Mazda 3 ile birinci etap sona erdi. İşte sonuçlar...

Mazda 3 ile birinci etap sona erdi. İşte sonuçlar...

16 Ağustos 2012, Perşembe 17:30 Son Güncelleme:
A A
Mazda 3 ile birinci etap sona erdi. İşte sonuçlar...

1960 yılından beri otomobil üreten Mazda, otomobil dünyasının sıra dışı markalarından biri. Mazda denildiğinde Türkiye’de pek çok kişinin aklına 323 ve 626 modelleri gelse de bu markanın çok daha önemli araçları var. Örneğin dünyanın en çok satılan üstü açık otomobili Mazda MX-5 veya diğer adıyla Miata. Bu otomobil çok güçlü olmayan motoruna karşın hafif gövdesi, arkadan itişli yapısı ve eğlenceli sürüş karakteri ile çok seviliyor. Üstelik en eski versiyonları bile hala sorunsuz olarak yürüyorlar.



Mazda’yı biraz daha iyi tanıyanlar için ise Mazda demek Wankel motor demek. 1960 yılında Alman makine mühendisi Felix Wankel tarafından icat edilen ve onun ismiyle anılan Wankel motor teknolojisine bir Alman firma yerine Mazda sahip çıktı. Wankel’in kemikleri sızlıyor olmalı! Klasik motor çalışma prensibinin dışında tasarlanmış yapısıyla farklılığını ortaya koyan Wankel motorları, oval bir gövde içerisinde dönen bir rotordan oluşuyor. Üçgen benzeri bir yapıya sahip rotorun gövde ile oluşturduğu yanma odalarında motorun zamanları meydana geliyor. Dikey silindir hareketleri olmadığından daha az titreşimle çalışan ve yüksek devir çevirme yeteneği olan bu motor tipinde düşük hacimlerden yüksek güçler elde etmek mümkün, tıpkı dünyanın satışta olan tek rotary motorlu aracı RX-8’in 1.3 litrelik hacminden ürettiği 231 hp güç gibi.

 

Sorunsuzluğun adresi Mazda!

Japon otomobilleri genelde sorunsuzluğu ile tanınır ama Mazda bu konuda bir adım üstte duruyor. Pek çok farklı araştırma şirketinin yaptığı araştırmada Mazda en sorunsuz marka olarak tespit edildi. Bu durumu etrafınızda görebileceğiniz Mazda sahiplerine sorarak da kendi çapınızda doğrulayabilirsiniz, çünkü Mazda’sı ile sorun yaşamış insan bulmak gerçekten çok zor.

 

Uzun dönem test aracımız Mazda3 de bu sorunsuzluk listesinde üst sıralarda bulunan bir araç. Test aracımızdaki dizel motor Mazda’nın geçtiğimiz günlerde bitme noktasına gelen Ford ortaklığı sayesinde kaputun altında yer buldu. PSA ve Ford ortaklığı ile geliştirilen dizel ünite yıllardır pek çok modelde kullanılıyor ve henüz kronik bir sorunu duyulmadı.

 

Mazda3’ün canını okuduk!

Mazda’nın sahip olduğu bu sağlamlık imajı bizde acaba ne kadar sorusunu oluşturdu. 10 bin kilometreyi aşacak kullanımımızın ilk 4 bin kilometresinde aracı normal bir kullanıcının zorlayamayacağı şekilde kullandık. Yüksek süratlerde uzun süre gittik, diskleri kor gibi yapacak şekilde üst üste frenler yaptık ve aracı hiç acımadan bozuk yollara soktuk. Türkiye’nin pek çok yerindeki yol çalışmaları sayesinde bol bol derin çukurlara girildi, engebeli yollardan geçildi. Anlayacağınız hiç birinizin kendi otomobiline davranmayacağı şekilde zorladık Mazda’yı. Uzun dönem testlerinde bu kullanımımızın ardından araçlardan bazı sesler gelmeye başlar. Mazda3 ise bu noktada farkını ortaya koydu. Aracın ne konsolundan ne de bir başka yerinden yeni sesler gelmeye başlamadı.

 

Sportiflik ve ekonomi bir arada!

Sürücü ile bütünleşen otomobiller yapma konusunda Mazda gerçekten çok başarılı bir firma. Mazda3’ün yeterli yan destekleri sunan koltuğuna oturduğunuzda ideal sürüş pozisyonunu bulmakta zorlanmıyorsunuz. Aracın gaz tepkilerinin pek çok dizelden daha canlı olduğunu fark etmek zor değil. Debriyajın ve vitesin kullanımı sportifliği yaşatacak şekilde olsa da yoğun trafikte yorucu olabiliyor. Mazda3’ün asıl sevdiği yollara yani virajlı bölgelere gittiğimizde direksiyonun netliği ve şasinin yol tutuş performansı bizleri memnun etti. Mazda3 kontrollü kaymalara izin vererek eğlenceli bir karaktere bürünüyor. Tabi bu kaymaları abarttığınızda ESP sistemi güvenlik gerekçesi ile sizi yavaşlatarak ideal çizginize sokmakta gecikmiyor. Mazda3’ün güçlü dizel motoru yeterli çevikliği sunmakla kalmıyor ayrıca sakin kullanımlarda ekonomik bir karaktere de bürünebiliyor. Rakiplerinin arasında en ekonomik olmak gibi bir özelliği yok ama verdiği sürüş keyfinin yanında 100 km’de fazladan vereceğiniz 0.5 lt/100 km’lik yakıta takılmıyorsunuz. Testimiz süresince Mazda3 dizelin ortalama yakıt tüketimi 6-7 lt/100 km arasında değişti ve en son 6.4 lt/100 km olarak ölçüldü.

 

Dinamik bir sedan!

Test aracımız Mazda3’ün sedan formlu karoser seneğiydi. Kompakt sedanlar içerisinde en sportif görünümlü modellerden biri olan Mazda3 sedan, 430 litrelik bagaj hacmi ile beklentileri karşılıyor. Tabi ki Renault Fluence veya VW Jetta’nın yanında biraz küçük kalıyor ama bu boyutlara sahip bir araçtan daha fazlasını beklemek haksızlık oluyor. İç mekanda önde oturan yolcuların keyfine diyecek yok ancak arka koltuklarda uzun boyluların pek rahat olmayacağı aşikar. Arka koltukta sunulan diz mesafesi çok başarılı değil.

Mazda3’ü otoyollarda kullanmak çok keyifli ancak dişli asfalta çıktığınızda işin rengi değişiyor. Mazda3 iç mekana bol miktarda yol sesi alıyor ve bu ses uzun yolculuklar yapıldığında kafanızı şişiriyor. Aracın kullanımı sizi yormamış olsa da başınız ağrıyarak otomobilden inmek insanı huzursuz edebiliyor. Mazda tıpkı diğer pek çok Japon otomobili gibi yol sesi konusunda geliştirilmeli. Dizel motorun sesi de iç mekana bir miktar yansıyor ancak bu yol sesinin yanında kocaman bir hiç.

 

Servis serüveni…

Mazda3 ile geçen yıpratıcı kilometrelerin ardından aracımızı 10 bin kilometre bakımı için yetkili servisten randevumuzu aldık. Yaklaşık 2 saat süren bakımda, aracımızın sarf malzemeleri (yağ, filtreler) değişti. Tüm bu bakımın ardından pırıl pırıl teslim edilen aracımızın bakım faturası 272 lira olarak çıktı. Uzmanlarca yapılan incelemelerde Mazda3’ümüzün hiçbir noktasında sorun tespit edilmedi, tam da tahmin ettiğimiz gibi!

 

Uzun yıllar güvenebileceğiniz bir otomobil:Mazda3

Mazda3’ü en iyi tanımlayan cümlenin bu olduğunu düşünüyorum. Hem ilk hem yeni nesil Mazda3 sahipleri ile konuşup onların yaşadıklarını dinledikten sonra bunun doğruluğuna bir kez daha inandım. Mazda’sıyla sorun yaşamış insan bulmak gerçekten hiç kolay değil. Özellikle dizel Mazda3 sahipleri araçlarını çok seviyorlar. Yeni otomobilinizde sorunlar yaşamaktan korkuyorsanız Mazda bayileri ilk duraklarınızdan olmalı. Mazda3 ile birkaç kilometre yol yaptıktan sonra onu çok seveceğinize emin olabilirsiniz!
Selim ERKEK
 

SON 24 SAATTE YAŞANANLAR

;
Sıradaki haber yükleniyor...

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.