Kuru inciri diyet listelerinizden eksik etmeyin

Meyvelerin yaş halleri kadar kuru hallerini de çok seviyor ve bolca tüketiyoruz. Üstelik bu kuru meyvelerin bazıları oldukça sağlıklı ve hatta diyet listelerine bile giriyor. İşte bunların başında gelen kuru incirle ilgili olarak Diyetisyen Tuğçe Sert önemli bilgiler veriyor...

07 Şubat 2019, Perşembe 07:49 Son Güncelleme:
A A

Yüksek lif değerine sahip olan ve vücudun tatlı isteğinin tamamen doğal bir şekilde bastırılabilmesine yardımcı olan kuru incir diyet programlarında sıklıkla verilen meyveler arasında yer alır. İnsan sağlığı açısından olumlu katkıları vardır.


Kuru incir, besin değerler sayesinde hem sağlıklı yaşama hem de diyet programlarına önemli katkı sağlar. Yaklaşık 20 gram olan 1 adet kuru incir 50 (kcal) kalori değerine sahiptir.

KURU İNCİRİN FAYDALARI

KURU İNCİRİN FAYDALARI

En fazla lif içeren kuru meyvelerden bir olarak, başta kabızlık olmak üzere pek çok sindirim sistemi sorunlarına karşı faydalıdır.

İçerdiği yüksek miktardaki lif sindirimin daha rahat çalışmasına yardımcı olarak aynı zamanda diyet yaparken, kilo vermeye de yardımcı olur.

Kuru incir; magnezyum, kalsiyum ve K vitamini yönünden çok zengindir. Bu sebeple özellikle kadınlar için çok büyük önem taşıyan kemik güçlenmesini destekler. Özellikle belirli yaştan sonra kadınlarda sıklıkla görülen kemik erimesi rahatsızlığına karşı tüketilmesi gerekir.

Kalp sağlığı, meme kanser, kolesterol ve tansiyon gibi önemli sağlık sorunlarına karşı da vücut direncinin daha yüksek olmasını sağlar. Diyetisyen programında da sıklıkla tercih edilen kuru incir, bu yönüyle diyetin vazgeçilmez meyveleri arasında yer alır.

BESİN DEĞERLERİ

BESİN DEĞERLERİ

1 adet kuru incir 50 (kcal) kalori içerir. 1 adet kuru incirde 12.77 gram karbonhidrat, 0.66 gram protein ve 0.19 gram yağ bulunur. 1 adet kuru incir 2 mg sodyum, 136 mg potasyum ve 32.4 mg kalsiyum içerir. Kuru incir kolesterol içermez.


DİYETTEKİ YERİ

Yüksek miktarda lif içerdiğinden sindirim sisteminin daha rahat ve stabil şekilde çalışmasına yardımcı olduğundan diyet listelerinde sıklıkla kullanılır. Diyetisyenin belirleyeceği miktarda günlük olarak belirli öğünlerde tüketilebilir.

Sıradaki haber yükleniyor...

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.