Kilo vermenin olmazsa olmazı: Egzersizde istikrarı yakalamanın 10 altın kuralı

Spora büyük kararlarla başladınız. Hem sağlıklı hem de fit olacaksınız. Üstelik bir de bunu koruyacaksınız. Kendinize inancınız yüksek. İlk hafta hiç aksatmadınız, ikinci hafta 'bugün gitmesem ne olur?' dediniz... Üçüncü hafta misafiriniz geldi, dördüncü hafta sular kesildi derken bir bakmışsınız bir kez daha büyük heyecanla başladığınız spor maceranız sona ermiş. Sporda motivasyon nasıl yakalanır, nasıl istikrar sağlanır anlattık.

27 Şubat 2021, Cumartesi 16:08 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
 Haldır huldur başlamayın, önce derin nefes alın

Haldır huldur başlamayın, önce derin nefes alın

Verimli bir egzersizin ilk kuralı doğru nefes almayla başlıyor. Stresi azaltmak ve sinir sistemini düzenlemek için önerilen 4-7-8 nefes yöntemi; 4 saniye nefes almak, 7 saniye nefesi tutmak ve 8 saniyede nefesi vermekten oluşuyor. 

 Eksik yönlerinize değil, gelişiminize odaklanın

Eksik yönlerinize değil, gelişiminize odaklanın

Her zaman bir sonraki adım için kendinizi motive edin. Eksik yönlerinize odaklanmak yerine sürekli olarak bir sene önceki halinize kıyasla kaydettiğiniz gelişimi hatırlayın ve çaba sarf ettiğiniz her anın tadını çıkarın. 


 Mümkün olduğunca enerjik bitirin

Mümkün olduğunca enerjik bitirin

Egzersizlere başlarken ısınma hareketlerini, sonrasında ise esnemeyi ihmal etmeyin. Yanınızda mutlaka su bulundurun ve çalışma esnasında sıvı tüketimini atlamayın. Bu adımlar spor seansını enerjik sonlandırmanızı sağlayacak ve bir sonraki gün daha mutlu spor yapmanızı sağlayacak.


 Hedeflerinizi unutmayın

Hedeflerinizi unutmayın

Egzersizlerinizde “neden?” sorusu hep aklınızda olsun. Neden bunu yapıyorum, nereye ulaşacağım, nasıl hissedeceğim gibi sorularla kendinizi motive ederek gelişiminizi takip edin. 


 Çok yorulmanızın nedeni kötü beslenmeniz olabilir

Çok yorulmanızın nedeni kötü beslenmeniz olabilir

İlk ayınızın sonunda eğer fazla yorulduğunuzu ve devam etmeyeceğinizi düşünüyorsanız, büyük ihtimalle ya oldukça yoğun bir “ilk ay” dönemi geçirdiniz ya da beslenmenize ve dinlenmenize yeteri kadar dikkat etmediniz ancak vazgeçmeyin bununla ilgili yapabileceğimiz çok şey var.


 Her gün spor yapmak, düzenli spor yapmak anlamına gelmez

Her gün spor yapmak, düzenli spor yapmak anlamına gelmez

Spora istikrarlı bir şekilde devam etmek haftanın yedi günü spor salonlarında saatler geçirmek değildir! Haftada 4 gün spor yapıyorsanız bir sonraki hafta da bu düzeni sürdürürseniz hali hazırda zaten bir düzen oturtmuşsunuzdur. Her gün spor yaparak kendinizi aşırı zorlayarak spordan soğuma raddesine gelmemelisiniz. Bazı rakipleriniz her gün spor salonunda saatler geçiriyor olabilir; onlarla konuştuğunuzda eklemlerinin ağrıdığını, fiziksel ve psikolojik olarak yorulduklarını sizlere itiraf edeceklerdir.


 Gerçekçi hedefler koyun

Gerçekçi hedefler koyun

Örneğin, bir süredir egzersiz yapmıyorsanız, kısa vadeli bir hedef olarak spor salonuna başlamak yerine haftada beş gün, günde 10 dakika yürümek iyi bir spor başlangıç programı olabilir. Daha sonraki hedef haftada beş gün 30 dakika yürümek olabilir. Uzun vadeli bir diğer hedef ise 5 km’lik bir yürüyüşü tamamlamak olabilir.

  Spor için partner bulun

Spor için partner bulun

Kimi zaman canınız spor yapmak istemeyebilir ama bir partneriniz varsa, kendinizi ona sorumlu hissedersiniz. Motivasyon düşüklüğünüzü partnerinizle paylaşıp, ondan destek alabilirsiniz. Bu şekilde birbiriniz motive eder, beraber spor yapmak zevkli hale gelir.


Kendinizi ödüllendirin

Kendinizi ödüllendirin

Her antrenman sonrasında, egzersizin size verdiği iyi hislerin tadını çıkarmak için birkaç dakikanızı farkındalığa ayırın. Bu tür bir iç ödül, düzenli egzersiz için uzun vadeli planınıza sadık kalabilmenize yardımcı olur. Dış ödüller de yardımcı olabilir. Daha uzun vadeli bir hedefinize ulaştığınızda, egzersiz yaparken zevk almak için yeni bir yürüyüş ayakkabısı veya kulaklık ile kendinizi ödüllendirebilirsiniz.


Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Ödem atmak için 5 günlük kolay diyet