Kırışmamak için 30'lu yaşlarda bol bol tüketmeniz gereken 10 gıda

30'lu yaşlar artık göz ve dudak çevremizde yavaş yavaş kırışıklıklara rastlamaya başladığımız dönem. Korkunun ecele faydası yok, ama önlemin var. Eğer 30'lu yaşlardan itibaren yaşlanmaya karşı etkili gıdaları tüketmeye başlarsanız yaşlanmaya karşı barikat kurmuş olursunuz. Bu koruma kalkanının hangi yiyeceklerden oluştuğunu anlattık.

13 Nisan 2021, Salı 13:07 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
 C vitamini açısından zengin gıdalar

C vitamini açısından zengin gıdalar

C vitamini kolajen üretimi için gereklidir ve çalışmalar C vitamini açısından zengin beslenenlerde daha az kırışıklık görüldüğünü göstermektedir. C vitamini açısından zengin meyveler ve sebzeler arasında turunçgiller, brokoli, yaban mersini, domates, kırmızı biber ve kivi yer almaktadır.

Domates

Domates

Domates yüksek miktarda C vitamini içermesinin yanı sıra, cildinizi güneş yanıklarından ve ultraviyole ışığın zararlarından koruyan güçlü bir antioksidan olan likopen açısından da zengin bir kaynaktır.


 Yapraklı yeşillikler

Yapraklı yeşillikler

Lahana ve ıspanak gibi yapraklı yeşillikler, cilt hücrelerinin yenilenmesi için önemli olan E vitamini, A vitamini ve retinol içerir. Aynı zamanda, UV ışığına karşı koruma sağlayan beta karoten ve DNA onarımı için hayati öneme sahip bir besin olan folat açısından mükemmel kaynaklardır.

 Yağlı balıklar

Yağlı balıklar

Somon, uskumru, sardalye ve alabalık gibi yağlı balıklar omega-3 yağ asitleri ile doludur. Bunlar, cildi esnek ve nemli tutmak için mükemmeldir. Ayrıca, antienflamatuar oldukları için, egzama ve sedef hastalığı gibi cilt rahatsızlıklarına yardımcı olurlar. Bu balıklar aynı zamanda cilt sağlığı için gerekli olan protein, E vitamini ve çinko içerir. Düşük kalorili deniz ürünleri olan karides ve deniz tarağı da protein açısından zengindir ve çok miktarda mineral içerir.


Soya

Soya

Soya kolajen üretimini arttırdığı, kırışıklıkları azalttığı ve cildin güneşten zarar görmesini önlediği kanıtlanmış olan polifenolik antioksidanlar olan izoflavonlar içerir.

Yeşil çay

Yeşil çay

Yeşil çay, kateşinler denilen güçlü antioksidanlarla doludur. Bunlar, cildi serbest radikaller ve güneşin verebileceği zararlara karşı korumaya yardımcı olabilir.

 Bitter çikolata

Bitter çikolata

Bitter çikolata antioksidanlar açısından çok zengindir ve çalışmalar, cilde kan akışını artırdığını, güneş yanığına karşı koruduğunu ve vücudun nemli kalmasını iyileştirdiğini göstermektedir.

Kırmızı şarap

Kırmızı şarap

Alkol kullanıyorsanız, tercihinizi kırmızı şaraptan yana kullanabilirsiniz. Kırmızı şarap, cildi serbest radikallerden koruyan ve cildin iç antioksidan savunmasını güçlendiren bir antioksidan olan resveratrol içerir. Resveratrol, aynı zamanda cildi kırışıklıktan korumak için vücuttaki glikozun proteinle birleşmesini de engeller.

 Demir açısından zengin gıdalar

Demir açısından zengin gıdalar

30’lu yaşlarda yeterli miktarda demir almanız, özellikle adet dönemlerinizde çok fazla kan kaybettiğinizi düşünüyorsanız çok önemlidir. Demir eksikliği, saç sağlığını ve saç yoğunluğunu da etkileyebilir. Demir içeren gıdalar arasında kırmızı et, istiridye, karides, siyah fasulye, mercimek, ıspanak ve kabak çekirdeği yer alır.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Erkekler için daha genç görünmenin 10 sırrı