Kilo vermedeki büyük yardımcınız öğle yemeği: Öğle yemeği alışkanlığı nasıl kazanılır?

Kilo vermek isteyenlerin düştüğü ilk hata genelde öğün atlamak oluyor. Çünkü ne kadar az yersek o kadar kilo vereceğimizi sanıyoruz. Bu noktada ilk feragat edilen öğünlerden biri öğle yemeği oluyor. Kahvaltıyı biraz daha öğlene yakın saatlere bırakıp, öğle yemeğini pas geçip akşam yemeğine dikey geçiş yapıyoruz. Böyle olunca kan şekeri dengesi bozuluyor, enerjimiz çabuk tükenebiliyor. Peki öğle yemeği alışkanlığı nasıl kazanılır?

13 Ocak 2021, Çarşamba 16:06 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
 Kilo almanıza engel olur

Kilo almanıza engel olur

Gün boyunca aç kalmak, öğle yemeğini atlamak, akşam yemeği saatlerine kadar kan şekerinizin ciddi anlamda düşmesine neden olur. Bu nedenle akşam yemeğinde ve uyku saatine kadar daha fazla yemenize ve daha kısa sürede fazla miktarda besini bir anda tüketmenizi yol açar. Bu durum da kilo almanızı kaçınılmaz hale getirir.


 Öğleden sonra yaşayacağınız stresi azaltır

Öğleden sonra yaşayacağınız stresi azaltır

Öğle yemeğini atlamak, öğleden sonraki saatlerde kan şekerinizin ciddi oranda düşmesine sebep olur. Kan şekerinde oluşan bu düşüş, kendinizi daha yorgun ve sinirli hissetmenizin temel nedenidir. Öğle yemeğinde alınacak kalori ve tüketilecek sıvı, gün içerisinde kan şekerinizin dengeli yükselmesini ve düşmesini sağlayarak kendinizi daha enerjik hissetmenize yardımcı olacaktır.


 Fiziksel ve zihinsel performansınızı yükseltir

Fiziksel ve zihinsel performansınızı yükseltir

Düzenli beslenmenin, fiziksel ve zihinsel performans üzerindeki olumlu etkisi, bilimsel çalışma ile kanıtlanmıştır. Günlük aldığımız kalori ve besin öğelerinin güne dengeli dağılması, gün içerisindeki konsantrasyon ve dikkat süremizi etkiler. Öğle yemeğini atlayarak uzun süre aç kalmak, kan şekeri dengemizi olumsuz etkileyeceğinden, odaklanma ve dikkat süresini kısaltır. Öğle yemeği, öğleden akşama kadar geçen sürede konsantrasyonumuzun daha uzun sürmesine yardımcı olur. Yapılan bilimsel çalışmalarda, öğle yemeğini atlayanlarda, iş kazalarının daha sık gözlendiği bildirilmiştir. Yani öğle yemeği sadece kendinizi daha iyi hissetmenizi sağlamaz, iş kazası riskini de düşürür.

 Öğleden sonra halsizlik ve enerji yoksunluğundan korur

Öğleden sonra halsizlik ve enerji yoksunluğundan korur

Çalışanların birçoğu öğleden sonra motivasyon düşüklüğü, halsizlik ve isteksizlikten şikayet eder. Düzenli ve dengeli bir öğle yemeği kan şekerinin düzenli olmasını sağlayacağı gibi, stres hormonu olarak bilinen kortizol seviyeleri üzerinde de olumlu etki gösterir. Bu nedenle öğleden sonra mesaisinde halsiz hissetmenizi engeller ve motive olmanızı sağlar.


 Öğle yemeği alışkanlığı nasıl kazanılır?

Öğle yemeği alışkanlığı nasıl kazanılır?

Öğle yemeğine özel bir market listesi oluşturun

Öğle yemeğini kontrol etmenin en kesin yolu onu kendin yapmanız. Ancak hazır yiyecek almaya alışkınsanız ya da öğle arasında dışarıda yemek yemeyi tercih ediyorsanız önceden plan yapmak, alışveriş yapmak ve yemek pişirmek size biraz zor gelebilir. Bu nedenle ilk adımda yapabileceğin en küçük değişiklikle başlamanı öneririz. Mesela “Haftada beş gün, öğle yemeğimi yanımda getireceğim” çok büyük bir hedef. Bunun yerine şu adımla başlayabilirsiniz “Hazırlamak istediğim öğle yemeği için bir market listesi oluşturacağım”.

 Haftada iki veya üç gün öğle yemeği getirmeyi hedefleyin

Haftada iki veya üç gün öğle yemeği getirmeyi hedefleyin

Tabii ki bu alışkanlığı daha tutarlı kılmak için, ev yapımı öğle yemeğini haftada iki veya üç kez yanına almalısınız.


  Öğle yemeğini bir toplantı gibi planlayın

Öğle yemeğini bir toplantı gibi planlayın

Öğleleri sık sık bir protein barın yarısına veya biraz salataya mecbur kalıyorsanız öğle yemeğini önceden, tercihen kahvaltıdan üç ila beş saat sonra olacak şekilde planlayın. Bu şekilde öğle yemeğini yemeyi garanti etmiş olursunuz.

 Yemeğinizi 20 dakikalık bir etkinlikle eşleştirin

Yemeğinizi 20 dakikalık bir etkinlikle eşleştirin

Yemeğin en az 20 dakika sürmesi için kendinizi geliştirmeni öneririz. Çok çabuk bitirmeye veya fazla yemeye meyilli olabilirsiniz, çünkü midenin beynini doyduğu konusunda uyarması 20 dakika sürer. 20 dakikayı doldurduğunuzdan emin olmak için, bir podcast dinlemeyi, bir zamanlayıcı ayarlamayı ya da yemek yerken belli sayıda makale okumayı düşünebilirsiniz.

 3&7 kuralını izle

3&7 kuralını izle

Uzmanlar, “Öğle yemeklerinde en az üç farklı renkte meyve ve sebze yemeye çalışın” diyor. Hafta boyunca gökkuşağının yedi renginin hepsini de elde etmeye çalışın. Önceleri sadece üçten başlamak daha kolay ve ardından daha fazlasını yapabilirsiniz.


Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Diyeti ertelemeye 'yardımcı' cümleler: Benim metabolizmam yavaş zaten