Kök sebzeler hangileri?

Son zamanların en popüler yemek ve salataları kök sebzelerden yapılıyor. Faydaları ise saymakla bitmeyen kök sebzeler birçok hastalığa iyi geliyor. Peki, kök sebzeler hangileri? Kök sebzeler nelerdir? Kök sebze türleri haberimizde.

08 Ekim 2020, Perşembe 11:19 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Sebze kısmı toprağın altında yetişen sebzelere kök sebzeler deniyor. Toprakta yetiştiği için bol vitamin ve minerale sahip olan kök sebzeler çok yararlıdır. Peki, kök sebzeler hangileri? Kök sebzeler nelerdir? Kök sebze türleri haberimizde.


Kök sebzeler

Kök sebzeler

Patates: C vitamininden zengin olan patates, günde 1 orta boy tüketildiğinde günlük C vitamini ihtiyacının yüzde 30'unu karşılayabilmektedir. Patates, birçok hastalığın önüne geçtiği gibi cilt bakımında hatta cinsellikte bile olumlu etkiler yaratıyor.


Sarımsak: Sarımsağı çiğ olarak yutmak sarımsaktaki antibiyotik özelliğinin ortaya çıkmasını sağlar. Doğal bir antibiyotik olan sarımsak vücudun gerek duyduğu tüm vitamin ve mineralleri sağlayarak vücut direncini arttırır. Bu sayede sarımsak grip, nezle gibi soğuk havalara bağlı hastalıkları önler.


Soğan: Sağlığa faydaları nedeniyle uzmanlar tarafından sık sık tüketilmesi öneriliyor. Soğan suyunun faydaları arasında ilk olarak sayılanlar antiseptik olması, bakterilere karşı vücudun direncini arttırması, kan basıncını dengelemesi ve bazı kanser türlerine karşı koruma sağlaması bulunuyor. Besin lifi bakımından zengin olan soğan kan şekeri dalgalanmalarını önler ve az miktarda besin lifi tüketimi nedeniyle yaşanan kabızlığa iyi gelir.


Havuç: Havuç, en çok bilinen kök sebzelerden biridir. İçerdiği vitaminler, yüksek lif oranı ve antioksidan özelliği ile zengin bir besin kaynağıdır. Yüksek miktarda A vitamini içerdiği için, gözleri güçlendirir. 


Kereviz: Kereviz, çok yönlü tüketilebilen sağlıklı ve lezzetli bir kök sebzedir. Yüksek tansiyon ve kolesterolü düşürür, mide ve bağırsak sorunlarına karşı etkilidir.


Şalgam: İçeriğindeki antioksidanlar, birçok kanser türünün önlenmesine yardımcı olur. Bağışıklığı ve metabolizmayı güçlendirir.


Zencefil: İshali keser, gaz söktürücüdür. İştah acıcıdır. Mide bulantısına iyi gelir. Yatıştırıcı etkisi vardır.


Zerdeçal: Bazı araştırmalarda zerdeçalın antienflamatuvar, antikanserojen ve antiaterojenik olarak kullanılmasının olası olduğu gösterilmiştir. Mide ülserinde ve safra kanalı tıkanıklıklarında kullanılmamalı, safra taşı olması durumunda doktor kontrolünde kullanılmalıdır.


Turp: İçerdiği antioksidan bileşikler ile kansere karşı koruma sağlamaya yardımcı olur. İçerdiği kükürtlü bileşikler sayesinde safra akışını hızlandırır. Kükürtlü birleşiklerin, karaciğer sağlığını koruduğu bilinmektedir.


Rezene: Sağlığımız açısından çok faydalı bir kök bitki olan taze rezenenin, kök kısmı ana yemek malzemesi olurken, sap ve yaprakları da tüketilmelidir.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER "Bugün ne pişirsem" diyenlere günün menüsü (08 Ekim 2020)