Kilo takibi için ne zaman tartılmalıyım? Tartılmak ve ölçü almak için en doğru zaman!

Diyet yapıyorsanız, motivasyonunuzu artırmak için sürekli tartılmak, kaç gr verdiğinizi görmek isteyebilirsiniz. Ancak diyetisyenler genellikle her gün tartılmayı önermiyor. Ancak kendinizi tartılmaktan alıkoyamıyorsanız, en azından artık ne zaman tartılmak gerektiğini öğrenmenizde fayda var. İşte kilonuzu ölçmek ve vücut ölçülerinizi almak için en doğru zaman! | Hazırlayan: Selen Serdaroğlu

28 Ekim 2021, Perşembe 13:05 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Kilo verme diyetlerinde amaç, kilo vermek değil, vücudumuzdaki fazla yağı yakmaktır. Bu nedenle düzenli ve sağlıklı beslenmenin önemi büyüktür. Ancak motivasyonumuzu artırmak için kendimizi tartıdan uzak tutmak çok zordur. Fakat tartıda gördüğümüz rakamlar bizi motive ettiği gibi, kimi zaman hiç kilo veremediğimizi gördüğümüzde kilo vermeye olan inancımızın da düşmesine neden olabilir. İşte bu nedenle doğru zamanda tartılmak gerekir.

Düzenli egzersiz, sağlıklı ve dengeli beslenme, metabolizmamıza uygun ölçüde kalori alımı sağlıklı kilomuza inmemize yardımcı olur. Ancak kimi zamanlarda her şeyi yapmanıza rağmen kilo veremediğinizi hissediyorsanız, bu zamanlarda kas kütlenizi de geliştirdiğinizi unutmamanız gerekiyor. İşte bu nedenle ne yaparsanız yapın kilo veremediğinizi hissediyorsanız, motivasyonunuzu kaybetmeyin ve perhizinize devam edin.

Bir diğer yandan vücut kimi zaman ödem yapabilir, yani su tutabilir. Kadınların özel dönemlerinde vücutları ödem yapmaya eğilimlidir. Yahut tuz tüketiminizin çoğaldığı zamanlarda vücutta su birikebilir. Bu gibi durumlarda tartıdaki rakamların değişmediğini görebiliriz. İşte bu nedenle, vücudunuzu iyi izlemeniz ve tartıda gördüğünüz sayılara takılmamanız gerekir. 

Ne zaman tartılmak gerekir?

Ne zaman tartılmak gerekir?

Diyetisyenler kilo verme diyetleri sırasında danışanlarının her gün tartılmasını önermez ancak siz yine de kilonuzu takip ederken her gün tartı ile karşı karşıya geliyorsanız şu şekilde tartılabilirsiniz:

  • Sabah uyanır uyanmaz aç karnına tartılın.
  • Tartılırken üzerinizde sadece iç çamaşırlarınız olsun. 

Bilmeniz gerekenler:

  • Bir önceki gece iyi uyuyamadıysanız, uykusuzsanız tartılma işini bir sonraki sabaha bırakın. Çünkü metabolizmamız uyurken gün içinde olduğundan da daha aktiftir. Uyku, kilo vermemize destek olur. İşte bu nedenle iyi uyuyamadığınız gecelerin sonunda tartılmak iyi bir fikir olmayabilir.
  • Ayrıca günün ortasında veya yatmadan önce akşam vakti tartılmak da sizi kilonuz konusunda her zaman yanıtlatabilir. Tartıldıktan sonra motivasyonunuz düşebilir. Çünkü akşam saatlerinde kilomuz 1-2 kilo dahi oynayabilir. 
  • Kadınların vücutları özel günlerinde ödem tutmaya eğilimli olduğundan tartılma işini âdet döneminden 3 gün sonraya bırakması da daha doğru olacaktır. 

Sadece kilo vermek mi? Neden vücudunuzun ölçüsünü almıyorsunuz?

Sadece kilo vermek mi? Neden vücudunuzun ölçüsünü almıyorsunuz?

Size şimdi tartıdan daha da önemli bir başka püf noktası verelim. Eğer diyetinize devam ederken sağlıklı yaşamın altın kuralları arasında olan egzersize de zaman ayırıyorsanız; yoga-pilates, salon sporları ile ilgileniyorsanız, diyete başlamadan önce vücudunuzu bir mezura yardımı ile ölçün. Çünkü kilo vermeseniz bile sıkılaşıyor olabilirsiniz. Hani bazı durumlarda kilonuz aynıdır ancak çevreniz size ne kadar kilo vermişsin der ya, işte bu vücudunuzun sıkılaşmasından ileri gelir. Yoga-pilates gibi egzersizler vücudun sıkılaşmasına yardımcı olur.

Size birazdan vücut ölçümü nasıl yapılır, anlatacağız ama önce kastan kilo kaybetmemek için nelere dikkat etmemiz gerektiğini öğrenelim.

Zayıflıyorum ama kastan mı yağdan mı?!

Zayıflıyorum ama kastan mı yağdan mı?!

Kilo verirken vücudun kas kaybetmesini önlemek gerekir. Zayıflarken en büyük amaç yağdan kilo vermek olmalıdır. Böylece kaybettiğimiz kilolar kalıcı olur.

Üstelik kas kaybetmek uzun vadeli sağlık sorunlarının ortaya çıkmasına neden olur. Bu nedenle yaptığınız diyetteki beslenmeniz kasları güçlendirmeyi desteklemeli, bu dönemde kardiyo egzersizlerine devam etmeli, ihtiyacınız kadar protein almalı, su içmeyi unutmamalısınız. Tek tip beslenmeye yönelten diyetler kas kaybına neden olabilir. Bu nedenle çeşitli beslenmeye de dikkat edin. 

Kaslarınızı güçlendirmek istiyorsanız ağırlık egzersizleri yağsız kas kütlesinin artmasına da yardımcı olur. Tabii ki bunun için bir fitness uzmanından destek almanız gerekir.  

Şimdi gelelim vücudu mezura ile nasıl ölçeceğimize...

Mezura ile bölgesel vücut ölçümü nasıl yapılır?

Mezura ile bölgesel vücut ölçümü nasıl yapılır?

Öncelikle elinize daha sonraki ölçümlerde de kullanabileceğiniz bir mezura ile bir not defteri ile kalem alın. Ölçüm için vücudunuzda birazdan belirteceğimiz yerleri ölçebilirsiniz.

Ölçümleri yaparken, bir sonraki ölçümde her zaman aynı noktayı ölçmeye dikkat edin. Böylece sayısal olarak çok fazla kilo kaybetmeseniz bile, inceldiğinizi gördükçe spor ve beslenmeye yönelik motivasyonunuz artacaktır. 

Unutmayın:

  • Tüm ölçümleri sabah aç karnına yapmanız önerilir. Vücut akşama doğru ödem yapmaya eğilimlidir. Bu da rakamların sizi yanıltmasına neden olur.
  • Ölçülürken her ölçümü vücudunuzun aynı yanından yapmaya dikkat edin. Çünkü vücudumuzun sağ ve sol bölgeleri birbirinden farklı olabilir. Bu nedenle sağ ayak bileği veya sağ koldan ölçü aldıysanız, bir sonraki ölçümü de aynı bölgeden yapın. Hatta unutmamak için ölçüleri aldığınız not defterinde başlık bölümüne sağ ya da sol diye not düşün. Dilerseniz sağ ve sol bölgelerin ayrıca ölçüsünü alabilirsiniz.
  • Kabızlık, karın şişkinliği, gaz problemleri vücutta ödem oluşmasına yol açar. Bu da tartıda gördüğünüz sayı gibi mezura ölçümlerinde sizi yanıltabilir.

Vücut ölçülerinizi aşağıdan yukarı olacak şekilde sıra ile alabilirsiniz.

  • Ayak bileği: Ayak bileğinizin en ince olduğu noktadan ölçüm yapabilirsiniz. Sonraki ölçümlerinizi de aynı noktadan yapmaya dikkat edin. 
  • Baldır: Diz kapağı ile ayak bileği arasındaki kaslı bölüm baldırmızdır. Ölçümü baldırımızın en kalın noktasında yapmamız gerekir. 
  • Üst bacak: Kalça kemiğimiz ile diz kapağı arasında kalan üst bacağımızı kalçalarımızın hemen altındaki kısımdan ölçmemiz gerekir. 
  • Kalça: Ayakta ve dik durun, ayaklarınızı omuz genişliğinde açın. Yandan bakıldığında kalçanızın en geniş olduğu bölgeden ölçün. Mezuranın tam oturmasına dikkat edin.

Göğüs ölçüsü nasıl alınır?

  • Sütyenlerinizi de doğru bedende alabilmeniz için düzenli olarak göğüs ölçüsü almanız gerekir. Bu sayede kilo verdikten sonra yeni beden ölçünüzü de bulmanız kolay olur.
  • Bedeninizi göğüsün tam altındaki hizadan ölçün. Mezurayı cildi sıkıştırmayacak şekilde tutun.
  • Cup ölçüsü olarak bilinen çevreyi de hesaplayın. Bu, göğüs büyüklüğünüzü öğrenmenizi sağlar. Mezurayı sırtınız ile göğsün tam orta noktasına getirerek ölçümü yapın.
  • Cup ölçünüzü, göğüs çevresi ölçüsünü beden ölçüsünden çıkararak bulabilirsiniz. Çıkan sayının uygun karşılığı, cup ölçüsü tablosundan belirlenir.

Bel ölçümü nasıl yapılır?

  • Ayakta ve dik durun, ayaklarınızı omuz genişliğinde açın.
  • En alt kaburga kemiğinizin hemen altı ile kalça kemiğinizin hemen üstündeki noktaya mezurayı yerleştirin.
  • Nefesinizi verin ve ne çok sıkarak ne de çok gevşek olacak şekilde mezura ile ölçümü yapın.
  • Ölçümü doğrulamak için bunu üç kere yapabilir ve sonuçların ortalamasını alabilirsiniz. 

Şimdi üst orta kol ile boynumuzun ölçüsü kaldı.

Üst orta kol: Omuz ile dirseklerimizin arasındaki bu bölgeyi göğüs hizamızın başladığı, koltuk altımıza yakın bölgeden ölçebiliriz.

Boyun: Karşıdaki bir noktaya bakar pozisyonda durun, boynunuz dik olsun. Erkeklerde adem elması olarak nitelendirilen bölgeye denk gelecek şekilde boyun çevrenizi ölçün. 

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Diyetiniz için en sevilen 4 avokadolu tarif