Kilo vermek için değiştirmeniz gereken 10 gece alışkanlığı

Gece vakti, yemek yemeyi sevenler için günün en tehlikeli saati, bunu artık hepimiz biliyoruz. Gün içinde istediğiniz kadar yediğinize içtiğinize dikkat edin, erken saatlerde kalkıp egzersiz yapıni kalori yapın... Eğer günün geç saatlerinde vazgeçemediğiniz tehlikeli alışkanlık varsa kilo kaybı yavaşlar. Sözün özü, kilo vermek için, beden beden incelmek için önce gece alışkanlıklarınızı değiştirmeniz lazım. Diyet yapmadan kilo vermek, öyle çok da zor bir şey değil yani. İşte zayıflamak için derhal bu gece bırakmanız gereken 10 alışkanlık!

27 Nisan 2020, Pazartesi 17:18 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
Sosyal medyadan çıkamamak

Sosyal medyadan çıkamamak

Instagram'dan çıkıp Twitter'a giriyor, Twitter'dan çıkıp tekrar Instagram'a giriyor, Instagram'dan çıkıp TikTok'a giriyorsanız bu sırada buzdolabını aşındırmamanız oldukça zor. ABD'deki Rensselaer Politeknik Enstitüsü'nün yaptığı bir araştırmaya göre elektronik cihazlardan maruz kalınan ışık, melatonin hormonunun salgılanmasını büyük ölçüde engelliyor. Bu da geç saatlere kadar uyanık kalmanızı ve yemeğe yönelmenize neden oluyor.

Gece kuşu olmak

Gece kuşu olmak

Brigham Young Üniversitesi'nin yürüttüğü bir araştırmaya göre, belirli bir uyku düzeni olan kadınlar, diğerlerine göre daha hızlı kilo veriyor. Araştırma, -hafta sonları dahil- her gün aynı saatte uyanıp aynı saatte uyumayı öneriyor.

Yeşil çay içmek

Yeşil çay içmek

Bitkisel çaylar içmek hem kilo vermek hem de sağlıklı bir uyku için ideal, bu doğru. Ancak yeşil çay bu bitki çaylarının dışında kalıyor. Zira kafein içeriyor. Gece geç saatlerde içmek için yeşil çayın dışındaki bitki çaylarını tercih edin.


Yatmadan önce atıştırmak

Yatmadan önce atıştırmak

Amerikan Klinik Beslenme Dergisi'nde yayımlanan bir araştırmaya göre, gece uyumadan önce atıştırmalık yiyenler, diğerlerine göre kilo almaya daha müsait. Gece geç saatlerde yemek yeme alışkanlığını terk etmek için kendinize bir rutin belirleyin. Bu resim yapmak, günlük yazmak ya da kitap okumak olabilir. 

5 saat veya daha az uyumak

5 saat veya daha az uyumak

Annals of Internal Medicine tarafından yürütülen bir araştırmaya göre uyku eksikliği kilo verme sürecini yavaşlatabilir. Araştırma katılımcılarından 5 buçuk saatler uyuyanlari 8 buçuk saat uyuyanlara oranla hem daha az kilo veriyor, hem de vücut kitle indeksleri daha yüksek çıkıyor. 


Akşam yemeğini geç saatte yemek

Akşam yemeğini geç saatte yemek

Akşam yemeğini olabildiğince erken yemek bedeninizi küçültmek için harika bir yol. Obezite Toplumu dergisinde yayımlanan bir araştırmaya göre, akşam yemeğini erken saatlerde yemek daha fazla kalori yakmaya yardımcı oluyor. 

Dolu dolu bir öğle yemeğinden sonra akşam yemeğini de ağır yemek

Dolu dolu bir öğle yemeğinden sonra akşam yemeğini de ağır yemek

Eğer bol kalorili bir öğle yemeği yediyseniz, dolu dolu bir akşam yemeği yerine daha küçük porsiyonlar tüketin. Günün her öğününde çok yemek yerine, kendinize sadece bir öğün hak tanıyın. Öğle yemeğini çok yediyseniz, akşam yemeğini az yiyerek dengeleyin. 

Akşam yemeğinde tavuk yemek

Akşam yemeğinde tavuk yemek

Akşam yemeğinde tavuk yemek yerine, çok daha az yağlı bir alternatif olan hindi yiyin. Öte yandan hindi, uyku döngüsünü düzene sokan triptofan açısından da oldukça zengin bir besindir. 


Hızlı bir duş almak

Hızlı bir duş almak

Akşamları hızlı bir duş almak yerine sıcak ve uzun bir banyo yapın. Bu, sizi sakinleştirecek ve stres nedeniyle yiyeğiniz atıştırmalıklardan uzak tutacaktır. Banyodan sürülen lavanta yağı gibi doğal yağlar yatıştıracak, hızlı bir uyku sağlayacaktır. Hızlı bir uyku, sizi kilo almanıza neden olacak gereksiz aktivitelerden de alıkoyar. 

Rahatsız bir yatak

Rahatsız bir yatak

Günün en büyük bölümünü geçirdiğiniz yatağınız için yatırım yapın. Rahat yastıklar, sıcak bir battaniye... Yatağınızda rahat edeceğinizi bilmek daha erken yatağa gitmenizi sağlayacak. 

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER İftarda ve sahurda beslenme tüyoları