Kırışıklık karşıtı beslenme: Cildiniz için en iyi 6 besin

Yaşlanmanın etkileri ilk olarak cildimizde kendini gösterir. Kırışıklıkları azaltmak sadece kozmetik ürünlerle mümkün değildir. Bunun için, cildinizi içerden de beslemeniz gerekir. İşte kırışıklıkları azaltmak için beslenmenizi eklemeniz ve çıkarmanız gerekenler

19 Ekim 2021, Salı 14:21 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Yaşlanma, herkesin yaşadığı doğal bir süreçtir, ancak süreci yavaşlatmanın ve iyi bir şekilde yaşlanmanın yolları vardır. Bu aslında düşündüğünüzden daha kolay olabilir.

Bir "gençlik iksiri" olmasa da yaşlanmayı önleyici etkileri olabilecek yiyecekleri tüketerek kendinize bir "gençlik tabağı" hazırlayabilirsiniz.

Başlamak için, şeker oranı yüksek yiyecekler yemekten kaçınmalısınız.

Yedikleriniz derideki kolajen ve elastik liflerin yapısı etkileyebileceği için, şeker, derinin esnekliğini yitirmesine yol açabilir.


Başlamak için, şeker oranı yüksek yiyecekler yemekten kaçınmalısınız.

Yedikleriniz derideki kolajen ve elastik liflerin yapısı etkileyebileceği için, şeker, derinin esnekliğini yitirmesine yol açabilir.


Özellikle şekerin vücudunuzun hücrelerindeki proteinlere yapışarak kolajen ve elastin liflerini sertleştirir, bu da yaşlanma belirtilerini ortaya çıkarabilir.

Ayrıca kızartma gibi yemeğinizi pişirme şekliniz de aynı etkiyi gösterebilir.


KIRIŞIKLIKLARI AZALTMAK İÇİN ETKİLİ 6 BESİN

KIRIŞIKLIKLARI AZALTMAK İÇİN ETKİLİ 6 BESİN

Şekerden kaçınmak önemlidir, ancak bu, tüm karbonhidratların kötü olduğu anlamına gelmez. Anahtarı ise kan şekeri seviyelerinizde ciddi bir artışa neden olmayacak düşük glisemik karbonhidratlar yemektedir.

Dermatologlara göre, düşük glisemik oldukları için yulaf gibi karmaşık karbonhidratları önerilebilir. Bunun yanında beyaz pirinç gibi yüksek glisemik karbonhidratların sivilce ve kırışıklıklara neden olabilir. Yulaf ayrıca cilt hasarını önleyen bir bileşiğe sahiptir. Arpa ve kahverengi pirinç, diğer harika düşük glisemik seçeneklerdendir.


İşte kırışıklıkları azaltmak için etkili en iyi 6 besin...

  • Tere
  • Tohumlar
  • Yumurta
  • Narenciye
  • Kırmızı biber
  • Avokado


TERE OKSİJEN SEVİYESİNİ ARTTIRIR

TERE OKSİJEN SEVİYESİNİ ARTTIRIR

Başka bir güç kaynağı bileşeni ise tere sebzesi. Bu yapraklı yeşil, A ve C vitaminlerinin yanı sıra antioksidanlar içerir. Tere, vücudunuzun hücrelerine minerallerin dolaşımını iyileştirir ve bu da cildinizdeki oksijen seviyelerini artırır. Tere ayrıca cildinizdeki mikroorganizmaları öldürür. Yeşil yapraklılardan bahsetmişken, ıspanak sadece demir deposu değildir. Değildir. Ayrıca cildin nemlenmesine ve oksijenlenmesine yardımcı olan A, C ve K vitaminlerini içerir. K vitamini cilt iltihabını azaltmaya da yardımcı olabilir.


TOHUMLAR CİLDİNİZİ BESLER

TOHUMLAR CİLDİNİZİ BESLER

Chia ve keten tohumları, anti-inflamatuar özelliklere sahip ve cilt kanseri hücrelerinin çoğalmasını önleyebilen bir tür doymamış yağ olan omega-3 yağlarına sahiptir.


KOLAJEN ÜRETİMİ İÇİN YUMURTA

KOLAJEN ÜRETİMİ İÇİN YUMURTA

Yumurta ve fasulye, kolajen üretimini artırmaya yardımcı olan proteinler içerir. Günlük rutininize dahil etmeniz gereken başka bir protein kaynağı kesinlikle fındıktır. Birkaç çeşit kuruyemiş, özellikle cilt için çok önemli olan E vitamini içerir. E Vitamini, UV hasarını önlemek ve ciltteki nemi korumak için çalışır. E vitamini eksikliği, muhtemelen kuru, pul pul cilt sorunları ile sonuçlanabilir.


C VİTAMİNİ GENÇLEŞTİRİR

C VİTAMİNİ GENÇLEŞTİRİR

C vitamini, hiperpigmentasyonu (renk eşitsizliğini) tersine çevirmeye ve kolajen üretmeye yardımcı olduğu için en popüler cilt bakım bileşenlerinden biridir.

Portakal ve domates yemek harika bir C vitamini kaynağıdır ve cildi nemlendirmeye yardımcı olan su içeriği yüksektir.

Nar ayrıca C vitamini, serbest radikal hasarını önleyen antioksidanlar ve punikalagin bileşenlerini içerir. Punicalagin’ler, cildinizdeki kolajeni korumaya yardımcı olan bileşenlerdir.


C VİTAMİNİ VE UV IŞINLARI İÇİN KIRMIZI BİBER

C VİTAMİNİ VE UV IŞINLARI İÇİN KIRMIZI BİBER

Kırmızı dolmalık biber, C vitaminine ek olarak, cildinizi UV ışınlarına maruz kalmaktan ve kirlilikten koruyan antioksidanlar olan karotenoidler içerir. Yaban mersini, antosiyanin adlı bir antioksidanın yanı sıra A ve C vitaminleri içerir. Antosiyanin, kolajen kaybını, güneşe maruz kalma ve kirlilikten kaynaklanan hasarı önler. Beta-karoten, tatlı patateslerde bulunan ve A vitaminine dönüşen bir antioksidandır. Tatlı patatesler ayrıca C ve E vitaminlerini içerir, bu da onu parlak, eşit ve sıkı bir cilt için vazgeçilmeziniz olmaya adaydır.


AVOKADO İYİ YAĞLARDANDIR

AVOKADO İYİ YAĞLARDANDIR

Avokado ve zeytinyağı, kalp sağlığınız için faydalı olan doymamış yağlar veya iyi yağlardandır. Ayrıca cildinizin nemi korumasına yardımcı olur ve vitaminleri emmeye yardımcı olur.

Avokado ayrıca cilt hücrelerinin yenilenmesini teşvik eden ve yüze sağlıklı ve taze bir ışıltı bırakan A vitamininin yanı sıra cildinizi güneşin zararlarından koruyan karotenoidler içerir.


Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Hyalüronik asit dolgusunun faydaları nelerdir?