Kilo vermek için Akdeniz diyeti mi, veganlık mı tercih edilmeli?

Sağlıklı bir vücuda sahip olmak ve kilo vermek isteyenlerin en çok tercih ettiği 2 beslenme şekli olan Akdeniz ve vegan beslenme, ABD'li araştırmacıların da ilgisini çekti. Her iki beslenme tipini karşılaştıran araştırmacılar, hangisinin kilo vermede daha etkili olduğunu ortaya çıkardı.

23 Şubat 2021, Salı 09:17 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
Akdeniz diyetinde et de var

Akdeniz diyetinde et de var

Bilim insanları vegan beslenme biçiminin, kilo verme konusunda Akdeniz tipi beslenmeden daha etkili olduğunu söyledi. Yapılan çalışma, vegan beslenmenin kolesterol seviyesini düzenlemede de daha başarılı sonuçlar verdiğini gösterdi.

Independent Türkçe'de yer alan habere göre, Kardiyovasküler hastalıklardan kaçınmak isteyen birçok kişi ya vegan beslenmeyi ya da Akdeniz diyetini tercih ediyor.

Uzmanlar, vegan beslenmenin ve Akdeniz tipi beslenmenin, bitkisel beslenmenin farklı tipleri olduğunu söylüyor. Zira veganlar yalnızca bitkisel ürünleri tüketirken Akdeniz tipi beslenme bitkisel ürünlerin yanı sıra et de içeriyor.

"Vegan beslenme daha fazla kilo verdiriyor"

"Vegan beslenme daha fazla kilo verdiriyor"

Journal of the American College of Nutrition'da yayımlanan ve iki beslenme biçimini karşılaştıran çalışmanın yazarlarından Dr. Hana Kahleova, "Önceki çalışmalar hem vegan hem de Akdeniz tipi beslenmenin vücut ağırlığını ve hem Tip 2 diyabet hem de kardiyovasküler hastalıklara neden olan risk faktörlerini olumlu etkilediğini göstermişti. Ancak şimdiye kadar etkileri rastgele bir çalışmada karşılaştırılmamıştı. Beslenme biçimlerini kafa kafaya test etmeye karar verdik. Vegan beslenmenin hem sağlık durumunu iyileştirdiğini hem de daha fazla kilo verdirdiğini keşfettik" diyor.

İki grup ayrı ayrı test edildi

İki grup ayrı ayrı test edildi

Çalışmada şeker hastalığı olmayan fazla kilolu 62 kişi iki gruba ayrıldı. 30 kişilik gruba, hayvansal ürünleri yasaklayan; meyvelere, sebzelere, tam tahıllı ürünlere ve baklagillere odaklanan düşük yağlı vegan beslenme uyguladı.

32 kişilik diğer grubaysa kırmızı eti ve doymuş yağı sınırlayan; meyveler, sebzeler, baklagiller, balıklar, az yağlı süt ürünleri ve zeytinyağı içeren Akdeniz tipi beslenmeye geçti.

İki gruba da kalori sınırı koyulmazken katılımcılar, kişisel doktorları tavsiye etmedikçe egzersiz ve ilaç alışkanlıklarını değiştirmedi.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Pandemide kaçınmanız gereken 6 beslenme hatası