Koreli beslenme uzmanı cevapladı: Türk yemekleri ile sağlıklı beslenmek mümkün mü?

Almanya merkezli Türk dergisi Renk, Beslenme planı uygunluğu için beslenme uzmanı ve spor koçu Chang-Hun Chung’a Türkiye’nin farklı bölgelerinden tipik özellikleri kontrol ettirdi. Türklerden oluşan bir çevresi olduğu için Türk yemeklerine aşinaydı. En sevdiği tatlı ise halka tatlısı. Chang-Hun Chung, Türklerin en fazla tükettiği gıdaları inceledi.

17 Mart 2021, Çarşamba 12:41 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
Chang-Hun Chung Kimdir?

Chang-Hun Chung Kimdir?

Köln’de doğdu, Seoul’de büyüdü. Essende Beslenme Uzmanı olarak çalıştı böylece Renanya, Güney Kore ve Ruhr bölgesindeki ahlaki değerleri birleştiriyor. Tam zamanlı olarak sağlık sektöründe ürün müdürü olarak, ayrıca çeşitli stüdyolarda kişisel eğitmen olarak çalışıyor.

Yoğurt

Yoğurt

Yoğurtta çok önemli düzeyde protein bulunur ve vücut bu biyolojik değeri yüksek olan proteini çok güzel ve yararlı bir şekilde kullanabilir. Biyolojik değer bir indekstir. Bu ne kadar yüksekse, vücut bu proteinleri kendi proteinlerine o kadar iyi dönüştürebilir ve böylece onları daha iyi kullanabilir. Süt ürünlerinin biyolojik değeri, bitkisel kaynaklardan elde edilen proteinlerden çok daha yüksektir. Bu doğal yoğurtla ilgili. Elbette şekerli yoğurttan kaçınılmalıdır. Ancak laktoz intoleransınız varsa yoğurttan da uzak durmalısınız. Mide problemleri, bir şeyin sindirilemediğini ve vücut için iyi olmadığını ve dolayısıyla sağlıklı beslenme için iyi olmadığını gösterir. Laktozsuz yoğurt, bol miktarda probiyotik içerdiğinden faydalı bir beslenme profiline sahiptir. Probiyotikler mide, sindirim ve bağırsak sağlığına iyi gelir. Fermente edilen her şeyin mide üzerinde iyi bir etkisi olabilir.

Zeytinyağı

Zeytinyağı

Zeytinyağı genellikle çok sağlıklıdır. Doymuş yağ asitleri ile çoklu doymuş yağ asitleri arasındaki ayrım dengelenir. Bu, zeytinyağının yağ asidi profilinin faydalı olduğu anlamına gelir. Burada farklı kalite seviyelerine dikkat etmelisiniz. Zeytinyağı soğuk preslenmeli, tercihen saf ve ekstra olmalıdır. Böylece zeytinden bekleyeceğiniz mineral ve vitaminlere sahip olabiliriz. Rafine zeytinyağı gibi fazla işlenmiş her şey boş kaloridir. Ancak yediğiniz toplam yağ miktarı sadece zeytinyağından değil, aynı zamanda çeşitli sağlıklı yağlardan oluşmalıdır. Bu, somon veya çaça gibi yağlı balıklarda bulunan omega-3’ü içerir. Badem, Brezilya fıstığı veya antep fıstığı gibi kuruyemişler alternatif bir yağ kaynağıdır. Zeytinyağı ile birlikte bunlar vücut için çok iyi bir yağ asidi dağılımı sağlar.


Deniz ürünleri

Deniz ürünleri

Balık yemekleri ve deniz ürünleri daha lezzetli hale getirmek için kızartılırsa, yine sorunlu hale gelir. İki küçük porsiyon yerseniz, bu normal çalışan erkek bedenine çok fazladır. Kalori gereksinimi elbette bireyseldir ve genelleştirilemez, ancak un kaplamadaki kızartılmış yemekler temelde hafife alınır. Bazı vitaminler yağda kızartılarak kaybolur. Ama deniz ürünleri başlı başına iyi birçok önemli bir besin kaynağı. Burada çok sayıda omega-3 yağ asidi ve biyolojik değeri iyi olan birçok protein var.

Döner kebap

Döner kebap

Geleneksel döner kebap eti birçok tatlandırıcı içerir. İçindekiler listesine bakarsanız etin yanı sıra daha birçok şey içerdiğini göreceksiniz. Et içeriği sadece %40-70’tir. Geri kalan her şey etin tadını taklit eden soya unu, buğday unu, şeker, çok fazla tuz gibi maddelerdir. Izgara yemek oldukça iyidir. Elbette ızgara etin nasıl baharatlandığına bağlıdır. Ancak geleneksel olarak hiçbir kimyasal baharat veya tat arttırıcı kullanılmadığını farz ederek söylüyorum. Sebzelerle kombinasyon halinde, bu nedenle sağlıklı bir diyet oluşturmalıdır. Kıyma için çok fazla yağ kullanılır ve bu her zaman kaliteli et değildir. Kıyma inanılmaz derecede yağlı ve bu da son derece yüksek kalorili olduğu anlamına geliyor.

Diğer sebzeler

Diğer sebzeler

Türk mutfağında et genellikle sebzelerle birlikte gelir. Sebzeler gayet sağlıklıdır. Sebze seçimi ne kadar çeşitli olursa, vitamin alımı da o kadar çoktur. Bununla birlikte, Türkiye’de sebze yemeklerinin sıklıkla yağla yıkandığını da biliyorum. Bu elbette uygun olmayacaktır. Sebzeler genellikle çok iyidir, ancak onları çok fazla kalori içerecek şekilde işlerseniz, o zaman tekrardan sağlıksız olurlar. Domates veya biber salça saf etli olduğu sürece iyidir. Pek çok salçanın artık şeker, glikoz şurubu veya diğer tat arttırıcılarla işlendiğini biliyorum. Üretim sürecine bağlı olarak yararlı veya yararsız olabilir.

Bulgur

Bulgur

Bunun dışında bulgur, pirince çok iyi bir alternatiftir çünkü bulgur sadece karbonhidratlar değil, aynı zamanda bitkisel bir protein kaynağı ve diğer birçok mineral içerir. Birçok vegan ve vejeteryan bulgur veya nohut veya mercimek gibi baklagilleri severek tüketirler.


Pirinç kültürü

Pirinç kültürü

Pirinç aslında temelde yararlıdır. Ama pirinci tereyağı ve tuz veya şehriye ile işlerseniz insülin seviyesinin aşırı derecede yükseltir. Ya insülin seviyeleri hızla yükselirse? Hızlı bir şekilde tekrar düşer, yani burada güçlü insülin dalgalanmaları vardır. Bu, gün boyunca istek duymaya ve dolayısıyla vücudun ihtiyaç duyduğundan daha fazlasını yemeye yol açar. Tek başına pirincin zaten yüksek bir glisemik indeksi vardır. Bu indeks ne kadar yüksekse, insülin o kadar hızlı salınır. Pirinç yerseniz, katkı maddesi içermeyen pilavın tadını çıkarmanızı öneririm. Biraz tuz sorun değil.

Karbonhidratlar

Karbonhidratlar

İnsanlar veya makineler tarafından işlenen her şeyden mümkün olduğunca kaçınılmalısınız. Patates kızartması örneğini alırsanız, patateslerin yoğun şekilde işlendiği ve derin yağda kızartıldığı anlaşılır. Bu, besin profilinde işlenmemiş bir patatesten farklı bir değerle sonuçlanır, çünkü vitaminler ve ihtiyacınız olan her şey pişirildikten sonra hala burada mevcuttur. Bir patatesi dilimleyerek, üzerine biraz tuz serpip AirFrier’da hazırlamak için nazik bir yöntem kullanarak patates kızartması da yapabilirsiniz. İşlenmemiş sağlıklı bir seçimdir.

Röportajın tamamı için tıklayın.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Diyetinize eklemek istiyorsanız bir kez daha düşünün! Elma sirkesinin yan etkileri ve doğru tüketim şekli