Kilo aldırmayan 10 sağlıklı abur cubur

Diyetisyen Nil Şahin Gürhan kilo aldırmayan 10 sağlıklı abur cubur anlattı

15 Temmuz 2015, Çarşamba 16:20 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Diyetisyen Nil Şahin Gürhan kilo aldırmayan 10 sağlıklı abur cubur anlattı...

Ceviz = Omega-3 zengini ceviz, tok tutmasının yanında metabolizmamızı hızlandırıp yağ yakmayı kolaylaştırır ve ayrıca zinde, enerjik olmamızı sağlar, algı düzeyimizi artırır. Aralarda 1 avuç cevizi 1 adet elma veya taze herhangi bir meyve ile beraber tüketmek daha hızlı kilo vermemizi sağlar.

Kuru üzüm leblebi karışımı = 1'er çay bardağı karıştırıp çantamıza koyabileceğimiz bu karışım bir şeyler atıştırmak istediğimizde keyifli ve besin değeri yüksek tatminkâr bir abur cubur olacaktır.

Fındık kuru üzüm karışımı = Fındığın kilo vermeye katkısı tartışılmaz. Kuru üzüm ile beraber yersek demir ve flavonoidlerden zengin bir karışım elde edip metabolizmamızın hızına katkıda bulunmuş oluruz.

Peynir ekmek maydanoz ile sandviç = Peynir ekmek ikilisi bir de yeşillik ve çiğ sebzeyle karıştırılırsa metabolizmamızı hızlandırmak da ve kilo vermemizi kolaylaştırmakta rakip tanımaz.

Yoğurt maydanoz karışımı = Yoğurttaki kalsiyum yağ yakmayı tetiklediği gibi aynı zamanda ödemi azaltıp dolaşımımızı açarak kilo vermemizi kolaylaştırır. Gece yatmadan yoğurda maydanoz karıştırarak yersek yavaşlayan metabolizmamızı açar ve kilo vermeye ivme kazandırmış oluruz.

Yoğurt yulaf ezmesi ceviz = Yulaf ezmesinin içerdiği lifin yapısı farklı olup sindirim sistemini farklı düzeyde çalıştırır. Böylece sindirim sisteminde olan problemleri aşmamızı kolaylaştırır. Ceviz ve yoğurt ile yulaf ezmesi metabolizmamızın maksimum düzeyde çalışması için en iyi anahtardır.

Meyveli probiyotik yoğurt = Pratik ve eğlenceli bir abur cubur olan meyveli yoğurtların probiyotik lif içerenlerini tercih etmeliyiz. Böylece bağışıklık sistemimizi de güçlendirmiş oluruz.

Ayran = En sağlıklı içecek. Serinletecek soğuk bir içecek içmek istediğimizde gazlı ve şekerli içeceklerle kıyaslanamayacak değerde bir içecek. Soda ayran olarak tüketmek çok yoğun terlediğiniz, çok su kaybettiğiniz dönemlerin tamamlayıcısı.

Süt = Sade su gibi içmek yerine imkan olduğunda sıcak içmek daha kalıcı bir tokluk sağlar. Nescafe, Türk kahvesi veya kakaoyla karıştırmak da lezzetini çeşitlendirdiği gibi yapısında bulunan kafeinden dolayı metabolizmamızı bir miktar hızlandırır.

Süt bitter çikolata = çikolata mutlu eden ve metabolizmamızı hızlandırabilen keyifli bir abur cubur. Sütle birlikte ölçülü miktarda çikolata tüketmek kilo verme hızını oldukça yükseltiyor.

Bu sağlıklı abur cuburları kilo almadan yemek için sabah öğlen akşam ana öğünlerimizi sağlam tüketmeliyiz. öğünlerimiz; karbonhidrat, protein, yağ açısından dengeli, vitamin ve mineraller yönünden yeterli düzeyde olmalı. Bunu sağlamak için de ana öğünler: 1. Et grubu, 2. Ekmek grubu, 3. Süt yoğurt grubu, 4. Sebze-meyve grubu yiyeceklerin hepsini içermeli.

Sağlık içerikleri sadece bilgilendirme amaçlıdır, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz.
Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER AIDS semptom vermeden yıllarca vücutta kalabilir