Mavi 2018 ilk çeyrek sonuçlarını açıkladı
Mavi, 1 Şubat – 30 Nisan dönemini kapsayan 2018 yılının ilk çeyreğine ait finansal sonuçlarını açıkladı
Şirketin konsolide gelirleri geçen yılın aynı dönemine göre %25 artarak 536 milyon TL olurken, net kârı ise %43 artışla 25 milyon TL’ye ulaştı. Mavi’nin sektörde lider CRM programı Kartuş toplamda 6,7 milyon, son iki yıl aktif 4,9 milyon kullanıcıya ulaştı.
“Doğru ürün, doğru fiyat ve yüksek kalite sunarak çift haneli büyüme gerçekleştirdik.”
CEO Cüneyt Yavuz Mavi’nin performansıyla ilgili olarak şunları söyledi “2018’in ilk üç ayında etkili büyüme stratejimiz ve güçlü marka konumlandırmamız ile Türkiye'de ve yurtdışı pazarlarda hedeflerimizi gerçekleştirmekten mutluyuz. Bu büyümenin temelinde müşteri, ürün, veri yönetimi ve hız odaklı stratejimiz yer alıyor. Doğru ürün, doğru fiyat, üstün hizmet ve yüksek kalite sunmaya devam ederek jean'in yanı sıra lifestyle ürün kategorilerinde çift haneli büyüme gerçekleştirdik. Verimliliği ve kârlılığı artırmada etkili stok yönetimi ve nakit akışı yönetimimizin de büyük etkisi oldu.” diye konuştu.
Cüneyt Yavuz, konuşmasının devamında: “Sürdürülebilir kârlı büyümeyi sağlamak için yatırımlarımızı en etkili şekilde yönetiyoruz. Yeni mağaza açılışları ve metrekare büyümesinin yanı sıra sunduğumuz geniş ürün yelpazesi ve tüm satış kanallarındaki başarımızdan aldığımız güçle Türkiye’de ve dünya çapında müşteri tabanımızı genişletmeyi sürdüreceğiz. 2018 sonuna kadar Türkiye’de 25 yeni mağaza açmayı hedefliyoruz. 2018 yılının devamında da bulunduğumuz ülkelerde müşterilerimizin güvenine odaklanarak, perakende, toptan ve e-ticaret kanallarıyla güçlü performans göstermeye devam edeceğiz.” dedi.
Global
Mavi’nin konsolide gelirleri %25 artarak 536 milyon TL’ye ulaştı.
Net kâr %43 büyüyerek 25 milyon TL oldu.
EBITDA, %30 artarak 72 milyon TL’ye ulaştı ve EBITDA marjı %13,5 olarak gerçekleşti.
E-ticaret gelirleri %55 artış gösterdi.
Türkiye
Mavi’nin Türkiye’deki gelirleri %26 büyüdü ve 441 milyon TL’ye yükseldi. Bir önceki seneyle birebir aynı mağazaların (like-for-like) büyümesi ise %20,8 oldu.
3 net yeni mağaza açıldı ve 142 bin m2 perakende satış alanına ulaşıldı.
Denim ve lifestyle tüm kategorilerde güçlü büyüme elde edildi;
Jean %21, Ceket-mont %70, Gömlekler %40, Örme %40 ve Aksesuarlar %23 artış gösterdi.
- Bakan Şimşek'ten beyanname uyarısı: 400 bin kişi tespit edildi
- Asrın felaketinde 269 kişiye mezar oldu! Rönesans Rezidans davası başladı
- Başkentray’da rekor! 'Ankara’ya 601 milyar 510 milyon lira yatırım yaptık'
- Mide bulandıran görüntüler ortaya çıktı! Sapığı 52 dakikalık video ele verdi
- Fenerbahçe-Beşiktaş derbisinin tarihi açıklandı