Koronavirüs karantinasında yalnızlıkla başa çıkma rehberi

Tüm dünya yeni koronavirüs (COVID-19) salgınıyla mücadele ediyor. Uzmanlar, bağışıklık sistemi zayıf olan ve yaşlı insanların koronavirüsten (corona virüsü) daha çabuk etkilendiğini dile getiriyor. Özellikle yurt dışından gelen vatandaşların, kendini 14 süreyle karantinaya almaları ve diğer insanlarla temasta bulunmamaları gerekiyor. Ancak karantina sürecinde kendinizi yalnız hissetmeniz kaçınılmaz bir durum olabilir. İşte size koronavirüs karantinasında yalnızlıkla başa çıkma rehberi.

16 Mart 2020, Pazartesi 10:23 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Koronavirüs salgınından korunmanın en etkili sosyal izolasyon. Yani kendinizi karantinaya almak. Özellikle yurt dışından gelen biriyseniz, kendinizi 14 gün süreyle karantinaya almanız ve diğer insanlarla temasta bulunmamanız gerekiyor.

Bazı firmalar, koronavirüs salgınına karşı tedbir alma amaçlı evden çalışma sistemine geçti. Özellikle evden çalışmaya alışkın olmayan insanlar için bu durum biraz gerginlik yaratabilir. Ancak, uzun bir süreyi diğer insanlardan uzakta geçirmek de oldukça ürkütücü olabilir. Özellikle yalnız yaşıyorsanız, sevdiklerinizi ziyaret edemiyorsanız bu durum canınızı sıkabilir. Peki koronavirüs karantinası veya sosyal izolasyon sırasında yalnızlıkla nasıl mücadele edebiliriz?

Campaign to End Loneliness (Yalnızlığı Sona Erdirme Birliği) Genel Müdürü Kate Shurety, sosyal izolasyon sırasında birçok insanın ailelerini ve arkadaşlarını özlemenin yanı sıra hobi edinebileceklerini dile getirdi.

Shurety 'Bu durum, hayatımızda dostluğun ve bağlantının ne kadar önemli olduğunu ve onlar olmadığında hayatın ne kadar zorlaştığını anlamamızı sağlayacak. Araştırmalar, yarım milyon yaşlı kişinin düzenli olarak bu tür uzun süreli tecrit dönemleri yaşadığını, haftada en az beş veya altı gün hiç kimseyi görmeden veya hiç kimseyle konuşmadan olduğunu gösteriyor' dedi.

Yaşlı akrabalarınızı, arkadaşlarını ve komşularınızı kontrol edin

Yaşlı akrabalarınızı, arkadaşlarını ve komşularınızı kontrol edin

Koronavirüsün en çok yaşlıları etkilediği bir gerçek. Bazı yaşlı bakım evleri ziyaretçileri kısıtlamaya veya onları tamamen yasaklamaya başlıyor. Bu durumda gençlerin yaşlılarla fazla temasta bulunmamaları gerekiyor. Bu hareketler yaşlıların kendilerini daha da yalnız hissetmesine neden olabilir. Peki, yaşlı sevdiklerinizi daha az yalnız hissetmek için ne yapabiliriz?

İngiltere'deki Age UK yardım direktörü Caroline Abrahams, 'Gençlerin uyanık olup yaşlı akraba veya tanıdıklarına dikkat etmeleri her zamankinden daha önemli. Tecrit sırasında yaşlılar dışarı çıkamayacak duruma gelebilir. Bu durumda onların alışverişini ve ayak işlerini yaparak onlara yardım edebilirsiniz. Yaşlı akrabalarınız ve arkadaşlarınızla konuşmak için Skype, FaceTime ve diğer görüntülü görüşmeleri kullanmak, dış dünya ile kontak halinde olmanızı sağlayacaktır. Video görüşmeleri yapamıyorsanız telefonla arayın.' dedi.

Grup sohbeti açın

Grup sohbetlerini çoğu insan sevmese de sosyal izolasyon sürecinde hayat kurtarıcı olabilir. Kate Shurety, her yaştan insan arasında bağlantı oluşturmayı amaçlayan aile, arkadaş ve komşular arasında bir WhatsApp grubu kurmanızı öneriyor.

Evden çalışıyorsanız ve iş arkadaşlarınızı özlüyorsanız veya biraz dedikoduya ihtiyacınız varsa en iyi çözüm Slack aplikasyonu indirmeniz olabilir.

Sesli notlar girin

Sesli notlar yalnızlıktan muzdarip insanlar için gerçek bir ilaç. Uzun mesafeli arkadaşlıklarınız veya ilişkileriniz varsa, WhatsApp sesli notları tam bir nimet.

Telefon görüşmesi yapmak için güçlü bir isteksizlik yaşıyorsanız, sesli notları deneyebilirsiniz.

Sesli not göndermeyi hak edecek büyük veya önemli bir şeye sahip olmanız gerektiğini düşünmeyin. Bazen arkadaşlarıma okuduğum hayaller ve eziyetler hakkında 15 dakikalık uzun sohbetler gönderirim.

Hakkında konuşacağınız şeyler biteceğinden endişe ediyorsanız, biriyle bir şov izlemek veya bir kitabı ayrı ayrı okumak için bir plan yapın, böylece birbirinizle görüştüğünüzde tartışabilirsiniz.

İletişimde kalın

İletişimde kalın

Shurety, arkadaşlarınızla ve ailenizle iletişimde kalmanın 'yaşayabileceğiniz yalnızlık duygularını hafifleteceğini' söyledi. Bu sağduyu gibi gelebilir, ancak bu konuda proaktif olmak önemlidir. Sesli notlar veya metinler kesmiyorsa, sevdiğiniz birini arayın ve uzun sohbet edin.

Is This Working isimli bir podcast programında gazeteci Anna Codrea-Rado ve yazar Tiffany Philippou, uzun süreler boyunca evden çalışmanın getirebileceği yalnızlık hakkında sohbet etti.

Philippou, haftanızı planlamadan önce, yalnızlığın getireceği artıları düşünün. 'İnsanları arayın, iletişim kurduğunuz kişileri arayın, meslektaşlarınızı gerçekten özlüyorsanız video görüşmesi yapın. Düzenli etkileşimler planladığınızdan emin olun' dedi.

Yeni bir projeye başlayın

Kendinizi meşgul etmek için neden bir süredir başlatmayı düşündüğünüz bir projeye yönelmiyorsunuz? Mesela tamir etmek istediğiniz bir şeyi tamir edebilirsiniz. Giysi dolabınızı yeniden organize etmek istiyorsanız, yapın. Ya da mobilyaların yerini değiştirmek istiyorsanız işte size fırsat. Yırtık kıyafetleriniz varsa ama dikmeye üşeniyorsanız, onları tadilata sokabilirsiniz.

Kendinize yatırım yapın

Sosyal izolasyonda kendinize de yatırım yapmayı unutmayın. Mesela her zaman yapmak istediğiniz yoga hareketlerine ufak ufak geçiş yapabilirsiniz. Evin bir köşesinde duran ama öğrenmek için vakit bulamadığınız bir müzik aletiniz varsa ona yönelebilirsiniz.

Her zaman yazmak istediğiniz kitaba iyi bir girişle başlangıç yapabilirsiniz.

Podcast dinleyin

Evinin sessizliğinden şikayetçi olan insanlar için en iyi çözüm sohbetleri zevkle dinleyeceğiniz podcast hesapları olabilir. Podcast'ler sayesinde hem farklı alanlara yönelebilir hem de dünyada yaşananlar hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. Bunun için posta.com.tr'nin podcast hesabını da alttaki linke tıklayarak ziyaret edebilirsiniz.

POSTA PODCAST HESABI İÇİN TIKLAYIN

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sağlık içerikleri sadece bilgilendirme amaçlıdır, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz.
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Her psikiyatrik soruna antidepresan iyi gelmiyor