Kuru-pilav tam bir şifa deposu

Kalp hastalıkları, obezite, diyabet ve kanser gibi hastalıklarla mücadele eden kuru baklagilleri sofradan eksik etmemek gerekiyor

23 Ocak 2017, Pazartesi 10:31 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Türk mutfağının vazgeçilmezi kuru fasulye-pilav tam bir şifa deposu çıktı.Uzman Diyetisyen Pınar Kural Enç, kalp hastalıkları, obezite, diyabet ve kanser gibi dört ölümcül sorunla mücadelede kuru baklagillerin rolünün tartışılmaz olduğunu açıkladı. "Kuru baklagiller, bitkilerin olgunlaşmış tohumlarıdır. Başlıcaları; nohut, mercimek, kuru fasulye, bakla, bezelye, börülce ve soya fasulyesidir. Ulusal yemeklerimizin başında gelen kuru fasulye, ülkemizde en sık tüketilen baklagildir" diyen Pınar Kural Enç, şöyle devam etti:

KANSERDEN KORUYOR

KANSERDEN KORUYOR

Kuru baklagiller kolesterol içermez. Yapılarındaki posa ile kolesterolün düşürülmesine ve kan şekerinin dengelenmesine yardım ederler. Kalın bağırsak florasını olumlu yönde değiştirerek yararlı bakterilerin çoğalmasını sağlar. Aynı zamanda rektum kanserinden korunmaya yardımcı olur. Diy

KİLO VERMEYE YARDIMCI OLUYOR

KİLO VERMEYE YARDIMCI OLUYOR

Baklagillerin bir diğer faydası ise kilo kontrolüne yöneliktir. Tokluk duygusu yaratmaları ve acıkmayı engellemeleri sonucu fazla kalori de içermedikleri için kilo koruma ve zayıflama programları için ideal bir besin grubudur.

Bu faydaları göz önüne alındığında kuru baklagiller haftada en az 3 kez mutlaka tüketilmelidir. Kuru baklagiller, 4 temel besin grubundan birini oluşturan et, yumurta ve kuru baklagiller grubu içinde yer alır.

Hayvansal kaynaklı protein tüketimi yetersiz olan birey ya da toplumlarda protein gereksinimini karşılaması açısından önemli olan kuru baklagillerin protein kalitesi orta derecededir. Tahıl ürünleri ve sebze yemeklerinin içine mercimek, nohut gibi kuru baklagillerin katılması ile protein kalitesini yükseltir.

Örneğin nohut ile bulgur veya kuru fasulye ile pirinç pilavının bir arada tüketilmesi çok daha yararlı olacaktır. Hatta mercimekli bulgur pilavı, erişteli mercimek, nohutlu pirinç pilavı, mercimek köftesi gibi farklı alternatifler de üretilebilir.

ÖNCEDEN ISLAYIN

ÖNCEDEN ISLAYIN

Fasulye, nohut, mercimek gibi baklagiller iyi pişirilmediğinde sindirim zorluğuna neden oluyor. Önceden ıslatılarak bu sorunun ortadan kalktığını söyleyen Pınar Kural Enç, "Yanında yeşil salata yiyerek baklagildeki demirin emilimini artırabilirsiniz" diyor.

UCUZ PROTEİN KAYNAĞI

UCUZ PROTEİN KAYNAĞI

Kuru baklagillerin en sağlıklı ve ekonomik protein kaynağı olduğunu söyleyen Pınar Kural Enç, "Özellikle et, yumurta bulunmadığı ya da yağ ve kolesterolden kısıtlı diyet önerildiği durumlarda imdada kuru baklagiller yetişir" diyor.

Enç, baklagillerin etle pişirilerek besleyici değerinin artırılacağını belirtiyor.

Sağlık içerikleri sadece bilgilendirme amaçlıdır, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz.
Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Vücuda sigara kadar zarar veren yiyecekler