Ketojenik diyette sıkça yapılan 10 hata

Ketojenik diyet kapsamında bazı yiyeceklerin tüketilmesi yasaktır. Bu yiyeceklerin başında ise nişastalı ve şekerli besinler ile karbonhidratlar gelmektedir. Bunlar ekmek, pirinç, tatlılar, kekler, makarna, hamur işleri ve patates olarak sıralanabilir. Ketojenik diyetin temel prensibi gereği öğünler protein değil yağ bakımında zengin bir içeriğe sahip olmalıdır. Peki ketojenik diyet sırasında başka hangi hatalar yapılıyor?

10 Nisan 2021, Cumartesi 15:15 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
 Yağlı yiyeceklerden korkmak ve uzak durmak

Yağlı yiyeceklerden korkmak ve uzak durmak

Ketojenik diyette en sık yapılan hatalardan biri yağdan uzak durmaktır. Her diyet için geçerli olan yağın zararlı olduğu algısı ketojenik diyet düzenine zarar veren bir yaklaşımdır. Bu yüzden içeriğinde yağ olan yağlı yoğurt, yağlı süt gibi besinler ile tereyağı, zeytinyağı gibi yağlara diyet listesinde mutlaka yer verilmelidir. Bu yağların tüketilmesi sayesinde günlük enerji ihtiyacı karşılanır.

 Gereğinden fazla kuruyemiş ve peynir tüketmek

Gereğinden fazla kuruyemiş ve peynir tüketmek

Ketojenik diyette kuruyemişlerin büyük çoğunluğu ile peynir çeşitlerinin tamamı serbest bırakılmıştır. Ancak serbest bırakılmış olması da aşırı tüketim hakkını beraberinde getirmez. 100 gram kadar ceviz 7 gram karbonhidrat içerir. Ancak cevizin fazla tüketilmesi halinde ketojenik diyette günlük 25 gram ile sınırlandırılan karbonhidrat seviyesi fazla tüketim ile aşılır. Bu durum da kilo verme sürecine zarar verir. Peynirde de laktoz süt şekeri mevcuttur. Peynirin serbest olmasına rağmen aşırı tüketimi sahip olduğu bu özellik nedeniyle sakıncalıdır.

 Sürekli olarak atıştırmak

Sürekli olarak atıştırmak

Ketojenik diyet prensiplerine göre atıştırmak yasaktır. Bunun nedeni ise kişinin yalnızca acıktığında yemesi gerektiği ve doyduğunda yemek tüketimini bırakmasıdır. Öğünlerde yeterli miktarda besin almayan kişi kısa sürede acıkır. Bu durumda kişiyi atıştırmalık tüketmeye iter. Önceden yaygın bir inanış olan günde 6 öğün ile beslenerek kilo verileceği fikri günümüzdeki değişen bilgiler sonucunda yıkılmıştır. Sık sık yemek yemek kan şekerinin yükselmesine neden olacağından hem kilo kaybını engeller hem de çeşitli metabolik sağlık sorunlarını beraberinde getirir. Bu durum ketojenik beslenme tarzına oldukça terstir.

 Plansız bir yaşam tarzına sahip olmak

Plansız bir yaşam tarzına sahip olmak

Plansız bir yaşam düzeni sonucunda kişi kendisini çoğunlukla karbonhidrat ağırlıklı beslenirken bulabilir. Bunun önüne geçebilmek için evden çıkmadan önce kişinin yanına ketojenik atıştırmalıklar alması gerekir. Bunun için küçük bir kavanoz kadar kuruyemiş veya Hindistan cevizi yağı taşınabilir. Ketojenik diyet ile beslenen kişi dışarıdaki hamur işleri, kebap gibi yiyecekleri tüketmekten kaçınmalıdır.

 Gereğinden fazla protein tüketmek

Gereğinden fazla protein tüketmek

Ketojenik diyet prensiplerine göre beslenme şeklinden karbonhidratların çıkarılması gerekir. Bu durumda karbonhidrat eksikliğinden doğan boşluk proteinle doldurulmaya çalışılır. Ancak bu oldukça yanlış bir tutumdur. Ketojenik diyet prensiplerine göre karbonhidrattan doğan boşluk yağ ile telafi edilmelidir. Buna göre tavuk eti tüketmek isteyen bir kişi yağsız olan tavuk göğsünü değil yağlı olan but kısımları tercih etmelidir. Salataya zeytin yağı eklenmesi gerekir. Günlük tüketilen et ise 200 veya 250 gram ölçüsünde olmalıdır.

 Cheat günlerinin oldukça sık bir şekilde uygulanması

Cheat günlerinin oldukça sık bir şekilde uygulanması

Cheat günleri veya cheat öğünleri olarak adlandırılan durum diyet programı uygulayan kişinin diyete ara vererek istediği yiyeceklerden tüketmesi anlamına gelmektedir. Cheat günleri uzun soluklu diyet programı uygulayan kiler için önemli bir motivasyon kaynağıdır. Ancak kontrol dışı gelişen ve sık aralıklarla yapılan cheat günleri diyetin gidişatını aksatır. Hedeflenen kilo kaybına ulaşmayı engeller. Bazı durumlarda kişinin kilo verme sürecinde tekrardan başa dönmesine bile yol açabilir.


 Yanlış egzersiz türlerinin yapılması

Yanlış egzersiz türlerinin yapılması

Ketojenik diyette karaciğerde biriken fazla glikoz ile fazla karbonhidratların yakılması için egzersiz yapmak oldukça önemlidir. Ancak her egzersiz türü ketojenik diyet için yararlı olmayabilir. Bazı diyet türlerinde kilo vermeye yardımcı olan hafif tempolu kardiyo ketojenik diyete herhangi bir olumlu katkı sağlamamaktadır. Bunun nedeni ise hafif tempolu kardiyonun metabolizma hızını arttırıcı bir etkiye sahip olmamasıdır. Ketojenik diyet sürecini desteklemesi için daha yoğun antrenmanların yapılması ve ağırlık kaldırma üzerine odaklanılması gerekir. Haftada 2 veya 3 defa olmak üzere ağır kardiyo yapılması gerekir.

 Çok fazla egzersiz yapıyorsunuz

Çok fazla egzersiz yapıyorsunuz

Egzersiz ile ilgili bir başka sorun ise eğer çok fazla egzersiz yapıyorsanız kilo vermeyi engelleyebilirsiniz. Bir araştırmaya göre, günde 1 saatte fazla egzersiz yapmanın, bireyin dinlenme metabolizma oranını % 15 ten fazla azalttığı bulunmuştur. Yani vücudunuzun haftada en az 1 veya 2 gün dinlendirmeniz yararınıza olacaktır.

 

Sebze yemeyi unutmak

Sebze yemeyi unutmak

Diyetinde bitkiye yer yoksa yeterli lifi ve C vitaminini almıyorsun demektir. Bol miktarda yeşil yapraklı düşük kalorili bitkiler tüketmelisin. Hiç kimse kilo vermek isterken sindirim sitemine kalıcı zararlar vermek istemez.

Çok hızlı zayıflamak

Çok hızlı zayıflamak

Bazı durumlarda, son zamanlarda yoğun kilo kaybettiyseniz bu vücudunuzun yeni ağırlığa göre kendisini ayarlaması zaman alır. Bu nedenle vücut yeni ağırlığı yavaşça kabul etmeden önce ekstra ağırlık oluşturmak için su tutar. Daha sonra vücut kısa bir patlamadan sonra aşırı kilolardan kurtulur. Böylelikle vücut kendini iyileştirir.


Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER 'Aynı diyeti yapıyoruz, ben niye zayıflayamıyorum?': Aklına takılan 5 soruyu cevapladık