Matematik öğrenme isteği yeterince yok

Öğrenciler tarafından en korkulan ders matematik. Bunun belirgin kanıtı da bu yıl ilk kez düzenlenen LGS’nin sonuçlarına göre, en düşük ortalama matematik testinde oldu. Uzmanlar, matematik ile ilgili yazılı ve sözlü iletişim becerilerinin yeterli olmadığını söylüyor

15 Ocak 2019, Salı 10:00 Son Güncelleme:
A A
Matematik öğrenme isteği yeterince yok

SEVİM BÜYÜKTAŞ DEMİR

sevim.demir@posta.com.tr

Matematik derslerindeki başarısızlığın çok sayıda nedenleri olduğunu söyleyen ODTÜ Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü’nden Prof.Dr. Safure Bulut; öğretmen, öğrenci, veli, okul ve Milli Eğitim Bakanlığı’nın en önemli ana başlıklar olduğunu belirtti. Bazı öğretmenlerin eksik matematik bilgileri ve öğretim yöntemlerine sahip olduğunu kaydeden Prof.Dr. Bulut, matematik eğitiminde kullanılacak materyallerle ilgili bilgiye sahip olmadıklarını vurguladı.

Bazı öğretmenlerin matematikle ilgili yanlış veya eksik bilgileri öğrencilere aktardıklarını belirten Bulut, matematik ile ilgili sahip oldukları olumsuz düşüncelerin öğrenciyi de olumsuz etkilediğini anlattı. Bulut, bazı öğretmenlerin kendini yeterli görmediği konulara da yeterince önem vermediğini sözlerine ekledi.

'SINAV ODAKLI DERS TALEP EDİLİYOR'

Matematiğin ezberlendiğini ifade eden Bulut, öğrencinin matematik ile ilgili yazılı ve sözlü iletişim becerilerinin yeterli olmadığını söyledi.

Öğrencilerin sınav odaklı ders işlenmesini de talep ettiğine işaret eden Bulut, öğrencinin matematiksel tanımların öneminin farkında olmadığını ve bu yönde bir eğitim talep etmediğini vurguladı.

Öğrencinin matematikle ilgili olumsuz ön yargılara da sahip olduğunu kaydeden Bulut, “Öğrenci matematiği sevmiyor, matematikten korkuyor, matematik öğrenme isteği yeterince yok. Sınav nedeniyle öğrencinin yaşadığı kaygı da başarıyı olumsuz etkiliyor” dedi.

'ÜNİVERSİTELER İLE İŞ BİRLİĞİ SAĞLANMIYOR'

Prof.Dr. Bulut, Milli Eğitim Bakanlığı ile ilgili matematik başarısını olumsuz etkileyen nedenlerden en göze çarpanları da şu şekilde özetledi: “Öğretmenlerin okullardaki seminer dönemleri etkin şekilde hayata geçirilmiyor. Sınıfta kalmaya yönelik mevzuat nedeniyle öğrencinin sınıfta kalma kaygısı yok ve gerekli bilgiye sahip olmadan üst sınıfa geçiyor. Ders kitapları okullarda etkili şekilde kullanılmıyor. Öğrenci seviyesine uygun olmayan yardımcı kaynaklar kullanılıyor. Sınav sistemi sıkça değiştiriliyor. FATİH projesi kapsamında okullara alınan etkileşimli tahtalar ve öğrencilere verilen tabletler etkin şekilde kullanılmıyor. Okul ile üniversite iş birliği sağlanmıyor.”

ÇÖZÜM ÖNERİSİ

Matematik başarısı ile ilgili olumsuzlukları mümkün olduğunca ortadan kaldırmak için öğrenci, öğretmen, veli ve okul yöneticileri çaba harcamalı ve özellikle Milli Eğitim Bakanlığı ile paydaşları iş birliği yapmalı.

MATEMATİK DERSİ NASIL ÇALIŞILIR?

● Ders çalışabileceği uygun ortamlar oluşturulmalı.

● Yılmadan, morali bozmadan, sabırlı şekilde ve yeterince çaba göstererek ders çalışmalı.

● Günü gününe derste yapılanları tekrar etmeli.

● Öğrenci matematikten korkmamalı ve başarılı olacağı inancına sahip olmalı.

● Okuduğunu anlama ile ilgili sorun giderilmeli.

● Öğrenilen konu ile ilgili bilgi eksikliklerini gidermeli.

● Matematiği ezberlemek yerine, kavramları ve kuralların altında yatan mantığı anlamalı.

● Problem çözerken problemi anlayabilmeli, farklı problem çözme stratejileri kullanmaya çalışmalı.

● Konuyu anlamadığında hem öğretmeninden hem de matematikte başarılı arkadaşlarından yardım istemeli.

SON 24 SAATTE YAŞANANLAR

;
Sıradaki haber yükleniyor...

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.