Kilo vermek isteyenler için 3 davranış psikolojisi stratejisi

Kilo vermek isteyenler için birçok diyet, egzersiz programı ve hatta medikal seçenekler var. Ancak son zamanlarda davranış psikolojisinin de kilo vermede etkili olduğu ortaya çıktı. Yapılan araştırmalar, kilo vermeyi etkileyen 3 davranış psikolojisi stratejisini belirledi.

04 Nisan 2021, Pazar 14:07 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Çevremizde kilo vermek üzerine yaratılmış çok fazla program var. Bunlar içinde son zamanlarda gittikçe popülerleşen ise 'davranış psikolojisi'ne göre zayıflamayı hedefleyen Noom. Davranış psikolojisi, davranışlarımızın nedenini anlamayı ve analiz etmeyi amaçlar.

CNN International'ın haberine göre, kilo vermeye yardımcı olmak için davranış psikolojisini kullanmak, kilo alımını etkileyen faktörleri anlamaktan geçiyor. Kilo alma nedenlerinizi bilirseniz, şişmanlamayı da engellersiniz.

Peki davranış psikolojisine göre, kilo vermeyi sağlayan stratejiler neler?

1- HEDEF BELİRLEYİN

1- HEDEF BELİRLEYİN

Kilo verme serüveni hedef belirlemekle başlar. Hedef belirlemek, davranışlarınızı değiştirmeye de motive eder. Özellikle egzersiz yapmak söz konusu olduğunda motivasyon çabucak kaybedileceğinden 'hedef kombinasyonu' belirlemek gerekebilir. Ancak bir kişi kaç hedef belirlemeli? Sık hedef belirlemek, değişiklikleri uygulama olasılığınızı yükseltir. Ancak kesin hedef sayısına dair somut bir kanıt yok.

Başka bir araştırma ise, büyük bir hedef belirleyen kişilerin küçük bir hedef belirleyen kişilere göre daha fazla kilo verdiğini gösterdi.

2- KENDİNİ İZLEME

2- KENDİNİ İZLEME

Düzenli olarak kilonuzu ve ne yediğinizi gözlemlemek, 'kendini izlemek' olarak adlandırılabilir. Bu durum sağlıksız yiyeceklerden kaçınmanıza yardımcı olabilir.

Kilo vermede başarılı olan insanlar düzenli olarak kendilerini tartar. Araştırmalar haftada en az bir kez tartılmanın en büyük başarıya götürdüğünü gösteriyor.

Ne yediğinizi kaydetmek de bu hususta önemli.

Bazı çevrelerde kendini izleme stratejisinin yeme bozukluğuna sürüklemesi endişesi olsa da çoğu insan için yararlı olduğu kanıtlandı.

3- SOSYAL DESTEK

3- SOSYAL DESTEK

Üçüncü strateji, arkadaşlardan, aileden veya uzmanlardan destek almak.

Araştırmalar, bir arkadaşıyla veya aile üyesiyle kilo verme programlarına katılan kişilerin hedefine bağlı kalma ve kilo verme olasılıklarının yüksek olduğunu gösteriyor.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Her sabah 1 yemek kaşığı zeytinyağı tüketmenin 7 faydası