Menopoza giren kadınların en çok yaptığı 10 hata

Her kadın menopoza eninde sonunda gireceğini biliyor bilmediği bir şey varsa o da bugüne kadar okuduğu, dinlediği hatta uyguladığı çoğu şey hata olabilir. İşte menopoza giren kadınların genelde yaptığı 10 yanlış  

23 Ocak 2017, Pazartesi 17:59
A A

“Menopoz” kelimesi bile bir kadını terletmeye değer. Öncesi ve sonrasında ortaya çıkan belirtileri ve kadın vücudu üzerindeki etkileri çoğu kadının korkulu rüyası gibidir. Ancak bazı zamanlar, sıklıkla yaşanan sıcak basmalarını, değişken ruh hallerini ve metabolizmanın inanılmaz değişimini kafaya takmak yerine menopoz fikrini bile düşünmeyi reddediyor. Gerçek şu ki hayatımızın bu döneminde gerçekten de bu kadar korkunç bir tecrübe yaşamak zorunda değiliz. İşte bu süreçte kadınlar tarafından yapılan 10 hata:

MENOPOZ ÖNCESİ GİBİ BESLENMEK

MENOPOZ ÖNCESİ GİBİ BESLENMEK

Eğer menopoz öncesinde sağlıklı yediğinizi düşünüyor ve bu yüzden de beslenme şeklinizi değiştirmeniz gerektiğini düşünmüyorsanız bu madde sizin için. Uzmanlar, menopozun metabolizmanızı etkilemesine izin vermek istemiyorsanız günde 200 kalori daha az beslenmeniz gerektiğini vurguluyor.    

SADECE KARDİYO YAPMAK

SADECE KARDİYO YAPMAK

Menopoz döneminde, kardiyo yaparak kalbinizi korumak çok önemli.  Ancak vücudunuzun tamamen sağlıklı çalışması için vücut ağırlığı, squat ve lunges ile güç ve kas egzersizleri de yapmanız gerekiyor.  

HORMON TERAPİSİ

HORMON TERAPİSİ

Risk faktörü fazla olsa da menopozun belirtilerini hafifletmeye yardımcı olmak için 60 yaşınd altındaki kadınların çoğu hormon terapisine başvuruyor. Halbuki bu tip tedaviler hastada kalp rahatsızlıklarını artırmaya yol açıyor.  

 ATEŞ BASMALARINA TAHAMMÜL ETMENİZ

ATEŞ BASMALARINA TAHAMMÜL ETMENİZ

Kadınlar menopoza girdiklerinde en büyük değişimin ateş basmaları olduğuna inanıyor.  Ancak bilmediğimiz bir şey varsa o da vücut sıcaklığındaki kaymayı önemli ölçüde azaltabilen doğal ve hormon terapisi gibi seçenekleri olduğu.   Bir kadın ortalama yedi yıl boyunca bu ateş basmalarını yaşadığını unutmayın; bu yüzden ateş basmaları gerçekten de canınızı sıkmaya başladıysa doktorunuza danışarak bu konuda ne gibi seçenekleriniz olduğunu konuşmanız en doğru karar olur.    

CİNSELLİĞİ UNUTMAK

CİNSELLİĞİ UNUTMAK

Hormonlarınızın sürekli değişmesinden dolayı vajina kuruluğu yaşıyor olabilir ve seks sırasında bu yüzden acı çekiyor olabilirsiniz. Ama bu demek değildir ki cinsel hayatınız sona erdi. Uzmanların açıklamalarına göre özellikle östrojen hormon tedavisi kadınların 70’lerinde ve 80’lerinde çok daha iyi bir seks hayatı yaşamalarına yardım edim ediyor.

YETERİ KADAR UYUMUYORSUNUZ

YETERİ KADAR UYUMUYORSUNUZ

Her gün yeteri kadar uyumak sadece menopoz dönemine giren kişiler için değil hepimiz için geçerli. Menopoza giren kadınların ortalama yüzde 61'i sıcak basması, ruh hali değişimi ve solunum bozukluklarından şikayet ediyor bu belirtilerin hepsi ise uykusuzlukla alakalı.  

KONTROLLERİ KAÇIRMAK

KONTROLLERİ KAÇIRMAK

Kan basıncını ve kolesterolü düzenli olarak kontrol etmenin yanı sıra, menopoza giren kadınların da hormon dengesine şimdi ve sonralarında bakmaları gerekiyor. Menopoza giren kadınların, her iki yılda bir (veya daha sıklıkla) bir kolorektal kanser taraması, kemik yoğunluğu taraması ve mamografi çektirmesi gerekiyor.    

FAZLA KALSİYUM ALMAK

FAZLA KALSİYUM ALMAK

Kemiklerini güçlendirme adına ekstra süt ürünleri tüketiyor, dışarıdan gıda takviyesi alıyorsunuz. Ancak aşırı kalsiyum tüketimi böbrek taşı düşürme ve kabızlık gibi problemleri oluşturuyor.  

ŞEKERİ BESLENMESİNDEN ÇIKARMAK

ŞEKERİ BESLENMESİNDEN ÇIKARMAK

Kan şeker seviyesini düzenli tutmak için şeker tüketimini azaltmak iyi bir fikir olabilir ancak bir anda tamamen hayatınızdan kesmek birçok sağlık problemlerini de beraberinde getirebilir.   Bunun yerine canınız çok tatlı çektiği zaman doğal şeker içeren meyveleri tüketebilirsiniz.    

YETERİ KADAR SU İÇMEMEK

YETERİ KADAR SU İÇMEMEK

Her gün en az 8 bardak su içmemiz gerektiğini biliyoruz. Bu bilgiyi özellikle menopoz döneminde uygulamanız şart. Bu şekilde idrar yolu enfeksiyonu riskini azaltır, hafızanızı güçlü tutabilirsiniz.  

Sıradaki haber yükleniyor...