Kilo aldırmayan 10 sağlıklı karbondirat kaynağı

'Karbonhidratlar kilo aldırır mı?' sorusunun cevabı genellikle 'Evet'tir. Ancak burada önemli olan hangi karbonhidratların kilo aldırdığı noktasıdır. Zararlı karbonhidratların kilo aldırdığı elbette biliniyor ancak ancak hiç mi kilo aldırmayan sağlıklı karbonhidrat yok? Elbette var. Sağlıklı karbonhidratları dozunda tüketerek kilo vermek mümkün. İşte kilo aldırmayan 10 sağlıklı karbondirat kaynağı!

22 Temmuz 2020, Çarşamba 16:13 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
Tam tahıllı ekmek

Tam tahıllı ekmek

Tam tahıllı ekmek, diğer ham maddelerin yanı sıra tam buğday, çavdar veya kavuzlu buğdaydan yapılır. Dolayısıyla, bu tür unlar daha az karbonhidrat içerir ve protein, lif, lutein ve fosfokolin gibi daha fazla besine sahiptir. Ayrıca vücudumuzun düzgün çalışması için gerekli olan birçok vitamin ve mineral de içerir. Ayrıca, tam tahıllı ekmeğin kendisi kilo vermenize yardımcı olmasa da, tok hissetmenize yardımcı olduğu da doğrudur. Böylece, iştahınızı daha iyi kontrol etmenize yardımcı olabilir ve aşırı yemeyi önleyebilir.

Kuruyemişler

Kuruyemişler

Kuruyemişlerin kalorileri yüksektir. Bununla birlikte, mükemmel bir atıştırmalıktır çünkü protein, lif ve yağ içerirler. Çeşitli çalışmalar, bu besinleri düzenli olarak tüketenlerin, tüketmeyenlerden daha sağlıklı ve daha ince olduğunu ortaya koymaktadır. Ayrıca kardiyovasküler ve metabolik hastalık riskleri de daha düşüktür. Günde bir avuç mükemmeldir.

Kinoa

Kinoa

Kinoanın %20’sinden fazlası karbonhidrat olmasına rağmen kaliteli lif içeriği ile yavaş karbonhidrat salınımı yapması, birçok mineral içermesi diyetinizi destekler. Ayrıca glutensiz beslenen bireyler için de ideaşdir çünkü gluten içermez.

Tatlı patates

Tatlı patates

Tatlı patates lif içeriği olarak oldukça zengin bir besin. 1 adet orta boy tatlı patatesde yaklaşık 112kkal bulunuyor. Zengin mineral ve vitamin deposu olan tatlı patates aynı zamanda renginden dolayı antioksidan kaynağıdır.

 Tam tahıllı makarna

Tam tahıllı makarna

Yemek planınıza birkaç porsiyon tam tahıllı makarna eklenmesi, çeşitli ve özellikle sağlıklı yemeklerin keyfini çıkaracaksınız anlamına gelmektedir. Ancak daha fazlası da var: Kepekli makarna, aşırıya kaçmadan yenildiğinde yağın bel çevresinde toplanmasını önleyen bir karbonhidrat kaynağıdır. Küçük bir porsiyonu, pişirme sonrasında 200 kalori içerir ve sebzeler ve yağsız et ile birlikte mükemmel bir öğün oluşturur.


Arpa

Arpa

Arpa gibi kompleks karbonhidratlar, yemek yeme arzusu duyduğunuzda iştahınızı tatmin etmek için mükemmeldir. Bu karbonhidratlar vücudunuz için kolayca “yakıt” haline getirilir ve kan şekerinizin yüksek olması riskini azaltır. Arpanın kalorisi çok düşüktür ve salatalara, çorbalara ve diğer yemeklere kolaylıkla eklenebilir.

Karabuğday

Karabuğday

Glutensiz bir tahıl olan karabuğday, protein ve yüksek lif oranıyla diyetlerin olmazsa olmazı haline geliyor. İçeriğinde doymamış yağ asitleri, animoasitler, antioksidanlar(flavonoid), B1, B2 ve E vitaminleri olmak üzere birçok vitamin, fosfor, magnezyum, bakır ve çinko yer alıyor. Düşük yağ oranıyla zayıflamak için birebir olan karabuğday aynı zamanda uzun süre tok tutuyor. İçerdiği magnezyum sayesinde karabuğday tüketen kişilerin kan şekeri düzeyi dengeli kalıyor.

Muz

Muz

Birçok kişi muzun mucizelerinden mahrum kalıyor; çünkü içinde bulunan şeker, karbonhidrat ve kalori sebebiyle kilo aldırdığını düşünüyorlar.Ancak, şimdi gerçekte muz, her çeşit diyet için çok besleyici bir meyvedir. Lif ve vücudunuzun tamamen sindirebildiği bir nişasta türü olan dayanıklı nişasta sağlar. Muz, daha uzun süre tok hissetmenizi sağlar, enerji seviyenizi artırır ve hazma yardımcı olur.

Yulaf

Yulaf

Yulaf, kompleks ve kaliteli karbonhidratlar açısından zengin olmasının yanı sıra mineral içeriği ile oldukça değerli bir besin. Ayrıca bağışıklık sistemini güçlendirdiğini bildiğimiz beta glukan açısından zengin yulaf görece bağışıklık sistemi zayıf bireyler tarafından güvenle tüketilebilir.


Kırmızı pancar

Kırmızı pancar

Kırmızı pancarın pişmiş olarak %15’i karbonhidratlardan oluşuyor. Ayrıca birçok antioksidan ve vitamin içerir, bu sayede karbonhidrat yükü oluşturmaz. 


Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Pandemide spor salonuna gidilir mi? Spor salonunda corona virüsten korunmanın yolları