Kurlar yükselirse, otomobil fiyatları artar

Skoda Türkiye Genel Müdürü Mahmut Kadirbeyoğlu, Türk otomobil pazarında 2015 yılında yaklaşık 2,5 ila 3 arasında bir pazar payına ulaşmayı hedeflediklerini açıkladı

14 Eylül 2011, Çarşamba 14:54
A A

Frankfurt Otomobil Fuarı’nda yaptığı açıklamada Kadirbeyoğlu, Skoda’nın yeni kompakt model ve diğer yeni ürünleri dinamik gelişiminin bir garantisi olarak gördüğünü ve bu hıza ayak uydurmak için ortalama altı ayda bir yeni model yapacağını kaydetti.

Fuarda, konsept gösterimi yapılan Mission L modelinin Skoda’nın yeni amblemi ile üretilen ilk model olduğunu dile getiren Kadirbeyoğlu, Mission L modelinin şu anda konsept olarak fuarda sergilenmesine rağmen seri üretiminin çok yakın bir model olduğunu söyledi.

Skoda’nın Türkiye’de yüzde 1,3’lük bir pazar payına sahip olduğunu, Ağustos ayı sonu itibariyle Türkiye’de binek otomobil pazarında yüzde 37’lik bir büyüme olduğunu ifade eden Kadirbeyoğlu, Türkiye’de Skoda’nın pazardan daha fazla, yüzde 54 oranında büyüdüğünü söyledi.

Kadirbeyoğlu, bu yıl tedarikte sıkıntı yaşadıklarını, bu sıkıntıyı yaşamamaları durumunda daha fazla otomobil satabileceklerini belirterek, "Şu ana kadar yaklaşık 5 bin araç sattık. Ürün olsaydı bir 5 bin araç daha satabilirdik’ dedi.

3-4 aydır Skoda’nın Fabia modelini stoklarında bulunmadığı için satamadıklarını, bu ayın sonundan itibaren Fabia’yı tekrar satışa sunacaklarını bildiren Kadirbeyoğlu, Skoda’nın Türkiye otomobil pazarının yüzde 60’ına hitap eden bir ürün çeşitliliğine sahip olduğunu, yeni modelleri Türkiye’ye getirerek pazarın yüzde 90’ından fazlasına hitap edeceklerini kaydetti.

Sadece ürün yelpazesinin geniş olmasının, yeni segmentlere girmenin pazar payını büyütmek için yeterli olmadığına dikkati çeken Kadirbeyoğlu, pazar payını yükseltmek için sağlıklı fiyat politikası, bayi ve servis teşkilatında iyileştirmeler yapmak gerektiğini vurguladı.

Mahmut Kadirbeyoğlu, "Bizim hedefimiz Türk otomobil pazarında 2015 yılında yaklaşık 2,5 ila 3 arasında bir pazar payına ulaşmak. Bu, Skoda ile görüştüğümüz ve üzerinde hem fikir olduğumuz bir konu. Bu, fiyat ve tedarik olarak desteklenmesi gereken bir konu..." dedi.

2010 yılında Skoda olarak 6 bin 332 adetlik bir satış yaptıklarını, bu yıl için 10 bin adetlik bir satış hedefi koyduklarını, ancak tedarikteki sıkıntısı nedeniyle bu hedefe ulaşamayacaklarını anlatan Kadirbeyoğlu, tedarikte yaşanan bu sıkıntılardan dolayı 2011 yılını 7 bin 500 ila 8 bin adetlik bir satışla kapatmayı hedeflediklerini bildirdi.

-DÖVİZ KURLARINDAKİ YÜKSELİŞ...-

Kadirbeyoğlu, avrodaki dalgalanmadan dolayı maliyetlerde yüzde 25 oranında bir artış olduğuna, bu artışın pazara sadece yüzde 10-15’inin yansıdığına işaret etti.

Döviz kurlarındaki artışın sürmesi durumunda otomobil fiyatlarında bir miktar daha artış olabileceğini belirten Kadirbeyoğlu, "Sektörde zaten kar marjları çok düşük. Aslında döviz kurundaki yükselişin anında fiyatlamalara yansıması gerekiyor. Ancak belli dönemlerde bu döviz kurundaki yükseliş sübvanse edilebiliyor. Ancak sürekli bunu böyle sürdürmek mümkün değil. Avro düşmediği müddetçe otomobil fiyatlarına zamlar gelebilir. Başka alternatifimiz yok" diye konuştu.

Geçen yıl Türkiye otomobil pazarında 510 binlik binek otomobil satışı ile tarihi bir rekor kırıldığını anımsatan Kadirbeyoğlu, bu yıl da binek otomobil pazarının yüzde 10-12’lik bir artışla 570 bin adetler civarında olacağını kaydetti.

Skoda, Frankfurt Otomobil Fuarı’nda markanın 6. model serisi olacak kompakt sedan modelinin üretime yakın çizgilerine sahip Mission L’nin dünya prömiyerini gerçekleştirdi.

Yakın gelecekte seri üretimine başlanacak kompakt sedan modelinin tasarımına yakın bir görüntüye sahip konsept araç, Skoda’nın "model atağı"nın da sembolü olacak.

Hasan Arslan - AA

SON 24 SAATTE YAŞANANLAR

;

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.