Kilo vermeni hızlandırmak için 11 basit öneri

Bazen diyete başlarız, her şey çok güzel giderken, kilo verme hızımız iyi bir grafik çizerken bir anda yavaşlarız. Çan eğrisi düşüşe geçer, hatta bir süre sonra durabilir. Bazıları işte tam burada diyet yolundan saparken, bazıları diyetin seyrini değiştirir. Kilo verme hızınız her zaman istikrarlı gitmez. Evet, vücudun bir nevi makine gibi çalışması doğru olsa da, vücut mekanik bir makine değil. Dolayısıyla ihtiyaçları aynı kalmaz. Kilo vermeniz zayıfladıysa, hatta durma noktasına geldiyse size 20 basit önerimiz olacak. İşte, kilo vermeyi hızlandırmak için 10 öneri!

02 Mayıs 2020, Cumartesi 13:33 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
 Kalori ihtiyacınızı yeniden gözden geçirin

Kalori ihtiyacınızı yeniden gözden geçirin

Kilo vermenizin durduğu noktada, tartıda birka defa üst üste değişim görmediyseniz -ki kilo bile almış olabilirsiniz, normal- yapacağınız ilk iş kalori ihtiyacınızı yeniden gözden geçirmek. Kilo kaybettikçe vücudun daha az kaloriye ihtiyaç duyar. Diyetinin 60'ıncı gününde, ilk günkü kalorinin miktarında almaya devam edersen kilo kaybı durma noktasına gelebilir. Çünkü vücudunun diyetin ilk günündeki kalori ihtiyacı bugünkünden fazlaydı. Bu nedenle diyetine, 100-200 kalori azaltarak devam et ve değişimi gör. Beslenme ve diyet uzmanı Ilyse Schapiro, 1200 kalorinin altına düşülmemesi gerektiği, bu noktada metabolizmanın yavaşladığına dikkat çekiyor.

Daha fazla lif

Daha fazla lif

Daha önce hiç duymadın mı? Yağlarla savaşta en etkin mücadele lifli besinlerle verilir. Lifli besinlerin ağırlıkta olduğu beslenme grupları kilo kaybında genelde öndedir. Çünkü içindeki yopun besleyici değerler tok hissetmenizi sağlar. Günde en az 30 gram lif almaya özen gösterin. En lifli gıdalara örnek olarak

  • Yulaf ezmesi
  • Kabuklu yemişler
  • Orman meyveleri
  • Chia tohumu
  • Baklagiller
  • Elma verilebilir.

Kahveyi bırakın yeşil çaya geçin

Kahveyi bırakın yeşil çaya geçin

Konu kafein almaksa, yeşil çayda da var. Avustralya'da fareler üzerinde yapılan bir araştırmada, günde 5 fincandan fazla java kahvesi verilen farelerin beşl çevrelerindeki yağlanmanın artış gösterdiği kaydedildi. Buna karşılık günde 5 fincan yeşil çay verilen ve haftada 3 saat egzersiz yaptırılan farelerin kahve içenlere göre daha fazla kilo verdiği gözlendi. Denersen hiçbir şey kaybetmezsin, sadece kilo kaybedersin!

Diyetinizi aldatın

Diyetinizi aldatın

Aldatmayı onaylamıyoruz ancak konu diyetinse arada bir yüksek kalorili bir şeyler yiyerek diyetini aldatmak başarının anahtarı olabilir. Kilo vermenız yavaşladıysa bol karbonhidratlı bir öğün yemek yani diyeti yakmak faydalı olacaktır, birkaç gün sonra kilo verme sürecinizin normale döndüğünü göreceksinir. Kilo verirken yağ yakma konusunda düşüşe geçebiliriz, yağlar azaldıkça tokluk hissini de kaybedebiliriz. Bunun nedeni tokluk hormonu leptinin daha az salgılanmasıdır. Araştırmalara göre leptin salgılamanın yolu krbonhidrat yemekten geçer. Yağ ve proteinler aksine karbonhidrat yediğimizde beynimiz açlık hissinin sona erdiğine ikna olur ve kaloriler normaşl hızında yakılmaya devam eder.Yani bir dilim pizza ya da bir burger yiyin ve olacakları görün.

Tuzu azaltın

Tuzu azaltın

Şekerin kilo almaya neden olduğunu artık hepimiz biliyoruz. Ama tuz? Bu biraz karışık. Kısa vadede tuz, vücudun su toplamasına neden olur, diğer bir deyişle ödem. Sudan alınan kilo ve yağdan alınan kilo aynı değildir. Pek çok tuzlu atıştırmalık aynı zamanda şeker ve yağ açısından zengindir. Tuzluları azaltmak doğrudan yağ ve şşekeri de azaltmak anlamına gelir. Çopu yetişkin, lezzeti artırması nedeniyle ihtiyacı olandan fazla tuz tüketir. Hele yemeklere sonradan tuz eklemek diyetinizin en büyük katilidir.

Egzersizden önce badem yiyin

Egzersizden önce badem yiyin

Daha mı fazla kilo vermek istiyorsunuz? Bademi artırın. Protein yönünden oldukça zengin olan bu yemiş, kişl vermeyi hızlandırır. İçeriğindeki aminoasitler sayesinde, egzersiz sırasında daha fazla yağ ve karbonhidrat yakmanızı sağlar.

Öğün atlamayın

Öğün atlamayın

Zayıflamak uğruna pek çok kişi öğün atlama hatasına düşer. Özellikle kahvaltı öğünü atlanmaktadır. Pek çok kişide öğün atlandığı zaman kilo verilecek algısı bulunur. Bir süre kilo verilir gibi görünse de, gerekenden daha az kalori alındığı için metabolizma durur. Metabolizma durunca, kilo verme hızı yavaşlar ya da kilo alınmaya başlanır. Diyete ilk başlandığında öğün atlayarak hızlı kilo verilir ama iki ay sonunda kilo verme tamamen durur. Bu kez vücudu şaşırtmak için yeni diyetlere başlanır ama bu kalıcı kilo vermeyi getirmez, aksine verilen kilo iki misli halinde geri alınır.

Yemeklerden önce su için

Yemeklerden önce su için

Yemeklerden önce bir ya da iki bardak su içmek erken doymanızı sağlayarak kalori alımını azaltacak. American Chemical Society'nin yaptığı araştırmaya göre yemekten nce bir ya da iki bardak su içenler diğerlerine göre 75 ila 90 kalori daha az tüketiyor. Gündelik olarak az görünse de 12 haftalık bir süreçte diğerlerinden 2 buçuk kilo fazla kilo vereceğiniz anlamına gelir.

Alkolü kesin

Alkolü kesin

En masum görünen bir kadeh alkol kırmızı şarapta bile en az 125 kalori bulunuyor. Alkolden aldığınız kalori vücut tarafından kolay kolay depolanmıyor ve yağa çevrilmiyor. Ancak bu yine de alkolü masum bir pozisyona taşımaya yeterli değil. Çünkü bu noktada alkolün yanında tükettikleriniz ön plana çıkıyor. Örneğin, 100 kalorilik bir alkollü içecekle birlikte 100 kalorilik bir tabak makarna tükettiğinizde vücut önce alkolün kalorilerini yakmaya başlıyor. Fakat alkolün yanında veya hemen ardından tükettiğiniz makarnanın kalorileri vücutta depolanmaya başlıyor.

Hazır gıdalardan uzak durun

Hazır gıdalardan uzak durun

Kilo almaya neden olan ürünler arasında hazır gıdaların ilk sırada. Hazır gıdaların büyük bir kısmı gereğinden fazla şeker ve yağa sahip olduğu için kilo kontrolünü sağlamak istiyorsanız, bu ürünleri hayatınızdan çıkarmalısınız. Bunların yerine lif içeriği yüksek sağlıklı besinleri tercih edin.

Uyku saatinizi düzenleyin

Uyku saatinizi düzenleyin

Beslenme ve egzersiz ile beraber düzenli ve kaliteli bir uyku düzeni de kilo kontrolü için çok önemli. Metabolizmanızın düzgün çalışması ve iştah kontrolü için yani sağlıklı bir kilo için uykunuzun düzenli ve kaliteli olmasına özen gösterin. Bu nedenle günde 7-8 saat uyumaya ve mümkün olduğunca aynı saatlerde yatmaya çalışın. Uykuya geçiş süresinde sıkıntı yaşarsanız da melisa, tıbbi papatya gibi bitki çaylarından yararlanabilirsiniz.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Sağlık Bakanlığı: Aldığınız kaloriyi kontrol edin