı kilo vermek için etkili bir yoldur. Akdeniz diyeti, meyve ve sebzeler, kepekli tahıllar, fasulye ve mercimek gibi bizim için iyi olan araştırmalardan bildiğimiz gıdalarla doludur. Genellikle birincil proteinlerden biri deniz ürünleridir. Zira bu diyet, araştırmacıların Akdeniz'de yaşayan insanların önemli ölçüde daha sağlıklı olduğunu ve daha az sağlık sorunu yaşadığını bulmasından sonra popüler hale gelmiştir.

Akdeniz diyetinin sağlık açısından da birçok faydası vardır. Kalp hastalığı, felç geçirme riskinizi azaltabilir ve bilişsel gerilemenizi yavaşlatabilir. Ölçülü olmaya odaklanır ve çeşitli yiyeceklere sahip olmanızı sağlar. Kalori açığı verseniz bile, bu diyet lif açısından zengin ve yüksek proteinli yiyecekler içerdiğinden daha uzun süre tok hissedersiniz.


Keto diyeti, ilk üç ila altı ayda diğer diyetlere kıyasla en fazla kilo vermenize yardımcı olacaktır. Keto diyetinin dezavantajı ise kısıtlayıcı ve daha masraflı olmasıdır. Bu nedenle pek fazla sürekliliği yoktur.

Akdeniz diyeti daha çok yiyemeyeceğiniz yiyeceklerin olmadığı bir diyet şeklidir, ancak bitki bazlı besin açısından zengin yiyecekleri vurgular. Buna karşılık, keto diyetinde yemenize izin verilmeyen belirli gıdalar vardır ve besin açısından zengin gıdalara öncelik vermez.

Sonuç olarak diyet seçimi, sağlığınız ve görünümünüz ile ilgili ne elde etmek istediğinize bağlıdır. Hızlı kilo vermek istiyorsanız keto'yu, daha sürdürülebilir bir yaşam tarzı değişikliği istiyorsanız Akdeniz'i seçin.

Mahmure

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Menopoz döneminde nasıl beslenmek gerekir?