Kilo verme konusunda uzman 10 süper besin

Kilo vermek için yediklerinizin miktarını kısıtlamak zorunda olmayabilirsiniz. Yerken zayıflamak için yapmanız gereken en ideal şey, midenizi sağlıklı ve hatta kilo vermeye destekleyici bu 10 süper besin ile doyurmak. İşte kilo verme konusunda uzman 10 süper besin.

31 Temmuz 2021, Cumartesi 14:40 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

‘Süper besin’ler olarak biliniyorlar. Süper görülmelerini sağlayan sayısız faydalı özellikleri var. Ancak detaylara geçmeden önce, bu süper besinlerin bir tür ‘mucize’ olmadıklarını anlamak gerekiyor. Süper besinler, kestirme yol sağlamazlar ve kötü bir diyetle birleştirildiklerinde hiçbir işe yaramazlar. En iyi sonuçlar için süper besinleri, dengeli bir beslenme ve egzersiz programı eşliğinde tüketmek gerekir. Aksi takdirde paranızı heba etmekten öteye gidemezsiniz.

ISPANAK

ISPANAK

Ispanak, demir, potasyum, protein ve lif gibi yararlı besleyici maddeler açısından oldukça zengindir. Ispanağın en faydalı hali, iyice sıkılmış halidir; ikincisi ise pişmiş hali.

Öneri:

Ispanaktan mümkün olduğunca fazla fayda elde etmek adına, 2 tutam ıspanağı, 1 bardak meyve ve biraz sütle blenderdan geçirin ve hem kilo vermenize yardımcı olacak hem de bağışıklık sisteminizi güçlendirerek enfeksiyonlarla savaşacak harika bir içecek elde edin.

AVOKADO

AVOKADO

Avokadoyu kilo verme sürecinde ideal bir besin türü haline getiren özelliği, yapısındaki yağ oranıdır – yağ, tok hissetmenin araçlarındandır çünkü. Avokadodaki kalori miktarı da oldukça fazladır – 1 tanede 322 kalori gibi; bu yüzden fazlaca tüketilmemesi gerekir.

 Ayrıca avokado yemek, vücuda, diğer önemli besleyici maddeleri özümsemesinde yardımcı olur. Cilt ve saç sağlığı açısından da kritiktir. Sandviçlerinize kremsi bir doku için mayonez yerine biraz avokado ekleyin ya da kahvaltıda haşlanmış yumurtanızı avokadolu tostunuzla birlikte tüketmeyi deneyin.

CHİA TOHUMU

CHİA TOHUMU

Bu küçük tohumların besinsel kapasitelerini tahmin bile edemezsiniz. Bilişsel fonksiyonların düzgün bir şekilde çalışmasına yardımcı olurlar, birkaç saat sürecek enerji sağlarlar. 1 yemek kaşığı chia tohumunda 69 kalori bulunur – yapısında bulunan sağlıklı yağlar ve 5.5 gramlık lif içeriği sayesinde. 

Öneri:

1 çay kaşığı chia tohumunda, 1 bardak sütten daha fazla kalsiyum, somondan daha fazla omega-3 ve yabanmersininden daha fazla antioksidan bulunur. İçeceklere, tatlılara, yoğurda ya da birçok yiyeceğe katkı maddesi olarak ekleyip tüketebilirsiniz.




ELMA

ELMA

Elmaların yapısında, serbest radikallerle savaşan antioksidanlardan ve bitkisel besleyici maddelerden bolca bulunur. Ayrıca tok kalmamızı sağlayan vitaminler ve lifler bakımından zengindir.

Elma kabuğu ciddi miktarda lif içerdiğinden, gün içerisinde daha az kalori almanıza yardımcı olabilir. Ayrıca elmadaki antioksidanlar, obezite ve kalp hastalıkları gibi sağlık sorunları riskini arttıran metabolik sendromun önlenmesine yardımcı olur. 

Öneri:

Elma, yolculuklarda, düşük kalorili bir atıştırmalık olarak idealdir. Kek dokusunda keyifli bir atıştırmalık için orta boy bir elmayı ikiye bölün, üzerine yenibahar ve tarçın serpiştirin ve mikrodalgada yaklaşık 1,5 dk. bekletin.

GOJİ MEYVESİ

GOJİ MEYVESİ

Bulmak kolay değil belki; ama sarf ettiğiniz çabaya değecek, emin olun. Bu küçük meyveler, iştahı ve kan şekeri düzeyini kontrol etmede büyük yardımcıdır. Ayrıca yüksek oranda lif içerirler.

Yapılarındaki krom ise kan şekeri düzeyini kontrol etmede ve kilo verme sürecindeki kas kütlesini korumada oldukça etkili bir mineraldir. Gojiberry genelde kurutulmuş şekilde satılır; dolayısıyla salatalarınıza oldukça hoş bir aroma katabilir.

KİNOA

KİNOA

Tıpkı pirinç gibi kinoa da protein ve lif dolu, düşük kalorili bir seçenektir. 

Kinoa glüten içermez; bu yüzden çölyak hastaları için uygun bir besin türüdür. Yapısındaki yüksek magnezyum içeriği ile migren ağrılarını da hafifletir. Sebze proteinleri, fosfor ve demir içeriği, diğer tahıllardan ayrılmasını sağlar.

MERCİMEK

MERCİMEK

Tıpkı fasulyelerde olduğu gibi, mercimek de son derece zengin bir protein kaynağıdır. 150 gr mercimekte, 18 gr protein ve yalnızca 200 kalori bulunur. Bu miktardaki protein, kas kütlesinin artmasına, daha ince ve güçlü bir görünüm elde etmeye yardımcı olur.


SOMON

SOMON

100 gr somon, 155 kalori, 2 gr protein ve 7 gr yağ içeriği ile sağlıklı bir akşam yemeği için mükemmel bir seçimdir. 

Somondan mümkün olduğunca faydalanmak adına, bu balık türünü haftada en az 2 kez tüketmek gerekiyor – özellikle de kalp hastalıkları riskinizi düşürmek istiyorsanız.

Yabanmersininin karakteristik mavi rengi, serbest radikallerle savaşan antioksidanlar bakımından zengin olduğunun işaretidir. Yabanmersini, yapısındaki bol lif ve su içeriği ile kilo vermede de son derece etkili bir araç olarak kullanılabilir.

Vücudu belirli kanser türlerine karşı korur, yüksek oranda C vitamini ve lif içerir, formunuzu korumanıza yardımcı olurlar. Yabanmersinini, içeceklerinizde, salatalarda ya da yulaf ezmesi yerken tüketebilirsiniz.

ARMUT

ARMUT

Armut, kilo verme açısından inanılmaz sonuçlar getiren bir meyvedir. 1 armudun yapısında yaklaşık 5,5 gr lif bulunduğundan, sindirim sisteminin hareket halinde olmasına yardımcı olur. Bu lifler, vücudun diğer besin türlerinden aldığı besleyici maddeleri ve vitaminleri özümsemesine yardımcı olur.




Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Kahvaltıyı atlamak size kilo aldırabilir!