Mavi hidrojen nedir ve doğal gazın yerini alır mı?

Düşük karbonlu çevre dostu bir yakıt olan mavi hidrojen için düğmeye bastı. Yaşanan iklim değişiklikleri ve çevre kirliliği nedeniyle dünyada yaşananlar artık insanları doğaya karşı daha büyük önlemler almaya itiyor. Bilim insanları doğalgazdan çok daha doğalını bulmak için araştırmalarını sürdürüyor. Öngörüler 2030'a kadar yeşil hidrojene geçilmesiydi ancak bunun hala oldukça yüksek maliyetli olması nedeniyle uzmanlar mavi hidrojen üzerinde duruyor... / ÖZEL HABER

13 Ağustos 2021, Cuma 16:02 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Mavi hidrojen genellikle elektrik üretmek ve enerji depolamak, arabalara, kamyonlara ve trenlere güç sağlamak ve binaları ısıtmak için düşük karbonlu bir yakıt olarak lanse edilir. 

ABD'de, tüm evlerin yaklaşık yarısı, alan ve su ısıtması için doğal gaz kullanıyor. İngiltere'de evlerin %85'i doğalgaz ile ısınıyor ve dünyanın birçok yerinde durum çok da farklı değil...

ABD'deki Cornell ve Stanford Üniversitesi araştırmacılarının yeni bir raporuna göre, fosil yakıt doğal gaz çevre için düşünüldüğü kadar iyi olmayabilir.

Uluslararası Enerji Ajansı'na göre, dünya çapında üretilen hidrojenin %96'sı , reform olarak bilinen bir süreçte fosil yakıtlar (kömür, petrol ve doğal gaz) kullanılarak yapılıyor. 


Hidrojen bir gökkuşağı gibi farklı üretim şekilleriyle farklı enerji kaynakları oluşturulabiliyor.

  • Bunlardan en yaygın kullanılanı gri hidrojen bu daha çok metan ve etandan oluşan doğalgazdır ve fosil yakıttan üretilir.
  • Kahverengi hidrojen, linyit kömürü (sıkıştırılmış turba tortuları tarafından milyonlarca yılda üretilen kahverengi kömür olarak da bilinir
  • Siyah hidrojen, katran benzeri bir madde olan bitümlü kömür kullanılarak üretilir.

Tüm bu işlemler sonucunda hidrojen doğaya farklı miktarlarda da olsa bol miktarda karbondioksit yayar ve havayı kirletir.


MAVİ HİDROJEN DÜŞÜK MALİYETLİ VE ÇEVRE DOSTU

MAVİ HİDROJEN DÜŞÜK MALİYETLİ VE ÇEVRE DOSTU

Ancak, özellikle ABD ve İngilteretarafından umut edilen mavi hidrojen farklıdır. 

Mavi hidrojen, gri, kahverengi ve siyah hidrojen oluşturmak için kullanılan aynı reform süreci kullanılarak üretilir, ancak normalde salınacak olan CO₂ yakalanır ve yeraltında depolanır. 

Karbon yakalama ve depolama ekipmanı pahalıdır ve yakıtın fiyatını yükseltir, ancak en azından yeşil hidrojenden daha düşük maliyetle düşük karbonlu yakıt üretimi sağlar.

EN İYİSİ YEŞİL HİDROJEN ANCAK ÜRETİMİ HENÜZ ÇOK PAHALI

EN İYİSİ YEŞİL HİDROJEN ANCAK ÜRETİMİ HENÜZ ÇOK PAHALI

Bu arada yeşil hidrojen, suyu hidrojen ve oksijene ayırmak için rüzgar türbinleri veya güneş panelleri tarafından üretilenler gibi sıfır karbonlu elektrik kullanılarak üretilir.

İşlem karbon nötrdür, ancak yeşil hidrojen çok pahalıdır ve en az 2030'a kadar böyle kalması bekleniyor .

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Kutupları aratmayan görüntüler şaşırttı