Menopoz döneminde kilo almamak için alınacak 7 önlem

Menopoz döneminde neden kilo alınır? Menopozda kilo verdim diyenler genelde hareketli bir yaşam tarzı olanlar ve dengeli beslenenler. Menopozda kilo almak gayet olağan kabul edilirken menopozda kilo kaybı da normal. Peki menopozda kilo almamak için ne yapmalı? İşte, menopoz döneminde kilo almamak için alınacak 7 önlem!

06 Ağustos 2020, Perşembe 16:19 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
Probiyotik tüketimini artırın

Probiyotik tüketimini artırın

Probiyotik içerikleri ve yüksek kalsiyum değerleri açısından yoğurt ve kefir bu dönemde sıkça tüketilmesi önerilen besinler arasında. Bağırsakların düzenli çalışmasında etkin rol oynayan yoğurt ve kefirin yanı sıra kemiklerin güçlenmesine katkısı olan kalsiyum açısından zengin süt, badem, balık, mercimek gibi protein kaynaklı besinler de menopoz döneminde osteoporoz (kemik erimesi) riskinden korunmaya yardımcı olacak gıdalar arasında bulunuyor.

Kompleks karbonhidratlara yönelin

Kompleks karbonhidratlara yönelin

Kompleks karbonhidratların uzun süre tokluk sağladığından gün içerisinde ani kan şekeri dalgalanmalarını önlüyor. Bu sayede kilo yönetiminin menopoz dönemindeki kadınlar için daha kolay hale geliyor.


Besin çeşitliliği şart

Besin çeşitliliği şart

Her öğünde dört besin grubundaki besinler (süt ve süt ürünleri, et ve benzeri besinler, taze sebze ve meyveler, ekmek ve tahıl grubu besinler) aynı öğünde bireyin gereksinmesine uygun miktarlarda tüketilmeli ve besin çeşitliliği sağlanmalı.

Kalsiyumu ihmal etmeyin

Kalsiyumu ihmal etmeyin

Osteoporozla mücadelenin ilk şartı çocukluktan itibaren yeterli ve dengeli kalsiyum almaktır. Menopoz ve sonrasında günde 800-1500 mg kalsiyum almayı sakın ihmal etmeyin. Süt, peynir, yoğurt, çökelek, ayran, kefir, pekmez, susam, asma yaprağı, badem, kuru incir, fındık kalsiyum açısından zengindir. Bununla birlikte yeterli D Vitamini alımı da çok önemli. Bunun için her gün saat 11-15 arasında yaklaşık yarım saat kadar kollarınızı ve bacaklarınızı güneşletebilirsiniz.

Tuzu hayatınızdan çıkarın

Tuzu hayatınızdan çıkarın

Taze beslenmenin öneminin arttığı menopoz döneminde salamura, paket gıdalar ve konserve besinlerden mümkün olduğu kadar uzak durulması tavsiye ediliyor. Hormonal değişimlerin yoğun olduğu bu dönemde vücut ödem yapmaya çok yatkın olduğundan gün içerisinde en fazla 1 çay kaşığı kadar yani 5 gramın altında tuz tüketilmesi öneriliyor.

Günde 2 buçuk ile 2 buçuk litre arası su içmeyi unutmayın

Günde 2 buçuk ile 2 buçuk litre arası su içmeyi unutmayın

Bol su içmeniz gerektiğini unutmayın. Bunun için her zaman yanınızda su şişesi gezdirmeyi alışkanlık edinin. Bunun yanında günde bir kadeh kırmızı şarap içmek de güzel bir yöntem olabilir.

Tiroit kontrolü önemli

Tiroit kontrolü önemli

Bu dönemde tiroit bezlerinin normalden az çalışması, metabolizmanın yavaşlaması demektir. Sadece kilo alımını değil; kabızlık, saçların dökülmesi, yorgunluk gibi sonuçlar da verir. Bu yüzden tiroit ölçümü yapılmalı ve değişimler takip edilmelidir.


Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Diyetteyken dışarıda sağlıklı beslenmenin 10 yolu