Kırışıklık önleyen en iyi yiyecekler

Yaşlanmanın en belirgin etkisi, cildimizde oluşan kırışıklıklardır. Yaşlanmayı her ne kadar durduramasak da yediklerimize dikkat ederek kırışıklık oluşmasını önleyebilir ve geciktirebiliriz. Bunun için tüketmeniz gereken bazı yiyecekler var. İşte kırışıklık önleyen en iyi yiyecekler...

13 Ocak 2022, Perşembe 10:33 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
ANANAS

ANANAS

Ananas, cildin daha önce hiç olmadığı kadar parlamasını sağlayan doğal bir tatlıdır. Prolidaz adlı başka bir enzimi aktive eden bir mineral olan manganez içerir. Prolidaz daha sonra prolin olarak bilinen, kollajen oluşturmaya yardımcı olan ve elastikiyeti artıran bir amino asit oluşturur.

ISPANAK

ISPANAK

İster biraz sarımsakla sote edin, ister omlete atın, ister çiğ yiyin, ıspanağın tonlarca dermatolojik faydası vardır. Bu yeşil sebze muhteşem bir nemlendirici olmasının yanı sıra A, C ve E gibi çok sayıda antioksidan vitamin içerir. Aynı zamanda cilt tonunu düzelten ve kas gücünü artıran magnezyum ve demir bakımından da yüksektir.

KURU YEMİŞ

KURU YEMİŞ

Kaju fıstığı, badem ve makademya gibi kuru yemişler kolesterol üzerinde olumlu etkilerinin yanı sıra iltihap önleyici etkiye sahiptir. Muhteşem bir cilt ve günlük lif ve proteininizi elde etmek için günde yaklaşık 30-50 gram kuruyemiş tüketin.

YABAN MERSİNİ

YABAN MERSİNİ

Tüm meyveler harikadır ancak yaban mersini diğer meyvelerden daha fazla antioksidan içerir. Bu minik meyve güneşe, strese ve kirliliğe maruz kalan cilde zarar veren serbest radikallere karşı sizi koruyabilir. Yaban mersini ayrıca kırışıklıklar söz konusu olduğunda önleyici bir önlem olan C vitamini içerir.


EDAMAME

EDAMAME

Edamame gibi soya bazlı gıdalar sağlıklı kemikleri ve güçlü bir kardiyovasküler sistemi teşvik eder. Ayrıca içeriğindeki fitoöstrojenler, östrojeni taklit eden bileşikler sağlar, bu da cildinizi ışıltılı gösterir.


KARPUZ

KARPUZ

Karpuz son derece nemlendirici ve çok ferahlatıcı bir yaz meyvesidir. Sadece bir dilim size yüksek düzeyde likopen sağlayabilir. Likopen temelde doğanın güneş kremidir ve cildinizi UV ışınlarından korur. Ayrıca, bu su içeriği cildinizi dolgun tutar.


TATLI PATATES

TATLI PATATES

Klasik patates pürenizi, doğal olarak tatlı ve bağımlılık yapan bir tada sahip olan tatlı patates püresiyle değiştirin. Pahalı cilt bakım ürünlerinde bulunan, kırışıklıkları ve ince çizgileri önleyen, hasarlı kollajeni canlandıran önemli bir bileşen olan A vitamini ile doludur.


ZEYTİNYAĞI

ZEYTİNYAĞI

Ayçiçek yağı ve tereyağından zeytinyağına geçiş yaptığınızda, cildinizde anında bir fark göreceksiniz. Sağlıklı tekli doymamış lipidler ve vitaminlerle dolu olan zeytinyağı, yüksek E vitamini içeriği ile cildin kırışıklıklara neden olan kolajen yıkımı yaşama olasılığını düşürür. Ek olarak, içindeki polifenoller cilt kanserine yakalanma şansını azaltabilir.


BİTTER ÇİKOLATA

BİTTER ÇİKOLATA

Sütlü çikolata yaşlanma sürecini hızlandırırken bitter çikolata yavaşlatır. Yüksek flavanol seviyeleri sayesinde cildinizin görünümüne fayda sağlar ve cilde kan akışı artar. Bu flavanoller ayrıca UV radyasyonunu emerek güneş hasarından korur.


TURUNÇGİLLER

TURUNÇGİLLER

Portakal, greyfurt, misket limonu ve limon gibi turunçgiller, genetik sağlığın korunmasında kritik bir unsur olan C vitamini bakımından yüksektir. Bu sadece bağışıklık sisteminizi ve vücudunuzun genel işlevini güçlendirmekle kalmaz, aynı zamanda kolajen oluşturarak cildinizi genç ve esnek tutar.


MERCİMEK

MERCİMEK

Daha çok çorbası yapılan mercimek, dünyanın her yerindeki insanların keyifle tükettiği doyurucu bir baklagildir. Mercimek magnezyum, demir, folat ve potasyumla doludur. Antioksidanlarla birlikte mercimekteki tüm besinler erken yaşlanmayı önleyebilir. Folat özellikle cildinizin elastikiyetini ve sıkılığını artırabilir.


AVOKADO

AVOKADO

Avokado tost, dünyayı ele geçiren bir trend. Neyse ki bu lezzetli popüler yiyecek, sağlıklı yağlar, antioksidan vitaminler ve anti-inflamatuar yağ asitleri bakımından da yüksektir.


YAĞLI BALIKLAR

YAĞLI BALIKLAR

Somon, halibut, uskumru ve ton balığı da dahil olmak üzere herhangi bir yağlı balık, iltihabı büyük ölçüde azaltan omega 3 yağ asitleri açısından zengindir. Çalışmalar ayrıca bu balıkların kolajen yıkımını durduran prostaglandin E2 seviyelerini düşürdüğünü gösteriyor.


TOHUMLAR

TOHUMLAR

Chia ve keten tohumları, anti-inflamatuar özelliklere sahip ve cilt kanseri hücrelerinin çoğalmasını önleyebilen bir tür doymamış yağ olan omega-3 yağlarına sahiptir.

TERE

TERE

Başka bir güç kaynağı bileşeni ise tere sebzesi. Bu yapraklı yeşil, A ve C vitaminlerinin yanı sıra antioksidanlar içerir. Tere, vücudunuzun hücrelerine minerallerin dolaşımını iyileştirir ve bu da cildinizdeki oksijen seviyelerini artırır. Tere ayrıca cildinizdeki mikroorganizmaları öldürür. Yeşil yapraklılardan bahsetmişken, ıspanak sadece demir deposu değildir. Değildir. Ayrıca cildin nemlenmesine ve oksijenlenmesine yardımcı olan A, C ve K vitaminlerini içerir. K vitamini cilt iltihabını azaltmaya da yardımcı olabilir.


YUMURTA

YUMURTA

Yumurta ve fasulye, kolajen üretimini artırmaya yardımcı olan proteinler içerir. Günlük rutininize dahil etmeniz gereken başka bir protein kaynağı kesinlikle fındıktır. Birkaç çeşit kuruyemiş, özellikle cilt için çok önemli olan E vitamini içerir. E Vitamini, UV hasarını önlemek ve ciltteki nemi korumak için çalışır. E vitamini eksikliği, muhtemelen kuru, pul pul cilt sorunları ile sonuçlanabilir.

KIRMIZI DOLMALIK BİBER

KIRMIZI DOLMALIK BİBER

Kırmızı dolmalık biber, C vitaminine ek olarak, cildinizi UV ışınlarına maruz kalmaktan ve kirlilikten koruyan antioksidanlar olan karotenoidler içerir. Yaban mersini, antosiyanin adlı bir antioksidanın yanı sıra A ve C vitaminleri içerir. Antosiyanin, kolajen kaybını, güneşe maruz kalma ve kirlilikten kaynaklanan hasarı önler. Beta-karoten, tatlı patateslerde bulunan ve A vitaminine dönüşen bir antioksidandır. Tatlı patatesler ayrıca C ve E vitaminlerini içerir, bu da onu parlak, eşit ve sıkı bir cilt için vazgeçilmeziniz olmaya adaydır.

MANGO

MANGO

Yapılan yeni bir araştırmada, 28 kadın katılımcıdan bir grup 4 ay boyunca haftada 4 kez yarım fincan mango yedi. Diğer grup ise bir buçuk fincan mango tüketti. Araştırmacılar, yüksek çözünürlüklü bir kamera kullanarak, çalışma süresi öncesinde, sırasında ve sonrasında yüzdeki kırışıklıkları değerlendirdi. Az mango tüketen gruptaki kadınların kırışıklıklarının şiddetinde önemli bir azalma belirlendi. Daha fazla mango tüketen kadınlarda ise ters etki yaptı ve kırışıklıkları birkaç ay öncesine göre daha belirgin hale geldi.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Botoks yaptıranlar dikkat! Ruhsatsız ilaçlar sağlığınızı tehdit ediyor