Kolajen içeren besinler nelerdir? İşte en çok kolajen etkili 8 besin

Kemik, kas, diş, deri, tendon bağlar, damarların yapısında bulunan kolajen, vücut dokularına güç ve esneklik kazandıran, vücutta en çok bulunan bir çeşit proteindir. Vücudumuz kolajen üretiminin bir bölümünü kendi yapar. Kalan bölüm için ise besinlerle desteklemek gerekir. Yaşın ilerlemesi ile üretimi azalan kolajenin üretimini bu besinlerle destekleyebilirsiniz.

04 Şubat 2021, Perşembe 14:17 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
1- Yumurta

1- Yumurta

En kaliteli protein kaynağı olan yumurtanın sarısı da beyazı da kolajen üretimi konusunda güçlü bir kaynaktır.

2- Süt ürünleri

2- Süt ürünleri

Lor peynir, beyaz peynir, inek sütü, soya sütü kolajen üretimini uyaran bileşenler içerirler.

3- Kırmızı meyveler

3- Kırmızı meyveler

Ahududu, böğürtlen, yaban mersini, kızılcık, çilek, kiraz, siyah üzüm, elma, pancar, kırmızı kapya biber, domates gibi besinler içerdikleri güçlü antioksidanlar sayesinde kolajen üretimini uyarırlar. Güneşin zararlı ışınlarının deriye etkilerini azaltırlar.

4- Et, tavuk, balık

4- Et, tavuk, balık

Kolajen yönünden en önemli kaynaklar; sığır eti, tavuk eti, hindi eti, sakatatlar ve balıklardır. En iyi protein kaynakları olan bu besinler cildin esnekliğini ve sıkılığını artırır. Cilt hücrelerinin bozulmasına engel olur.

5- Sarı, turuncu renkli meyveler ve sebzeler

5- Sarı, turuncu renkli meyveler ve sebzeler

Şeftali, mango, kayısı, ananas, limon, greyfurt, portakal, kavun, havuç, bal kabağı, patates ve kivi gibi C vitaminini bolca barındıran besinler kolajen desteği veren önemli besinlerdendir. Cildin daha pürüzsüz görünmesini sağlarlar.

6- Sülfür bileşenleri içeren besinler

6- Sülfür bileşenleri içeren besinler

Sarımsak, kereviz, zeytin çeşitleri, tofu, soğan, pırasa, salatalık, muz gibi sülfür içeriği olan sebzeler ve meyveler vücuttaki kolajen üretimini artırır.

7- Kuruyemişler

7- Kuruyemişler

Fındık, fıstık, ceviz kolajen desteği konusunda beslenmede mutlaka bulundurulması gereken yemişlerdir.

8- Yeşil sebzeler

8- Yeşil sebzeler

Nane, adaçayı, roka, ıspanak, ısırgan otu, lahana, ebegümeci gibi yeşil yapraklı sebzeler vücudun kolajen üretimini artırmakta ve cildin nemini, elastikiyetini korumaktadır.

Kolajen üretimini artırmak için bu önerilere kulak verin

Kolajen üretimini artırmak için bu önerilere kulak verin

Cildin daha pürüzsüz ve temiz görünmesi için mutlaka ölü deri temizliği yapılmalıdır. Bu işlem için özel bakım ürünleri kullanılabilir veya güzellik merkezine gidilebilir.

C vitamini kolajen üretimi için en önemli vitaminlerden biridir. Eğer sigara içiyorsanız C vitaminini daha fazlasını almalısınız ki etkisini görebilesiniz. Bu durumda en iyi yol bir an önce sigarayı bırakmak olacaktır.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Dudak ısırma alışkanlığı neden başlar, nasıl bırakılır?