'Kilo almak istiyorum' diyenlere 10 etkili kilo alma yöntemi

'Çok zayıfım kilo almak istiyorum' diyenler genellikle çevresindeki insanlar tarafından çok şanslı görünse de durum onlar için bu şekilde olmayabilir. Peki kilo almak için ne yapmalı? Öncelikle sporla kilo almak, kilo alma yöntemleri arasında en sağlıklısı olarak başı çekiyor. Denenmiş kilo alma yöntemleri arasında elbette başlangıç olarak kalori alımını artırmak var. Kilo almak için ilaç kullanmaksa en son tercih edilecek ve doktor kontrolünde uygulanabilecek bir yöntem. Eğer 'kilo almak istiyorum' diyorsanız, işte kilo almak için 10 etkili yöntem!

11 Haziran 2020, Perşembe 13:46 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
Öğün sıklığı artırın

Öğün sıklığı artırın

Sık beslenerek (günde 5-6 kez) öğün aralarında düşük hacimli, yüksek enerjili besinler (fındık, badem, fıstık, kuru meyveler gibi) tercih edilmeli. Yüksek kalorili ancak katkı maddelerini fazla içeren paketli, işlenmiş gıdalardan uzak durulmalı.


Protein alımı ihmal etmeyin

Protein alımı ihmal etmeyin

Yeterli miktarda protein almak (kg başına ortalama 1 g) gerekir. Proteinden yüksek gıdalar kas kitlesinin artışına destek olarak vücut ağırlığını yükseltmek adına önemlidir. Bu nedenle öğünlerde; et, tam yağlı süt ürünleri, tavuk, balık, yumurta gibi kaynaklara yer verilmelidir.

Çinko içeriği zengin besinleri ihmal etmeyin

Çinko içeriği zengin besinleri ihmal etmeyin

İştah konusunda önemli bir mineral olan çinko düzeylerinde düşüklük olması durumunda yeme problemleri yaşanabiliyor. Bu nedenle kırmızı et, peynir, kuruyemişler, tahıllar, ayçekirdeği, yumurta gibi besinler sıklıkla tercih edilmelidir.


Spor sadece zayıflamak için yapılmaz

Spor sadece zayıflamak için yapılmaz

Kilo almak kadar sağlıklı ve kas kütlesini koruyarak kilo almak da önemli. Kas kütlenizi artırmak için spor yapmanız şart. Bunun için kardioya yönelebileceğiniz gibi, ağırlık antrenmanları da yapabilirsiniz. Spor salonuna gitmek ve koç eşliğinde çalışmak kilo akmak için her zaman etkili bir yöntemdir. 

Kaloriyi artırın

Kaloriyi artırın

Örneğin gün içinde sadece içtiğiniz kahveye süt ve şeker ekleyerek başlayabilirsiniz. Eğer hem kalorim artsın hem de lezzetli bir şeyler içeyim diyorsanız, muz ve sütü karıştırarak içine de biraz kuruyemiş ekleyebilirsiniz. Hem enerji patlaması yaşar, hem de damağınızı şenlendirirsiniz.


Sebze mi meyve mi?

Sebze mi meyve mi?

Muz, kavun, incir gibi meyveler porsiyonlarında diğer meyvelere oranla daha yüksek kalori bulundurur. Eğer ara öğün olarak çiğ sebze tüketme alışkanlığınız varsa sebzelerin yerini meyvelere bırakın. Örneğin kahvaltınızda sadece domates ve salatalık tüketmenin yanı sıra mevsim meyvelerini de ekleyin. 

Yağı artırın

Yağı artırın

Salatanıza eklediğiniz sağlıklı zeytinyağını artırın. Bunun yanı sıra kahvaltınızda zeytin ve peynirinizi de üzerine zeytinyağı ekkleyerek tüketin. Pişirme yemeklerinizde ise tereyağına ağırlık verebilirsiniz. 


Karbonhidratı artırın

Karbonhidratı artırın

Birçok insan kilo vermeye çalışırken karbonhidratı veya yağı tamamen kesmeye çalışır. Kilo alma yolları ve kilo alma yöntemleri deniyorsanız yani hedefiniz kilo almaksa bu şekilde kalori almanız zorlaşır ve dolayısıyla bu pek iyi bir fikir sayılmaz. Önceliğiniz acil kilo alma ve kilo alma diyeti uygulamak ise, bol miktarda yüksek karbonhidrat ve yüksek yağlı yiyecekler yiyin. Her öğünde bol miktarda protein, yağ ve karbonhidrat tüketmek en sağlıklısıdır. 

Kuruyemişleri yanınızdan eksik etmeyin

Kuruyemişleri yanınızdan eksik etmeyin

Kuru yemişler kilo almada önemli besinler arasındadır. Her gün en az bir avuç kuru yemiş tüketebilirsiniz. Badem, ceviz, fındık, fıstık gibi kuru yemişler yağ ve lif açısından da zengindir.

 Yemekten önce su içmeyin

Yemekten önce su içmeyin

Yemeklerden önce su içmeyin. Su midenizi doldurarak daha az yemek yemenizi sağlar.


Baharat, çeşni ve sosları artırın

Baharat, çeşni ve sosları artırın

Bol baharat, sos ve çeşni kullanmak daha fazla yemek yiyebilmenize olanak sağlar. Formül gayet basit; yemeğiniz ne kadar lezzetliyse, daha fazla yemek yemek o kadar kolaylaşacaktır.

 Sigarayı bırakın

Sigarayı bırakın

Sigara içmeyin. Sigara içenler sigara içmeyenlerden daha az kilo alma eğilimindedir ve sigarayı bırakmak sıklıkla kilo almaya yol açar. Çünkü eliniz ağzınız boş durmasın isteri sürekli atıştırmalıklara yönelirsiniz.


Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Kilo vermek için spordan önce ve sonra ne yenmeli?