Kış aylarında ailenizin bağışıklığını güçlendirmek için 6 ipucu

Kış aylarında genel sağlığınızı desteklemek için ailenizin genel alışkanlıklarını gözden geçirmek ve yenilerini oluşturmak için ideal bir zamandır. Sağlıklı bir rutinin oluşturulması ve sürdürülmesi bağışıklık sisteminiz üzerinde büyük bir etki yaratabilir. Peki, Bağışıklığı güçlendiren alışkanlıklar nelerdir? İşte tüm ailenizin bağışıklığını güçlendirmek için 6 ipucu…

05 Ocak 2020, Pazar 13:49 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
1. Ellerinizi sık sık yıkayın

1. Ellerinizi sık sık yıkayın

Ellerin yıkanması bağışıklığı güçlendirmede en basit ve önemli adımlardan biri. Sık el yıkama bağışıklık sorunlarının azaltılmasına yardımcı olur. Sadece 20-30 saniye ılık su ve sabunla elinizi yıkadığınızdan emin olun.

2. Uykunuzu iyi alın

2. Uykunuzu iyi alın

Genellikle sağlık açısından gözden kaçırdığımız şeylerin başında uyku geliyor. Ancak bağışıklık sistemini güçlendirmede en önemli faktörlerin başında yeterince uyku almak geliyor. Yetişkinler her gece en az 7-8 saat uyku uyumayı hedeflemelidir. Çocuklar için bu süre genellikle 9-11 saattir. Yoğun programlar ve uzun yapılacaklar listeleri buna engel olabilir. Siz veya çocuklarınız uyumakta zorluk çekiyorsanız, sağlıklı bir uyku rutini oluşturmayı deneyin. Tüm ekranları yatmadan en az bir saat önce kapatın. Sıcak bir banyo veya duş almak her gece aynı saatte yatmak için iyi bir rutin oluşturabilir. Vücudun düzenli bir rutine her zaman iyi yanıt verdiğini unutmayın. 

3. Beslenmenize dikkat edin

3. Beslenmenize dikkat edin

Meyve ve sebze yemek geniş bir yelpazede vücudu sağlıklı antioksidanlarla besler. Lahana, yaban mersini, ıspanak ve narenciye gibi yiyecekleri tüketin. Bu sizin için zor bir seçimse bu yiyecekleri sabahları smoothie'ye eklemeyi deneyin. İçeceğinizi tatlandırmak için muz ve mango da ekleyebilirsiniz.

4. C vitamini alın

4. C vitamini alın

Destekleyici bir güç merkezi olan C vitamini hafife almayın. C vitamini, savunma mekanizmanızı oluşturmaya yardımcı olur ve bağışıklığınızı güçlendirir. 

5. Kırmızı meyveler tüketin

5. Kırmızı meyveler tüketin

Yüzlerce yıldır optimal bağışıklık sağlığını desteklemek için kullanılan kırmızı meyveler özellikle de mürver mükemmel bir antioksidan kaynağıdır. Yaban mersini ve ahududularda da bulunan bir tür flavonoid bağışıklığınızı güçlendirmenize yardımcı olur. 

6. Bağırsak sağlığına dikkat edin

6. Bağırsak sağlığına dikkat edin

Bağışıklık sisteminin yüzde 70-80'i , bağırsak mikrobiyotası ile yakından ilgilidir. Genel sağlığınız için, bağırsak bakterileriniz dengede tutmak önemlidir. Bağışıklık sisteminizi destekleyen bakterilere sahip olduğunuzda hastalıklardan da korunmuş olursunuz. Hem bağırsak sağlığını hem de bağışıklığı desteklemeye yardımcı olabilecek kaliteli bir probiyotik takviyesi arayın. Ya da kefir tüketin. 

Sıradaki haber yükleniyor...
SIRADAKİ HABER 2020 için 10 ilginç ebeveynlik trendi