Lüks sınıfta Volvo sürprizi

2011'de en hızlı büyüyen premium otomotiv markası olan Volvo yakında pazara sunacağı 1.6 litre otomatik S60 ve S80 modelleriyle daha da iddialı hale gelecek

29 Şubat 2012, Çarşamba 05:00
A A

OTOMOBİL PROFESÖRÜ- HAKAN ÇELİK
hakan.celik@posta.com.tr


İsveç kökenli Volvo, lüks sınıfta Alman rakipleri karşısında önemli bir başarı elde etti. Volvo Car Türkiye’nin satışları 2011’de son 10 yılın rekorunu kırdı. Toplam 4662 adetlik satış en çok satılan yıl olan 2010’a göre yüzde 42.3’lük bir büyüme sağladı. Volvo’nun lüks segmentteki payı da yüzde 1.6’lık artışla yüzde 9.7’ye ulaştı. Volvo, 2011’de Türkiye’de en çok büyüyen lüks marka oldu.

Mayıs ayında geliyor

Satışların artmasında yeni S60 ve V60 modelleri önemli rol oynadı. 2011’de Türkiye’de 1800 adetten fazla S60 ve V60 satıldı. XC60 ile birlikte 60 serisi satışları 2366 adet ile toplam satışlar içinde yüzde 51’lik paya ulaştı. Volvo Car Türkiye, 2012’de yeni modelleriyle birlikte satışlarını yüzde 20’lik bir artışla 5600 adet civarına ulaştırmayı ve lüks segmentteki pazar payını da yüzde 11’e çıkarmayı hedefliyor. Mayıs ayında Volvo’nun çok ekonomik ve çevre dostu S60/V60 ve S80 DRIVe modellerinde ilk kez 6 vitesli Powershift 1.6 dizel otomatik şanzıman seçeneği sunulacak. Bu şanzımanın en önemli özelliği manuel bir vitesle aynı performansı ve yakıt tüketimini sunması. Resmi tüketim rakamları düz vitesli modellerle bütünüyle aynı ve S60/V60 DRIVe Powershift’te ortalama 4.3 litre/100 km ve S80 DRIVe Powershift’te de 4.5 litre/100 km. 6 Mart’ta Cenevre’de dünya lansmanı yapılacak Yeni Volvo V40 modeli, lüks sınıfta çok rekabetçi olacak 5 kapılı bir hatchback. Volvo’nun şu ana kadar sadece üç kapılı C30 ile temsil edildiği bu sınıfta 5 kapısıyla çok daha geniş bir kitleye hitap etmesi ve Volvo’nun müşteri kitlesini genişletmesi bekleniyor. Bütün dünyadaki Volvo modelleri içinde XC60 97 bin 183 adet satışla birinci sırayı aldı. Volvo satışları içinde 60 serisinin payı ise yüzde 48 oldu.

Motosiklette 2015 satış hedefi 100 bin


Şehir trafiğindeki sıkışıklık motosikletler için avantaj sağlıyor fakat bu araçlar teknik ve kültürel uzaklıktan ötürü çok yaygın şekilde kullanılamıyor. Türkiye’de bin kişiye 38 adet motosiklet düşüyor. İtalya’da bin kişiye düşen motosiklet sayısı ise 181.

6 markada 36 ayrı motosiklet modelini Türkiye’de satışa sunan Ferco Motor, 2011 yılında satışlarında yüzde 20’lik bir artış sağladı. Ferco Motor çatısı altında Vespa, Piaggio, Gilera, Aprilia, Moto Guzzi ve Derbi markaları bulunuyor. Ferco Motor Marka Yöneticisi Can İsmigüzel geçtiğimiz yıl 250 cc ve altı motor hacminde gelen ÖTV indiriminin motosiklet sektörünün 2 katı büyümesine direkt olarak etki ettiğini hatırlattı. Can İsmigüzel, “MOTED üyeleri arasında, motosiklet pazarı yerli üretimin sektöre katılımıyla yüzde 75 oranında büyüyerek 60 binli adetleri aştığı geçtiğimiz yıl, ekonomik scooter pazarı ciddi bir patlama yaptı” ifadesini kullandı.

Yollar düzeliyor

Can İsmigüzel, “ÖTV’de yapılan iyileştirme özellikle Anadolu’daki satışlarımızı da olumlu etkiledi, satışlarımızın üçte birini İstanbul dışında gerçekleştirdik. Yollardaki altyapı çalışmaları, motosiklet kültürünün yaygınlaşmasıyla, ekonomik şartların iyileşmesi, markaların sundukları ödeme kampanyalarıyla önümüzdeki yıllarda satışlar daha da güçlenerek istikrarlı bir seviyeye erişecektir. 2015 yılında MOTED çatısı altındaki markalar olarak 100 binli adetlere erişmiş olacağız” diye konuştu.

Ford ticari araca çekici tasarım


Avrupa ve Asya için tamamen yenilenen Ford Tourneo Custom Consept’in dünya lansmanı Cenevre Otomobil Fuarı’nda gerçekleştirilecek. Yepyeni görünümüyle minibüs, kombi ve van olarak sunulacak Ford Tourneo Custom Consept, fuarda sadece minibüs versiyonuyla sergilenecek. Ford’un en yeni binek otomobillerinin kinetik tasarım anlayışıyla şekillenen Tourneo Custom Concept, hacmi, stili ve işlevselliğiyle yeni bir müşteri kitlesini hedefliyor. Sekiz koltuklu şık konsept araç, bireysel kullanım, turizm işletmeciliği ya da VIP yolcu taşımacılığında yeni bir enerji getirecek. Tourneo Custom Concept, otomobile benzer sürüş karakteri ve konforun yanı sıra sürücü odaklı kokpiti ve yepyeni lüks iç mekan tasarımına sahip.

Doblo’ya 7 koltuk takviyesi




Tofaş’ın Bursa’daki fabrikasında üretilerek dünyanın birçok ülkesine ihraç edilen yeni Fiat Doblo’nun 7 koltuklu ve 120 beygirlik T-Jet motorlu versiyonu, Cenevre Otomobil Fuarı’nda ilk kez görücüye çıkacak. İlk olarak tanıtıldığı günden bu yana 180 bin adede yakın üretiminin yanı sıra ülkemizde 50 bin adede yaklaşan müşteri tarafından tercih edilen yeni Fiat Doblo’nun Cenevre’de tanıtılacak versiyonu, sınıfının turbo şarjlı motora sahip tek modeli olması bakımdan da önem taşıyor. Doblo, ‘2011 Yılın Ticari Aracı’ ödülü dahil uluslararası birçok ödüle layık görülmüştü.

Kangoo ekonomik yeni motorla geliyor



Renault’nun ticari araçlar segmentindeki iddialı temsilcisi Kangoo’nun bugüne kadar üretilen en tasarruflu modeli olan 90 beygirlik dCi seçeneği Cenevre Fuarı’nda sergilendikten sonra bu yılın sonlarına doğru Türkiye’ye ithal edilecek. Avrupa’da küçük van kategorisinde satış birincisi durumunda olan Kangoo, 100 kilometrede ortalama 4.4 litre yakıt tüketiyor. Kangoo’nun elektrikli versiyonu olan Z.E. geçen yılın sonunda Avrupa pazarına sunulmuştu.

SON 24 SAATTE YAŞANANLAR

;

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.